• Anonym (Fernwilter)

    Hur dela upp bolån?

    Har ett bolån på 740 000 och 5,49% ränta, bundet på tre månader. Jag funderar på att dela upp lånet men har aldrig gjort det tidigare.

    Nån som har några tips hur jag ska tänka?

  • Svar på tråden Hur dela upp bolån?
  • Anonym (Ebba)

    Jag skulle själv aldrig göra det, för då är du låst till den banken tills bindningstiden på alla delar går ut. Är du nöjd med din bank kan du väl göra det men jag hade som sagt aldrig gjort det. 

  • Anonym (Grön)

    Kanske lite litet lån att dela upp? Men som ovan nämnts är du superduper nöjd med banken och villkoren så. Och att du även är säker på att du inte vill flytta. Bind hälften kan var en kompromiss?

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Fernwilter) skrev 2023-12-22 16:22:56 följande:
    Hur dela upp bolån?

    Har ett bolån på 740 000 och 5,49% ränta, bundet på tre månader. Jag funderar på att dela upp lånet men har aldrig gjort det tidigare.

    Nån som har några tips hur jag ska tänka?


    Dela upp lån gör man ju endast om man vill binda på olika antal år.

    Så fundera först på om du verkligen vill binda nu, när det pratas om att räntehöjningarna kommuner att avta och det istället kanske kommer räntesänkningar. 
  • nihka
    Anonym (Fernwilter) skrev 2023-12-22 16:22:56 följande:
    Hur dela upp bolån?

    Har ett bolån på 740 000 och 5,49% ränta, bundet på tre månader. Jag funderar på att dela upp lånet men har aldrig gjort det tidigare.

    Nån som har några tips hur jag ska tänka?


    Is i magen och låta det rulla på tills de första räntesänkningarna kommer. Sedan binda delar av lånet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hur dela upp bolån?