• Yaay87

    Namnet Lydia

    Jag är gravid med en flicka. Både jag och min man älskar namnet Lydia. Vi har båda softa färger: ljusbrunt hår och ljusbruna ögon så sannolikheten att vår dotter också får det är överhängande. Saken är att vi ser framför oss att en Lydia är en Snövitsaktig tjej med ljus hy och mörkt hår dvs stor kontrast i färgerna. Vilka associationer får ni av namnet Lydia? Tacksam för input 😊

  • Svar på tråden Namnet Lydia
  • Yuppyupp

    Jag har egentligen bara träffat Lydias som är elaka. Riktiga skitungar. MEN, namnet har ju egentligen ingenting med personligheten att göra 😅 gillar ni namnet så välj det! 😌

  • Magnum442

    Jag ser framför mig en mexikansk flicka. Min gamla chef därifrån hette Lydia... ett väldigt fint namn. Jag har dock inte stött på några ryska kvinnor som hetat Lydia på mina resor (påstods i tidigare inlägg att det var vanligt)... kanske jag som haft "otur". Flört

  • Anna2023
    Magnum442 skrev 2024-01-10 12:56:18 följande:

    Jag ser framför mig en mexikansk flicka. Min gamla chef därifrån hette Lydia... ett väldigt fint namn. Jag har dock inte stött på några ryska kvinnor som hetat Lydia på mina resor (påstods i tidigare inlägg att det var vanligt)... kanske jag som haft "otur". // Flört


    Jag är rysk och ja . Lydia är vanligt namn 😊fast när vi säger det vi förkortar så det blir - Lida. 
  • Magnum442
    Anna2023 skrev 2024-01-10 15:11:07 följande:
    Jag är rysk och ja . Lydia är vanligt namn 😊fast när vi säger det vi förkortar så det blir - Lida. 
    Där ser man! Jag jobbade med ryska kollegor i väldigt många år och stötte aldrig på  någon Lydia eller Lida där. Fast jag minns det där med förkortningar av namn... alltid lite förvirrande. Skrattande
  • Xenia
    Yaay87 skrev 2024-01-10 12:18:10 följande:
    Namnet Lydia

    Jag är gravid med en flicka. Både jag och min man älskar namnet Lydia. Vi har båda softa färger: ljusbrunt hår och ljusbruna ögon så sannolikheten att vår dotter också får det är överhängande. Saken är att vi ser framför oss att en Lydia är en Snövitsaktig tjej med ljus hy och mörkt hår dvs stor kontrast i färgerna. Vilka associationer får ni av namnet Lydia? Tacksam för input 😊


    Vad man ser för sig beror ofta på om man träffat på någon med det namnet. Så det är ju väldigt individuellt.

    Jag tycker att det är fint namn.
  • trollhona
    Yaay87 skrev 2024-01-10 12:18:10 följande:
    Namnet Lydia

    Jag är gravid med en flicka. Både jag och min man älskar namnet Lydia. Vi har båda softa färger: ljusbrunt hår och ljusbruna ögon så sannolikheten att vår dotter också får det är överhängande. Saken är att vi ser framför oss att en Lydia är en Snövitsaktig tjej med ljus hy och mörkt hår dvs stor kontrast i färgerna. Vilka associationer får ni av namnet Lydia? Tacksam för input 😊


    Det är ett stolt gammalt namn, passar bra på en nyfödd och en vuxen kvinna.
    Om ni bägge gillar namnet så ska ni välja det, inte så lätt att enas om namn alla gånger.
  • Hjortsö79

    Nej Lydia är inget namn jag uppskattar alls. Tycker det låter allt annat än mjukt, snarare kallt och hårt, som en surtant ungefär. Att psykopatmördaren i boken Hypnotisören också hette Lydia gör inte saken bättre. 

Svar på tråden Namnet Lydia