• Saara90

    Liten bebis v 39

    Hej är beräknad 17/1 med mitt första barn.
    SF mått 31 idag hos barnmorskan, samma mått som för en månad sedan. 
    Varit på tillväxt ultraljud 2ggr under en månad tillbaka, sist vägde bebis 2400gram 1 januari och fick ny tid på Måndag 15e och det finns tydligen chans till en eventuell igångsättning. 
    Någon som har liknande erfarenhet?
    Å vad utgår de ifrån om de blir igångsättning på Måndag,  ja om hon nu inte vuxit på sig ordentligt givetvis?

    Vet att bebis snart är här oavsett vad men ändå, vill höra om någon har erfarenhet av liknande?

  • Svar på tråden Liten bebis v 39
  • My871

    Hej! 


    jag har fått fyra barn som i närheten av bf allihop och alla har varit åt det mindre hållet. Första växte magen som den skulle med hon vägde 2500 när hon kom ut. Hon behövde lite stödmatning för att få igång orken men mådde i övrigt bra. Därefter kom två gossar på 3080 och 3100 som mådde bra. gossen på 3080 spåddes väga en bit under 3 kg men det stämde ju inte riktigt. den Sista var en flicka och då växte inte magen heller på en månad så det blev tillväxtultralju. dom spådde på en rätt liten bebis och ut kom en flicka på 2600 som mådde toppen. 
    det behöver ju inte betyda något dåligt. Är det ditt första barn? 


    jag väntar barn nu också och är i vecka 34 nu och för två veckor sen så började det gå neråt på sfmåttet. Alla barn kan ju inte vara stora när dom föds.Skrattande

Svar på tråden Liten bebis v 39