• Anonym (Kristin)

    Era fördomar om hackare och troll.

    Jag har lite fördomar om människor som trollar och/eller är hackare. 
    Att dem flesta som trollar har problem i sina egna liv och är bittra o fula som troll,kan dock tänka mig att de finns ett eller annat snyggt troll men då att den personen har en diagnos som gör att personen blivit ett troll.
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.

  • Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.
  • Anonym (All the hacks)

    Som professionell hacker ber jag dig vänligen att sluta klumpa ihop mig och min hobby- och yrkeskår med nättroll och stalkers, samt utbilda dig om vad en hacker är. Tack på förhand. 

  • Anonym (Mimmi)

    Jag minns, för ett tag sedan, när en av forumets (tror jag) mer omyckta medlem skrev en trolltråd.
    Denna person ger ofta kloka råd och har nog en del efrearenhet av livet då personen är lite äldre än de flesta aktiva medlemmar här.

    Vederbörande utgav sig för att vara en person av det andra könet och hittade på en historia, folk kommenterade och så... glömdes det bort att använda den hemliga signaturen och personen skrev från sitt vanliga nick.

    Det var faktiskt roligt, det visade att även de som skriver seriöst och alltid är relativt trevlig också kan trolla.

  • Anonym (seriously)
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:44:05 följande:

    Någon i tråden som bara älskar att stalka? :)


    Du verkar vara den typen.
  • Anonym (seriously)

    Vad personer på FL bör vara medvetna om är att den finns en person som gärna skapar allsköns trådar där denne låtsas ha autism själv eller i komplexa situationer där bonusbarn eller partners framställs som monster. Även på andra forum där denne bli påkommen med nick efter nick. Förut raderas dessa trådar mer... En person med självhat vars specielintresse är att ge autism dåligt rykte. Antagligen bakom några av de mest stelbenta nicken här också.


     


    Folk som går igång på att trolla skit är patetiskaDöd

  • EnAnonumius
    Anonym (Rofl) skrev 2023-12-08 09:28:18 följande:
    Jo men du vet att fördomar och hat är ok om det kommer från rätt håll 

    Det finns ju gott hat tydligen enligt hycklare 
    Du har en bra poäng här...
    Som jag håller med också...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rofl) skrev 2023-12-08 08:45:05 följande:

    Vet du ens vad en hacker är? 

    Intressant hur du kritiserar andra för att ha fördomar medan ditt inlägg dryper av dom. Akta glashuset innan det går sönder av ditt hycklande 


    Touché... 🍻


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:18:17 följande:

    Och dem är fyllda med komplex. Har diverse diagnoser. 
    Deras självbild är otroligt dålig eller så lider dem av narcissism och har en otroligt bra själv bild som inte stämmer överens med verkligheten. 
    Dem sitter bakom sina datorer och dömmer folk men är världens hycklare själv.


    Är det dig själv du pratar om i din TS? 🙄
    Anonym (Kristin) skrev 2023-12-08 05:06:27 följande:
    Typ en fördom är att hackare/troll inte har egna liv, att dem har diagnoser som Asperger och autism som gör att dem tolkar allt bokstavligt och är enstöringar.

     




    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hamb)

    ett troll kan vara vem som helst. 

    en välanpassad medelklassfarsa som hejar på grannarna, en social ung tjej, en arg person utan vänner etc etc

  • Anonym (Du själv?)

    Ditt inlägg skulle lika gärna kunna tolkas som ett troll-inlägg.

    Skrivet en fredag och provokativt och blandar in troll med hackers och lite funkofobi på detta. 


     

Svar på tråden Era fördomar om hackare och troll.