• OlManH

    Vad har ni i lön?

    Vad har ni i månadslön?
    Mest nyfiken på lön men kommentera gärna med yrke, erfarenhet & utbildning :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad har ni i lön?
  • Zouxman
    Yllop skrev 2023-12-11 17:05:03 följande:

    Nettolön eller bruttolön?
    Grundlön eller med bonus/ob/olika ersättningar?


    Vad man har i lön är alltid brutto. Det inkluderar då all ersättning du får i lön såklart.
  • gabi1969

    Jag haft väldigt olika löner sista åren. 


    jobbade som busschaufför. Grundlön 154kr/tim. OB var inte heller bra. Totalt med OB ca 22,000-24,000 efter skatt. Det var 1 år sedan  


    då jobbar man varannan helg tidiga morgnar sena kvällar. Olika tider och turer linjer varje dag  ibland kunde man köra 4 olika bussar?man arbetade inte samma tid alla arbetsdagar var olika  varannan vecka arbetade man 6 pass i följd  ibland var man ledig 3 dagar i veckan men sällan i samband med ledig helg ofta mitt i veckan  


    jobbade ständig natt tjänade 23,000-25,000 efter skatt. Det var inom industri. Mest övervakning och kontroll av maskiner. Det var ca 2-3 år  sedan. Lugnt jobb men slitsamt att arbeta natt. 

  • mek77

    Linjebuss har ju blivit skitdåligt med alla invandrare som kommit till yrket.

    Som rubriken svarar jag att har precis så mycket lön som jag känner för att röra mig med men för att bryta ned det kan jag säga att jag har tjänat både stort och litet här i livet men idag är jag nästintill självförsörjande vilket har varit ett väldigt kul mål så jag har utgifter som 8-åring och inkomsten varierar men som sagt, så mycket som jag behöver för att klara mig vilket inte är mycket.

  • Grinchen1990
    Yllop skrev 2023-12-11 17:05:03 följande:

    Nettolön eller bruttolön?
    Grundlön eller med bonus/ob/olika ersättningar?


    Med eller utan vabb
Svar på tråden Vad har ni i lön?