• Simone

    Blindtarms operation. Men vad betyder det här??

    Jag fick åka in akut 7/1 pga smärtor  magen som vandrade ner till höger sida. Fick göra kontroller samt en röntgen och dom sa då att blindtarmen va inflammerad och behövde opereras bort. 


    enligt dom hade allt gått bra, fick ingen mer information och ont som jag hade så frågade jag inget mer. Nu när jag läser på 1177 så hittade jag några saker jag reagerade på som jag inte fattar eller fått info om. Är det någon av er som vet vad detta betyder?
    Är det någon cysta dom har hittat? 


    ?akut appendicit med lokaliserad peritonit? vad betyder det?

  • Svar på tråden Blindtarms operation. Men vad betyder det här??
  • Maggena

    Peritonit är inflammation i bukhinnan. Vanligt vid appendicit. Inga konstigheter. 

    Ser att de har sett en misstänkt corpus luteum cysta. De är benigna. Alltså ofarliga. Tror du får ett återbesök sen och då kan du fråga dem. De förklarar bättre än jag. Annars kan du alltid ringa till mottagningen också för svar. 

  • Simone
    Maggena skrev 2024-01-09 04:39:42 följande:

    Peritonit är inflammation i bukhinnan. Vanligt vid appendicit. Inga konstigheter. 

    Ser att de har sett en misstänkt corpus luteum cysta. De är benigna. Alltså ofarliga. Tror du får ett återbesök sen och då kan du fråga dem. De förklarar bättre än jag. Annars kan du alltid ringa till mottagningen också för svar. 


    Så det behöver inte betyda att blindtarmen har spruckit? Tänker att det är därför man får en inflammation i bukhinnan.
    jag ska ringa mottagningen idag och fråga lite tänkte jag
Svar på tråden Blindtarms operation. Men vad betyder det här??