• Landskrona1

    Trans, var finns ni...

    När jag går.på stan har jag börjat titta mig runt och se om man kan se någon som är  trans.
    Antingen misslyckas jag, eller så är jag på fel plats. 
    Undrar, finns ni?

  • Svar på tråden Trans, var finns ni...
  • Anonym (Kyrre)

    Bara för att enhörningar inte syns så betyder det inte att de inte finns Cool

  • Anonym (Man 53 år make)
    Landskrona1 skrev 2023-12-11 19:28:44 följande:
    Trans, var finns ni...

    När jag går.på stan har jag börjat titta mig runt och se om man kan se någon som är  trans.
    Antingen misslyckas jag, eller så är jag på fel plats. 
    Undrar, finns ni?


    Jag har också funderat på samma grej. 

    Väldigt många är jag övertygad om enbart lever ut sin passion för trans hemmavid och är aldrig publik med det. 

    Jag tror att andelen som lever öppet och publikt offentligt som trans är väldigt liten i jämförelse med alla hemma- trans.

    Sen tror jag (utan att veta) att det mycket väl går att hitta de som lever ut detta på mer privata fester, i vissa kretsar där toleransen är större än i samhället i allmänhet. 

    Jag tror också, utan att kunna verifiera det, att det nog kan innebära en hel del risker att vara offentlig: hot, hat och liknande skulle inte förvåna mig om det finns stor risk för att behöva utstå om man till exempel lever ut i krogmiljö där det förekommer att många är påverkade av både det ena och det andra.

    Att vara offentlig trans kräver nog att man är en verkligt stark person.

    / Gissningar från en icke trans som gillar alla modiga som vågar gå sin egen väg
  • Anonym (Q)

    Om du bor i den staden som är ditt nick, så har du valt att spana i fel stad. Landskrona är inte särskilt stort. Är du intresserad av sån tycker jag att du ska söka dig till en gayklubb i en större stad. 

  • Tobben

    Jag tror att det är extremt ovanligt med transpersoner, därför ser man dem så sällan.

  • Anonym (Lime)

    För att det inte alltid syns utanpå då alla inte gör något med sitt utseende? Eller för att de helt enkelt ser ut som en tjej/kille efter könsbyte så du helt enkelt inte ser det? Långa tror nog att trans = ser ut som en drag queen/drag king men så är ju inte fallet.

    Jobbat med en som var trans och visste bara att han var trans när han sa det. Hade inte gjort något med utseendet.

  • Anonym (Man 53 år make)
    Landskrona1 skrev 2023-12-11 19:28:44 följande:
    Trans, var finns ni...

    När jag går.på stan har jag börjat titta mig runt och se om man kan se någon som är  trans.
    Antingen misslyckas jag, eller så är jag på fel plats. 
    Undrar, finns ni?


    Det är mycket stor skillnad på personer som identifierar sig som transvestiter och personer som identifierar sig som transsexuella - jag utgår ifrån att du har klart för dig det!
Svar på tråden Trans, var finns ni...