• Anonym (H)

    Kan ägget ha gått sönder

    Av alla dumma frågor ni någonsin hört, så kommer detta ta priset. Men om man har sex med en stor kuk runt ägglossning och får fett ont i nedre delen av magen efteråt, kan ägget blivit förstört då? Asså hade ont i typ två dagar, inne i livmodern. Det var mer ont än bara lite ont, ville gå och lägga mig pga smärtan liksom. Det var inte ägglossningssmärtor utan kändes som man blivit mörbultad inuti, som ett riktigt ömt blåmärke. Är det troligt att äggstockarna eller livmodern fått smällar så dom blivit typ inflammerade eller något, så att man inte blir gravid? Vet att jag ägglossat för hade ett starkt positivt ÄL-test dagen innan.

  • Svar på tråden Kan ägget ha gått sönder
  • Anonym (H)
    Anonym (Hanna) skrev 2024-01-01 17:03:22 följande:

    Nej, det är inte möjligt. 


    Vad baserar du det på? 
  • Anonym (BM)
    Anonym (H) skrev 2024-01-01 17:08:25 följande:
    Vad baserar du det på? 
    Nej, ägget har inte gått sönder och kan inte gå sönder av en sådan sak. Snoppen är inte ens i närheten av ägget. 

    Däremot kan man får ont pga att snoppen var För stor i förhållande till din vagina. 
  • Anonym (H)
    Anonym (BM) skrev 2024-01-01 17:14:31 följande:
    Nej, ägget har inte gått sönder och kan inte gå sönder av en sådan sak. Snoppen är inte ens i närheten av ägget. 

    Däremot kan man får ont pga att snoppen var För stor i förhållande till din vagina. 
    Tack för svar! Asså jag är en kort och liten tjej och snoppen var absolut för lång eller vad man ska säga. Det gjorde inte ont i själva öppningen eller hålet, för jag var 100% med på sexet på alla sätt och vis, men det gjorde ont i livmodern. Ibland när jag har sex så blöder jag från livmodertappen, därför försökte han ligga lite åt sidan bredvid den här gången, så jag blödde inte men fick väldigt ont i nedre delen av magen. blödningarna från livmodertappen har jag kollat upp så det behöver jag inte hjälp med. Men i alla fall, så känns det ju som att det onda som varade dagen efter beror ju på något, så om man till exempel skadat slemhinnan i livmodern borde inte en graviditet kunna uppstå?
  • Anonym (Hänt mig med)

    Du har fått ont för att killen har stött in för djupt  händer mig inland, känns som att äggstockarna är svullna och livmodern sitter löst några dagar efter. 

    Vissa ställningar riskerar för djup stöt i fel vinkel för mig, speciellt om han är lite större och jag är kåt men inte såååå kåt att jag håller på att spricka.  
    Har lite svårt för doggy av den här anledningen, måste vara väldigt noga med att vinkla mitt bäcken beroende på hur han stöter. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Hänt mig med) skrev 2024-01-01 17:44:08 följande:

    Du har fått ont för att killen har stött in för djupt  händer mig inland, känns som att äggstockarna är svullna och livmodern sitter löst några dagar efter. 

    Vissa ställningar riskerar för djup stöt i fel vinkel för mig, speciellt om han är lite större och jag är kåt men inte såååå kåt att jag håller på att spricka.  
    Har lite svårt för doggy av den här anledningen, måste vara väldigt noga med att vinkla mitt bäcken beroende på hur han stöter. 


    Exakt så känns det! Och det var doggy bland annat. Kände verkligen hur llivmodern eller äggstockarna var svullna och skadade, men funderar över hur det påverkar fertiliteten och risken att eventuellt bli gravid. 
  • Anonym (Hänt mig med)
    Anonym (H) skrev 2024-01-01 17:58:22 följande:
    Exakt så känns det! Och det var doggy bland annat. Kände verkligen hur llivmodern eller äggstockarna var svullna och skadade, men funderar över hur det påverkar fertiliteten och risken att eventuellt bli gravid. 
    Nej det gör det inte
  • Anonym (H)

    Någon mer som kan svara såhär på natten 

  • Anonym (BM)
    Anonym (H) skrev 2024-01-01 23:04:55 följande:

    Någon mer som kan svara såhär på natten 


    Nej, ägget har inte gått sönder. 
    Nej, varken äggledare eller livmodern svullna eller skadade. 
    Och nej, det påverkar inte fertiliteten. 
  • Anonym (Nej)

    Nej, ägget har inte gått sönder. Kuken är inte ens på samma plats som ägget, som ligger väl skyddad i äggledarna tills det tillslut rör sig ner mot livmodern.

  • Anonym (Kim)

    Nej som de andra säger så har inget gått sönder. Däremot ska du fundera på om du vill bli gravid eller inte. Om inte så se för fanken till att skydda er! Det är hans ansvar också. Du ska heller inte ha sex som gör ont i flera dagar. Han för vara lite mer försiktig helt enkelt. 

Svar på tråden Kan ägget ha gått sönder