• Bjorniskog

    Söva oroligt barn

    Har ett litet knep som funkar som en ?lugna ner sig och andas? knapp för våran son som är ett år gammal och tänkte dela med mig av de. Oavsett om han är trött eller har ont och är sjuk så är de som att han direkt blir lugn, det är inte inlärt utan jag märkte det från första gången jag gjorde det. En gång när han hade svårt att landa och vad jag än gjorde så hittade det inte fram.

    jag råkar vara man och det funkar likabra för sambon även om vi har olika röster. 


    eftersom jag inte kan lägga en video eller ljus här så får jag beskriva ljudet.

    ta den lägsta tonen ni kan o säg Rytmiskt med stacatto

    hå hå, hå hå hå.

    eller voff voff, voff voff voff.

    Låter som en blandning av ett hjärtslag eller en dov trumma.

    om ni provar så skriv gärna o säg om de funkade eller inte. 

  • Svar på tråden Söva oroligt barn
  • Bjorniskog

    Kul, ja men har ju hittat lite info om saker jag tänkt på här i forument o hade den här saken o dela med mig, de kanske hjälper nån o de är ju kul isåfall. 


    man har ju varit o harvat i white noice träsket och kört både elvispar, dammsugare och sjungit o spelat vaggvisor och detta är nån slags tribal chant, vet inte om det låter som hjärtljud men han blir tyst o slappnar av helt. 


     

  • PappanSixten

    Uppdatering:

    Idag vart det ett riktigt test, dottern grät i panik, ingen aning varför.
    Men tog henne och började att köra ett shaman liknande tantra. Typ väldigt djupa "ÅH" ljud. Och några djupa squats.

    Vips så slutade hon att gråta.

    Tack för tipset! 10 av 10 🙌

Svar på tråden Söva oroligt barn