• Bekind23

    Missfall/utomhvandeskap

    Hej! Jag har nu ett tag levt under sånn förvirring, hopp som kommer och går.  Jag plussade på ett gravditetstest för 3 veckor sen. 8 dagar senare så börja jag blöda. (Blödde i tre dagar) Var till gyn. Dom kunde inte se nått i livmodern. Men vi tog hcg i blodet. Låg långt.3 dagar senare så hade värdet fördubblats. Läkaren då sa att det inte var missfall. Då bord inte hcg öka.  han sa att antngen är det en väldigt tidig gravditet i livmodern, gravditet som kan vara nått som är fel eller utomhavandeskap.  Han boka in tid två veckor efter. En tid som jag fortfsrande väntar på. Var till barnmorskan idag. Hon ville fortfarande göra inskrivningsamtal. Men hon sa att läkaren jag prata med var lite för optimistisk. Att det fortfarande kan vara missfalll som jag fått. får vänta tills måndag. Där dom får se om det finns nått i livmodern eller inte. Vi har försökt bli geavida så länge. Könner mig så deprimerad att jag ej orkar jobba. Är det nån som varit med om liknande och allt har gått bra?

    är tidig gravditet vilket som. Kanske barna nå vecka när jag börja blöda. då jag tar graviditetstest typ en gång i veckan. Och vida postivt för 3 veckor sen. 

  • Svar på tråden Missfall/utomhvandeskap
  • Septemberpyre

    Hej! Beklagar det du går igenom. Jag har egentligen inga bra svar men går igenom samma sak så du är i ensam. Vad låg hcg på? Om du plussad för tre veckor sen borde du väl vara i vecka 6-7 åtminstone? Gjorde du ultraljudet nyligen eller 8 dagar efter plusset? För isåfall finns det ju hopp om du gjorde det så tidigt och värdet ändå fördubblats tänker jag! 


    håller alla tum för att det går bra <3

  • Bekind23
    Septemberpyre skrev 2023-12-09 20:36:05 följande:

    Hej! Beklagar det du går igenom. Jag har egentligen inga bra svar men går igenom samma sak så du är i ensam. Vad låg hcg på? Om du plussad för tre veckor sen borde du väl vara i vecka 6-7 åtminstone? Gjorde du ultraljudet nyligen eller 8 dagar efter plusset? För isåfall finns det ju hopp om du gjorde det så tidigt och värdet ändå fördubblats tänker jag! 


    håller alla tum för att det går bra <3


    Det hade ju fördubblats på dom tre dagarna. Väntar tills idag och har tagit nytt prov och ska göra ultraljud igen. Varit jobbigt att vänta så länge. Men för se vad dom säger idag
  • Bekind23

    Hcg låg på 16 första gången 35 två dagar senare. Nu har jag väntat 1,5vecka ska ta igen. läkaren räkna att det brode ligga på 1000 idag och då ska det synnas på ultraljud om det finns nått i livmodern

Svar på tråden Missfall/utomhvandeskap