• erikaABC

    Vilka firar du Nyår med?

    Vilka firar du Nyår med? 

    Jag firar med familjen jag bor med.
    Vi brukar göra extra god mat, spela spel och äta godis. Vi tittar på raketer vid 12 och skålar.
    Det brukar vara så stressigt på jul så jag tycker det är ganska skönt med en mysig Nyårsafton hemma med familjen. 
    Hur brukar ni göra ?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka firar du Nyår med?
  • erikaABC
    Anonym (/) skrev 2023-12-14 21:43:49 följande:

    Firar helt själv som vanligt. Fixar lite god mat och kollar på filmer.


    Är det självvalt elelr har du ingen att fira med?
  • erikaABC
    Eurydike skrev 2023-12-14 22:07:31 följande:

    Jag firar med vänner. Vi har firat på samma sätt i flera år så jag vet vad som väntar. Vegansk trerätters och något att skåla med. Sedan brukar jag sova över och åka hem dagen därpå. Det är en fin tradition ✨


    Är det då du önskar att fira nyår? 
  • erikaABC
    Anonym (Familj och släktingar) skrev 2023-12-14 22:08:59 följande:

    Alltid med familjen och kanske varannat år med släktingar. I år med familjen i Thailand (bara alla håller sig friska inför avresa). Det ska tydligen vara någon slags familjevänlig nyårsfest på hotellet så det blir säkert bra.


    Är det första nyåret i Thailand?
  • erikaABC
    Anonym (?) skrev 2023-12-14 22:11:55 följande:

    Som det ser ut just nu ... ingen. Har varit samma sedan 1999 och det är helt ok.
    Alla runt omkring tyckte det borde varit jobbigt att vara ensam 1999/2000 men nej.
    Lade mig vid 22.00 och tycker inte alls synd om mig själv.
    B.t.w tv:n slocknade vid 21, trodde det var millenie-buggen, hahaha


    Du sover på tolvslaget?
  • erikaABC
    Anonym (Sanna) skrev 2023-12-14 22:56:19 följande:

    nu förtiden är det alltid med familjen. Jag är 40, har sambo och barn. i bland även med min äldre mor och bror med familj. Tidigare i vuxen ålder (ca 18-28 år) firade jag alltid med vänner. Sedan efteråt blev det med dåvarande partners, tills jag fick min nuvarande familj. 


    Vad gör ni på nyårsafton?
  • erikaABC
    Dexter dot com skrev 2023-12-15 05:24:20 följande:

    Jag har en fyrverkerirädd hund och bor mitt ute i skogen där det är relativt lugnt så jag är alltid hemma. Vissa år har jag firat med vänner och något år varit frivilligt ensam med hunden. I år kommer några grannar över . 


    Tänk om grannarna skjuter raketer?
  • erikaABC
    Mandel skrev 2023-12-15 08:29:50 följande:

    Troligen ensam med sällskap av katten.
    Folk kommer gärna när jag bjuder, men jag blir inte tillbakabjuden så någon nyårsfest har jag då inte lust att ställa till med. 
    Hellre ensam än utnyttjad!


    Förstår dig, varför är det så att folk inte bjuder tillbaka?
    Jag har själv varit med om det många gånger, känns som man ibland vill ge upp
  • Anonym (ensam)

    Jag är glad att jag har mina barn och mitt ex att var med. Blir nog bara vi i år. En gång tidigare har jag firat med bara familjen. Har alltid panik att hitta nån att fira med. Gillar inte alls att vara ensam. 


    I år har jag frågat 3 vänner (3 familjer), men alla tackat nej. Jag har ingen mer att fråga. 

  • erikaABC
    FridaH89 skrev 2023-12-15 09:08:10 följande:

    Sedan vi fick barn tycker jag det är allra mysigast att vara hemma själv eller vara i sällskap med annan familj med jämngamla barn.Skäms

    Men 12-slaget har jag inte vart ute på sedan min äldsta föddes. Vill hellre sitta brevid barnen i sängen för att de inte ska bli oroliga för alla dånande smällare och raketer!!


    Blir de lugna då?
  • erikaABC
    Anonym (ensam) skrev 2023-12-22 21:38:07 följande:

    Jag är glad att jag har mina barn och mitt ex att var med. Blir nog bara vi i år. En gång tidigare har jag firat med bara familjen. Har alltid panik att hitta nån att fira med. Gillar inte alls att vara ensam. 


    I år har jag frågat 3 vänner (3 familjer), men alla tackat nej. Jag har ingen mer att fråga. 


    Vad kommer ni att hitta på?
  • Anonym (?)
    erikaABC skrev 2023-12-22 21:29:11 följande:
    Är det självvalt elelr har du ingen att fira med?
    I mitt fall är det självvalt - både jul och nyår.
    Trivs bäst själv.
  • Anonym (ensam)
    erikaABC skrev 2023-12-22 21:40:45 följande:
    Vad kommer ni att hitta på?

    Äta lyxig middag, kanske ett glas vin och gå ut och kolla på raketer. (Vi skjuter inga själva med hänsyn till djur och natur. 


    Känns som om ALLA andra har vänner att fira med. 

  • erikaABC
    Ran skrev 2023-12-23 00:19:39 följande:

    Oftast själv. Eller med mitt barn. Passar på att jobba.:)


    Brukar du jobba för att slippa sitta själv på nyårsafton?
  • Anonym (Totte)

    Vi brukar fira med några vänner som vi firat med i tjugo år. Från början var det mina vänner som alltid träffades men livet händer och ursprungsgänget är till hälften splittrat. Numera känner vi oss som femte hjulet då det andra träffas övriga året med vilket vi inte gör.

  • Anonym (Dotter)
    erikaABC skrev 2023-12-23 11:02:57 följande:
    Hur firar ni Nyårsafton?
    Vi kommer att äta gott och spela bingolotto och vid tolvslaget så går vi ut och kollar på fyrverkerierna 
Svar på tråden Vilka firar du Nyår med?