• Anonymprivat

    Vill göra abort

    Hej!

    undanber elaka kommentarer då jag redan mår väldigt dåligt.

    jag är gravid i vecka 11 och jag vill verkligen inte ha barnet. av Olika anledningar kan jag inte säga till min pojkvän att jag vill göra abort. Har försökt att få missfall sen jag fick reda på graviditeten genom att dricka olika teer, saffran och diverse hemmakurer utan något resultat. Jag har panik och abort på sjukhus är inget alternativ för då kommer min pojkvän få reda på det! vad ska man göra har fullständig panik 😞 

  • Svar på tråden Vill göra abort
  • Anonymprivat
    blomman 2 skrev 2024-01-12 18:42:12 följande:

    Om du inte bor ihop med din kille och om du kommer från tex en annan kultur( eller han gör det)  där det ej är accepterat med abort så:

    1) att få en blödning kan ju bero på en rubbning i menscykeln ( kan han ju få tro🙄) 
    2) Vården har tystnadsplikt och din kille behöver inte få kännedom om aborten.
    3) en abort görs oftast snabbt och du kan komma hem samma dag.
    4) bor du hemma kan du säga att du är sjuk?

    Men tråkigt förstås att du inte kan berätta detta för din kille?får man fråga varför? 


    Vi bor tillsammans så när han märker att jag börjar blöda så kommer han ta mig direkt till sjukhuset. Han vill såklart vara inblandad i graviditeten då detta barnet är allt vad han önskar sig och kommer vilja ha svar på allt hur jag kunnat få missfall. så även om jag gör det på sjukhuset utan honom så kommer han ta mig till sjukhuset och vara vid min sida tills dom släpper mig. Och jag har svårt att tro att sjukhuset fejkar att jag fått missfall när dom vet att jag gjort abort 😞 

    vi har olika kulturer och tanken är att jag ska lämna men inte just nu, måste ta min tid 
  • Ellie

    Finns det olika kliniker där du bor?
    Akuten kanske inte kan se anteckningar från abortkliniken?

    Kanske du kan ringa en abortklinik och be om råd?

  • Anonymprivat
    Ellie skrev 2024-01-12 19:31:34 följande:

    Finns det olika kliniker där du bor?
    Akuten kanske inte kan se anteckningar från abortkliniken?

    Kanske du kan ringa en abortklinik och be om råd?


    Kollade upp kliniker men det skulle kosta 13000 kronor att göra privat. Har redan lagt många tusenlappar för folk lurat mig att dom ska skicka abortpiller 😞

    inser att jag kommer behöva föda detta barnet mot min vilja :( är helt förstörd, finns så många som vill ha barn men som får missfall hela tiden och jag som verkligen avskyr barn får inte missfall hur mycket jag än försöker 😞 
    har legat i sängen hela dagen med panikångest är helt förlamad kan inte göra något. jag vill verkligen inte ha barn känner inga som helst mamma känslor och detta förstör hela min sommar!!!!
  • callmepreggoornot
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:15:04 följande:
    Kollade upp kliniker men det skulle kosta 13000 kronor att göra privat. Har redan lagt många tusenlappar för folk lurat mig att dom ska skicka abortpiller 😞

    inser att jag kommer behöva föda detta barnet mot min vilja :( är helt förstörd, finns så många som vill ha barn men som får missfall hela tiden och jag som verkligen avskyr barn får inte missfall hur mycket jag än försöker 😞 
    har legat i sängen hela dagen med panikångest är helt förlamad kan inte göra något. jag vill verkligen inte ha barn känner inga som helst mamma känslor och detta förstör hela min sommar!!!!

    abortpiller????

    sommar?


     


     

  • Tow2Mater

    TS du gor det verkligen svårt for oss att hålla inne med vad du skulle anse vara elaka kommentarer.  Ta ditt vuxenansvar nu.

  • Anonymprivat
    callmepreggoornot skrev 2024-01-12 20:17:57 följande:

    abortpiller????

    sommar?


     


     


    Ja folk har lurat mig i min desperation att dom är läkare som ska skriva recept på abortpiller men dom har tagit mina pengar och blockerat mig. riktigt fult gjort att lura desperata människor. 

    kommer ju vara höggravid i sommar och inte kunna resa utomlands. sen behöva ta hand om ett barn jag inte vill ha 
  • Anonymprivat

    Vet inte vad mer jag kan göra om det inte går att göra en anonym abort på sjukhuset

  • callmepreggoornot
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:23:44 följande:
    Ja folk har lurat mig i min desperation att dom är läkare som ska skriva recept på abortpiller men dom har tagit mina pengar och blockerat mig. riktigt fult gjort att lura desperata människor. 

    kommer ju vara höggravid i sommar och inte kunna resa utomlands. sen behöva ta hand om ett barn jag inte vill ha 
    Och där...
  • Anonymprivat
    Tow2Mater skrev 2024-01-12 20:20:33 följande:

    TS du gor det verkligen svårt for oss att hålla inne med vad du skulle anse vara elaka kommentarer.  Ta ditt vuxenansvar nu.


    Jag har försökt men det är omöjligt. vi bor tillsammans och han kommer vilja åka in direkt och dom på sjukhuset kommer ju säga när vi kommer att jag precis varit på sjukhuset och gjort abort. Dom kommer knappast spela med och slösa resurser på att fejka att jag fått missfall
  • Tow2Mater
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:37:05 följande:
    Jag har försökt men det är omöjligt. vi bor tillsammans och han kommer vilja åka in direkt och dom på sjukhuset kommer ju säga när vi kommer att jag precis varit på sjukhuset och gjort abort. Dom kommer knappast spela med och slösa resurser på att fejka att jag fått missfall
    Nej du har inte försökt och det är inte omöjligt.

    Hur gammal är du? Kan du anförtro dig till din mamma för stöd?

    Sluta fundera över vad en pojkvän skulle säga och göra, och bestäm dig för vad du vill. Sedan gör du det. Normalt är jag helt för att par ska diskutera sådana här saker och besluta tillsammans, men du är inte mogen att bli förälder. Du måste ta ett ansvar för ditt och ett eventuellt barns liv. Oavsett vad du väljer, måste du mogna till nu. Snabbt.

    Tror du att du är i fara ska du åka till en släkting eller vän.
  • Mortiscia80
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:15:04 följande:
    Kollade upp kliniker men det skulle kosta 13000 kronor att göra privat. Har redan lagt många tusenlappar för folk lurat mig att dom ska skicka abortpiller 😞

    inser att jag kommer behöva föda detta barnet mot min vilja :( är helt förstörd, finns så många som vill ha barn men som får missfall hela tiden och jag som verkligen avskyr barn får inte missfall hur mycket jag än försöker 😞 
    har legat i sängen hela dagen med panikångest är helt förlamad kan inte göra något. jag vill verkligen inte ha barn känner inga som helst mamma känslor och detta förstör hela min sommar!!!!
    Inte om du går till en landstingsansluten gynekolog. Då kostar det som ett vanligt besök.
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:35:17 följande:

    Vet inte vad mer jag kan göra om det inte går att göra en anonym abort på sjukhuset


    Klart du inte kan göra en anonym abort. Du måste identifiera dig för sjukvårdspersonalen och det kommer att stå i din journal.

    Hur kommer det sig att du är så rädd för den här killen? Slår han dig?
  • Maymom
    Anonymprivat skrev 2024-01-12 20:15:04 följande:
    Kollade upp kliniker men det skulle kosta 13000 kronor att göra privat. Har redan lagt många tusenlappar för folk lurat mig att dom ska skicka abortpiller 😞

    inser att jag kommer behöva föda detta barnet mot min vilja :( är helt förstörd, finns så många som vill ha barn men som får missfall hela tiden och jag som verkligen avskyr barn får inte missfall hur mycket jag än försöker 😞 
    har legat i sängen hela dagen med panikångest är helt förlamad kan inte göra något. jag vill verkligen inte ha barn känner inga som helst mamma känslor och detta förstör hela min sommar!!!!
    Varför bad du inte om medicinsk abort via BM?

    Har du ingen vän du kan sova över hos när du gör aborten, eller säga att du sover hos henne om du behöver göra den på sjukhus.

    (Du kan inte framkalla en abort, så sluta försöka med det.)
  • Nyponet01

    När jag gjorde en skrapning blödde jag inget efteråt. Då får dom ju ut typ allting. 
    Det görs ju oftast på morgonen, eftersom man ska vara fastande, då man blir nersövd. Så då jobbar han väl?
    Jag har haft missfall och då har inte min man fått följa med i rummet vid undersökningen. Då kan du säga till personalen att dom inte får berätta för din karl. Dom har tystnadsplikt!
    Men någon gång kommer han ju undra, varför bebisen aldrig kommer.
    Du måste försöka berätta för honom hur du mår! Om han verkligen älskar dig förstår han!!
    Har du ingen anhörig/vän som kan stötta dig? Kanske vara med när du berättar för honom?

  • GGN

    Om/när du gör en medicinsk abort så säger du såklart inte att det "hänt" förrän du varit inne på sjukan. 

  • Cathariiina

    Jag vill först säga, att det är livsfarligt att experimentera med diverse gifter hemma. Marginalen mellan dosen där fostret dör och dosen där du själv dör, är mycket liten. Många kvinnor har dött så genom tiderna. Abortpiller innehåller ett ämne som avslutar graviditeten (de gör så att fostret inte får någon näring till sig) utan att vara farligt för mamman, det är två helt olika saker.

    Dessutom riskerar du att föda ett sjukligt eller handikappat barn om du ändå föder i slutändan, om du håller på och förgiftar det, och då blir det oerhört mycket jobbigare för dig än med ett friskt och normalt barn.

    Medicinsk abort är troligen för sent för dig (det tar ju några dagar att få en tid också). Du måste i så fall genomgå en skrapning. Då får man ofta (men inte alltid, om man fått komma in för ingreppet tidigt på morgonen) stanna över natten. Så jag ser nog inget sätt du kan komma ur det här, TS, utan att din pojkvän får veta. Om du är rent fysiskt rädd för honom, bör du söka skydd någonstans, hos en släkting eller vän, eller genom samhällets hjälp. Ring socialtjänsten i så fall, du kan börja där! Eller eventuellt på ditt MVC. 

    För övrigt har många kvinnor varit i din situation, de har fött sina barn och det har gått bra. Det har kanske blivit separation senare, men de har ändå varit glada över sina barn. Du vet inget ännu om hur du kommer att känna när du väl har barnet i famnen! Troligen kommer den där semesterresan du missade att kännas ganska egal för dig då, i jämförelse. Dessutom skulle du ha fördelen, att du har en pappa till barnet som faktiskt vill ha det - det är mer än vad många kvinnor som föder barn har. Du kommer inte att bli ensam mamma om du inte vill. (Detta gäller fortfarande förutsatt att din pojkvän inte är farlig på något sätt, och kan bli farlig även för ett barn.)

Svar på tråden Vill göra abort