• Anonym (Förälder)

    Magsjuka och umgänge

    Min son på 5 år började kräkas idag här hemma och jag ska egentligen få hem min dotter imorgon från umgänge från sin pappa. Hon är 3 år gammal och jag vill inte hon också ska bli sjuk. Men han blir skit sur nu när jag ringde med detta och ville diskutera hur vi gör imorgon. 

    Kanske super dumt tänkt av mig men dottern har fler sjukdomar i grunden som gör att hennes immunförsvar är redan lågt och då vill jag försöka undvika detta givetvis. Och även om hon inte hade haft det försöker man ju skilja dem ifrån lite så det inte sprids. Precis som hans äldre syskon men dem förstår ju på ett helt annat sätt iom åldern.
    Men hur gör ni med sånt här ? Logiskt är ju om det hade varit så att dottern blir sjuk där borta får hon stanna där men nu är det tvärtom. 

  • Svar på tråden Magsjuka och umgänge
  • Anonym (Mamma Mu)

    Verkligen dåligt av pappan att inte kunna ha dottern vid ett sådant läge. Kräk-magsjuka som är så smittsamt! 


    Väldigt vanligt förekommande att magsjukorna kommer innan jul. 


    Han är en jubelegoist om han lämnar dottern hos dig nu oavsett dåligt immunförsvar eller ej. 
    Rent oansvarigt om du frågar mig.

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2023-12-02 21:03:33 följande:

    Verkligen dåligt av pappan att inte kunna ha dottern vid ett sådant läge. Kräk-magsjuka som är så smittsamt! 


    Väldigt vanligt förekommande att magsjukorna kommer innan jul. 


    Han är en jubelegoist om han lämnar dottern hos dig nu oavsett dåligt immunförsvar eller ej. 
    Rent oansvarigt om du frågar mig.


    Tycker samma men han står fast vid att det är jag som tänker skevt. Han och vab går inte ihop.. så han vill bara lämna och jobba men samtidigt vet jag hur han kommer ligga på att det är mitt ansvar att hålla dem ifrån varandra vilket inte är lätt med tanke på åldrarna .. 
  • Kammen320

    Stackars dottern. Vilken hemsk pappa som medvetet skickar henne in i ett hem med magsjuka. Han kan väl ha henne ett par dagar längre nu så hon slipper magsjukan o sen har du henne ett par dagar längre om han tycker att det känns "orättvist" att ha henne längre? 

  • Anonym (Missy)

    Men han ska ju inte vabba för dottern, han kan väl lämna henne på förskolan och åka och jobba?

  • Anonym (S)

    Om det inte är något väldigt särskilt som en planerad resa eller liknande tycker jag helt klart att man behåller barnet några dagar extra för att undvika magsjuka. Om hon kommer hem till er är ju risken väldigt stor att hon åker på det.

  • Zaro

    När mitt bonusbarn var magsjuk och smittade sin förälder skickade föräldern ändå bonusbarnet till oss. Både jag och min sambo blev sjuka, och jag har också sämre immunförsvar. Ibland är det inte värt att bråka, tyvärr, utan man får hålla sig till schemat även om det är hemskt.

  • Anonym (Förälder)
    Anonym (Missy) skrev 2023-12-03 09:18:33 följande:

    Men han ska ju inte vabba för dottern, han kan väl lämna henne på förskolan och åka och jobba?


    Har försökt förklara det med men han säger han vet inte när han börjar imorgon och kan alltså därför inte planera något sånt. Han är anställd och har schema alltså inge timanställd men vet aldrig när och hur han jobbar tydligen, så då går inte den lösningen.. ????
  • EpicF
    Anonym (Förälder) skrev 2023-12-03 11:16:16 följande:
    Har försökt förklara det med men han säger han vet inte när han börjar imorgon och kan alltså därför inte planera något sånt. Han är anställd och har schema alltså inge timanställd men vet aldrig när och hur han jobbar tydligen, så då går inte den lösningen.. ????
    Då får han lämna dottern på förskolan när han har fått reda på när han börjar. Han kan alltid rings din chef och få reda på det. 

    Är du personen med tråden om Lastbilschaufförer också? 
Svar på tråden Magsjuka och umgänge