• Anonym (TS)

    Gravid utan ömma bröst?

    Är på BIM+3 , har mensvärk men ingen mens än. Har inte testat än men tror tyvärr inte att jag är gravid eftersom jag inte alls har ömma bröst. Har varit gravid 4 gånger innan (2 barn och 2 missfall) och varje gång har jag haft väldigt ömma bröst , det har varit ett av de första symtomen.

    Tidigare brukade jag få väldigt ömma bröst innan mens också men nu får jag det väldigt lite , knappt alls ibland efter andra barnet konstigt nog. Inte alls som innan. Fick andra barnet för snart 2 år sen och jag ammar fortfarande litegrann.. så det är väl ganska troligt att det är det som gör att mensen strular .. Plus att jag nyss har flyttat.

    Men undrar iallafall , är det någon som har varit gravid utan ömma bröst i början? Eller är det omöjligt? 


    Ska såklart testa om mensen inte kommer snart men är rädd för att bli besviken så väntar lite till. Jag är inte jätteung heller (37) så är beredd på att det kan ta ett tag att bli gravid. 

  • Svar på tråden Gravid utan ömma bröst?
  • Anonym (Linda)

    Jag hade inte ömma bröst i början. Det kom senare i graviditeten.  Jag har oftast ömma och tunga bröst vid ägglossning och känner ingenting när jag ska ha mens. 

  • Anonym (Linda)

    Jag hade inte ömma bröst i början. Det kom senare i graviditeten.  Jag har oftast ömma och tunga bröst vid ägglossning och känner ingenting när jag ska ha mens. 

  • Anonym (f)

    De flesta tidiga symptom är mer inbillning än faktiskt symptom så ja,

  • Anonym (Inte jag)

    Fyra graviditeter aldrig ömma bröst. dock läckte jag mjölk innan plus med fyran 

  • Anonym (T)

    Jag har ömmare bröst innan mens än vad jag hade som gravid 

  • EpicF

    Hade aldrig någonsin ömma bröst i början av mina graviditeter. Så ja, självklart kan man vara gravid även om man inte upplever ömma bröst. 

  • Anonym (TS)

    Tack för era svar!
    BIM + 5 nu , ingen mens än men mensvärk och fortfarande inte ömma bröst.. känner mig inte gravid så gissar att mensen är på g snart.
    Samma sak hände en gång i slutet på sommaren , mensen var ca en vecka försenad , kan tänka mig att det berodde på amningen kanske. 
    Men testar nog om några dagar om mensen inte kommer. 

Svar på tråden Gravid utan ömma bröst?