• Anonym (P)

    Bli gravid med en man som använder mycket koffein och nikotin

    Jag försöker skaffa barn med en man som snusar hur mycket som helst och även dricker massor energidryck! Vi har haft sex före, under och precis efter ägglossning i fyra månader nu och inget händer. Vet att det kan ha tusen olika andra orsaker och att det är normalt att försöka i ett år och bla bla. Men i alla fall så känner jag oro inför detta och mannen vägrar sluta! Någon som har en sådan karl och ändå blev gravid????? Söker solskenshistorier.

  • Svar på tråden Bli gravid med en man som använder mycket koffein och nikotin
  • Anonym (Bill)

    Det är ju mängder med blivande fäder som snusar och får i sig koffein? Vad tänkte du på? Alla killar i min fotbollsklubb, till exempel. Hälften har ju barn!

  • Anonym (Samma)

    Min man snusar och dricker mycket kaffe, mer än man rekommenderar och ja det fins studier på att detta kan påverka både antal och kvalitet på spermierna. Det man också vet är att allt beror ju på hur hans utgångsläge ser ut. Om han inte har några andra problem och har normal mängd spermier så påverkar det nog inte alls chansen att göra någon gravid men skulle det visa sig att han har få eller dålig kvalitet så skulle antagligen en livsstilsförändring sitta fint. Räkna då in alkohol som är giftigt för hela kroppen inte bara spermierna och också kost samt motion 😊 

    Vi är nu under utredning så vet inte ännu vad som gör att vi inte blivit gravida ännu. Kan vara min ålder (39) 
    Men under tiden då önskan är stor även hos honom så har han dragit ner på Kaffe, slutat med alkohol och börjat äta vitaminer samt bättre mat för att dra sitt strå till stacken. 


    Ska tillägga att vi inte fått några andra rekommendationer än sluta röka och avstå droger av sjukvården 🤭 Men ingen av oss röker eller knarkar, så det var ju enkelt 😂😂

  • Anonym (Mgnf)
    Anonym (Samma) skrev 2023-12-19 06:53:47 följande:

    Min man snusar och dricker mycket kaffe, mer än man rekommenderar och ja det fins studier på att detta kan påverka både antal och kvalitet på spermierna. Det man också vet är att allt beror ju på hur hans utgångsläge ser ut. Om han inte har några andra problem och har normal mängd spermier så påverkar det nog inte alls chansen att göra någon gravid men skulle det visa sig att han har få eller dålig kvalitet så skulle antagligen en livsstilsförändring sitta fint. Räkna då in alkohol som är giftigt för hela kroppen inte bara spermierna och också kost samt motion 😊 

    Vi är nu under utredning så vet inte ännu vad som gör att vi inte blivit gravida ännu. Kan vara min ålder (39) 
    Men under tiden då önskan är stor även hos honom så har han dragit ner på Kaffe, slutat med alkohol och börjat äta vitaminer samt bättre mat för att dra sitt strå till stacken. 


    Ska tillägga att vi inte fått några andra rekommendationer än sluta röka och avstå droger av sjukvården 🤭 Men ingen av oss röker eller knarkar, så det var ju enkelt 😂😂


    Snus och alkohol går under droger.  
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Mgnf) skrev 2023-12-19 07:02:54 följande:
    Snus och alkohol går under droger.  
    Absolut, jag håller med. Men inte för sjukvården, de syftar på olagliga substanser 😊
Svar på tråden Bli gravid med en man som använder mycket koffein och nikotin