• MammaÅsa

    Bf augusti 2024

    Jag starta en tråd för oss som ska få barn i augusti 2024. Jag väntar mitt fjärde barn och är nu endast i vecka 4+4. Jag plussade igår.

  • Svar på tråden Bf augusti 2024
  • Linu

    Hej hej! Grattis! Jag väntar mitt andra barn (BF 6:e augusti 2024) och plussade för ungefär en vecka sedan. Är i vecka 5+1.

  • MammaÅsa

    Grattis till dig med! Jag är beräknad till den 10 augusti. Hur gammalt är ditt första barn? Jag har tre pojkar på 13, 11 och snart 8 år. Det här är min femte graviditet. I somras var jag tvungen att göra abort efter en halv graviditet då de upptäckte att det var fel på barnet. Det var väldigt traumatiskt och jag är livrädd att jag ska behöva uppleva det igen. Jag gläds över den här graviditeten samtidigt som jag inte törs glädjas på riktigt. 

  • MagganTop
    MammaÅsa skrev 2023-12-07 20:44:33 följande:

    Grattis till dig med! Jag är beräknad till den 10 augusti. Hur gammalt är ditt första barn? Jag har tre pojkar på 13, 11 och snart 8 år. Det här är min femte graviditet. I somras var jag tvungen att göra abort efter en halv graviditet då de upptäckte att det var fel på barnet. Det var väldigt traumatiskt och jag är livrädd att jag ska behöva uppleva det igen. Jag gläds över den här graviditeten samtidigt som jag inte törs glädjas på riktigt. 


    Men usch vad ledsamtGråter var det på rul det upptäcktes?
  • MammaÅsa
    MagganTop skrev 2023-12-07 20:46:01 följande:
    Men usch vad ledsamt // Gråter var det på rul det upptäcktes?
    Ja det var hemskt. Nej det upptäcktes på NIPT som jag gjorde efter KUB. De slarvade och glömde meddela mig så det dröjde flera veckor innan jag fick veta att det var kromosomfel. Sedan följde flera undersökningar för att veta säkert hur illa det var. Jag gjorde aborten en vecka innan vi hade tid för RUL. 
  • Äppli

    Hej! Här är en till som nyss plussat Glad BF 18 augusti!
    Har tre barn sen innan!
    Känns dock helt overkligt ännu och fattar nog inte helt att jag faktiskt är gravid!

  • MammaÅsa
    Äppli skrev 2023-12-12 15:39:08 följande:

    Hej! Här är en till som nyss plussat Glad BF 18 augusti!
    Har tre barn sen innan!
    Känns dock helt overkligt ännu och fattar nog inte helt att jag faktiskt är gravid!


    Grattis! Hur gamla är dina andra barn? 
  • Lugnoro

    Jag plussade för någon vecka sedan. Jag har bf den 15:e augusti. Har inga barn sedan tidigare. 

  • håkanhakan
    MammaÅsa skrev 2023-12-07 21:14:41 följande:
    Ja det var hemskt. Nej det upptäcktes på NIPT som jag gjorde efter KUB. De slarvade och glömde meddela mig så det dröjde flera veckor innan jag fick veta att det var kromosomfel. Sedan följde flera undersökningar för att veta säkert hur illa det var. Jag gjorde aborten en vecka innan vi hade tid för RUL. 
    Är i en liknande sits som dig. Plus 4+1 nu. Tvingades avbryta då jag började blöda strax innan TRUL. Dom upptäckte i samband med besöket att barnet levde men hade dåliga förutsättningar för ett värdigt liv. Jag tog beslutet att avbryta men fick vänta någon vecka innan jag hade möjlighet att avbryta. En son som var beräknad 17/1. 
  • Sjundehimlenfinns

    Hej!

    Jag plussade idag Glad 4 dagar innan BIM så vad som helst kan ju hända men har en bra magkänsla denna gång. Har två pojkar, 5 och 8 år. Bf skulle bli 3 september men eftersom båda mina barn kommit tidigare (första v 3 veckor tidigt och andra med snitt 2 veckor tidigt) så kommer detta barn garanterat bli en augustibebis precis som min 5-åring. Grattis till allas graviditeter. Kul att följas åt {#emotions_dlg.flower}


  • Tanya85

    Hejhej!

    Jag är 38 år och jag och min sambo har gjort IVF. Jag ett MA bakom oss i vecka 7 som upptäckte i vecka 9, för två år sen nu.

    Idag är jag på 5+6, haft bruna flytningar i efter bim men de slutade efter en vecka. Har därför varit inne på två tidiga VUL, första i 4+6 och andra i 5+3. Den senaste visade en hinnsäck och tror också en gulesäck men osäker. mitt hcg har stigit okej också, fick lämna blodprov nämligen. Jag har ett nytt VUL nu på ons, då är jag i 6+1 och känner mig väldigt nervös inför det. Jag vet ju att man inte kan förvänta sig att se ett embryo så tidigt men de finns dem som sett ett embryo och hjärtat ticka redan i 6+0 så jag hoppas ju ändå på det.. nästa VUL har jag i 8+1... två veckor tills dess, känns som en evighet. Vad har ni andra för erfarenheter av tidiga VUL?

  • MammaÅsa
    håkanhakan skrev 2023-12-17 21:38:58 följande:
    Är i en liknande sits som dig. Plus 4+1 nu. Tvingades avbryta då jag började blöda strax innan TRUL. Dom upptäckte i samband med besöket att barnet levde men hade dåliga förutsättningar för ett värdigt liv. Jag tog beslutet att avbryta men fick vänta någon vecka innan jag hade möjlighet att avbryta. En son som var beräknad 17/1. 
    Beklagar det du varit med om. Det är verkligheten hemskt att förlora ett efterlängtad barn. Jag kommer nog aldrig komma över det. Vi får hoppas att det får vägen för oss båda den här gången. Jag är livrädd för samma sak så jag ska boka tid för moderkaksprov så fort det går. 
  • MammaÅsa

    Hur mår ni alla nu? Jag är i vecka 7 nu och mår illa hela tiden men än så länge klarar jag att jobba. Har inte kräkts än även om det varit nära flera gånger. Jag sover bra men är ändå så sjukt trött och måste lägga mig så fort jag kommer hem. 

  • MammaÅsa

    Är någon av er med i en facebookgrupp för augustmammor 2024? Eller har någon av er skapat en sådan? Jag är gärna med i så fall. 

  • MagganTop
    MammaÅsa skrev 2023-12-20 08:38:15 följande:

    Är någon av er med i en facebookgrupp för augustmammor 2024? Eller har någon av er skapat en sådan? Jag är gärna med i så fall. 


    Det finns en länk till fb grupp i den andra bf augusti tråden här på fl 😊
  • MammaÅsa
    MagganTop skrev 2023-12-20 11:05:34 följande:
    Det finns en länk till fb grupp i den andra bf augusti tråden här på fl 😊
    Hm... jag skapade den här tråden för att det inte fanns någon tråd för augustimammor 2024 på familjeliv.  Har någon skapat en ny tråd då? Länla gärna till gruppen här.
  • Crullina

    Hej!
    Här har ni en till som är beräknad i augusti, den 25e augusti närmare bestämt. 
    Blir mitt fjärde barn, känns så himla pirrigt!

Svar på tråden Bf augusti 2024