• Filuris

    Ingen mens i sikte

    Hej allihop. jag är ny här på forumet.
    Hoppas ni kan komma med lite input i hur ni skulle tänka. 
    Såhär ligger det till, jag slutade med minipiller efter flera års användande sista augusti och haft 3 cyklar sedan dess Inräknat med den pågående. De var av längd 30 respektive 34 och nu denna som är uppe på 37 dagar. Jag och min sambo försöker bli med barn och jag har en känsla av att det tagit denna gång. ingen mens i sikte men fortsatt hög kroppstemperatur sedan ägglossning som var runt 21 december , svagt ägglossningstest då. Testat för graviditet 2 gånger men inget positivt test. 

    Varit ett känslomässigt vrak, gråt-skratt- arg, brösten är svullna sedan innan jul och tycks inte lägga sig som det brukar när mensen har kommit. 
    Hur länge skulle ni vänta för att eventuellt kontakta gyn/ barnmorska? Orolig att något ska vara fel men läst att det kan ta veckor efter bim att få ett positivt test. 
     
    Tack snälla. 


     

  • Svar på tråden Ingen mens i sikte
  • Anonym (Nja)

    Det är ganska ovanligt att man inte får positivt trots att man är gravid. Vilket test har du tagit? Är det digitalt är du inte gravid. 
    Det kan ta lång tid att bli gravid efter p-piller stopp. Särskilt om man tagit dom länge. Vissa p-piller bygger ju upp en hinna i livmodern som ska bort. Vet någon som fick skrapa bort det. 
    Långa cykler, behöver inte, men kan tyda på att man inte ägglossar. Kroppen försöker men lyckas inte. Eftersom du hade svagt ägglossningstest är det väl troligt att kroppen inte lyckats ägglossa. 
    Ha tålamod! Det har inte gått lång tid sen du slutade. Kroppen kommer snart igång {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (H)

    Är du gravid får du positivt ca 11-14 dagar efter ägglossning, garanterat. Förmodligen är din ägglossning sen denna månaden.

Svar på tråden Ingen mens i sikte