• Efraim

    Fruns ex och barnens pappa behandlar henne illa.

    Pappan till mina bonusbarn behandlar min fru väldigt illa. Han kör över henne i allt, kallar henne för störd, mm och allt ska vara enligt hans sätt och vilja. Tar inget större ansvar för barnen utan det är mamman som får fixa det mesta, han vägrat till och med att tvätta kläder utan det får vi göra

    Har försökt hålla låg profil och varken konfrontera honom eller prata illa om honom inför barnen men nu börjar det bli svårt. Råd mottages tacksamt, ska jag låta honom hållas eller sätta hårt mot hårt? 
    Den yngsta grabben blir 16, den äldsta och 3:e har flyttat hemifrån 

  • Svar på tråden Fruns ex och barnens pappa behandlar henne illa.
  • Tecum

    Du ska stötta din fru och försöka få henne att tuffa till sig. Det är hennes sak att tala med barnen och visa fram pappans uppträdande och misstag. Om du gör det riskerar det bara att bli fel. Däremot ska du vara ett föredöme genom att visa hur en bra relation är, alltså din och deras mammas.

    Säg till henne att det är viktigt att barnen inte får en felaktig bild hur en relation ska vara. Det är delvis hennes ansvar att de inte upprepar pappans destruktiva beteende i sina relationer.

  • Anonym

    Jag tycker du ska prata med din fru.
    Säg lugnt vad du ser att han gör. Att det är hemskt hur han beter sig
    Fråga henne hur hon tycker att ni ska hantera det
    Fråga henne om hon tycker att ni ska fråga någon professionell hur ni sa göra, typ familjerådgivning.

    han verkar vara en riktig otrevlig slusk.

  • Anonym (Malin)
    Tecum skrev 2023-12-17 17:42:50 följande:

    Du ska stötta din fru och försöka få henne att tuffa till sig. Det är hennes sak att tala med barnen och visa fram pappans uppträdande och misstag. Om du gör det riskerar det bara att bli fel. Däremot ska du vara ett föredöme genom att visa hur en bra relation är, alltså din och deras mammas.

    Säg till henne att det är viktigt att barnen inte får en felaktig bild hur en relation ska vara. Det är delvis hennes ansvar att de inte upprepar pappans destruktiva beteende i sina relationer.


    Instämmer, hon ska inte acceptera att bli behandlad som en dörrmatta. De är separerade, hon är inte beroende och barnen är stora. Hon måste steppa upp och ändra sitt undergivna beteende. Det ger en skev bild hos barnen på hur en relation ska vara.
  • Anonym (Hm)
    Anonym skrev 2023-12-17 17:46:02 följande:

    Jag tycker du ska prata med din fru.
    Säg lugnt vad du ser att han gör. Att det är hemskt hur han beter sig
    Fråga henne hur hon tycker att ni ska hantera det
    Fråga henne om hon tycker att ni ska fråga någon professionell hur ni sa göra, typ familjerådgivning.

    han verkar vara en riktig otrevlig slusk.


    Håller med
Svar på tråden Fruns ex och barnens pappa behandlar henne illa.