• Jjjjjllo

    Bakis känsla gravid

    Så jag är tidigt gravid och känner mig bakis varje dag är det normalt? Visa dagar när jag vaknar upp så känns det som jag druckit 2 L vodka dagen innan kan inte äta men känns som ska spy fast jag spyr inte känner den här äckliga känslan inombords som känner när man är jätte bakis när går up så snurrar allt jag skakar och hjärtat slår jätte hårt o fort. 


    har varit gravid innan och inte känt så här då 

  • Svar på tråden Bakis känsla gravid
  • Jjjjjllo

    så ingen blir förvirrad jag har absolut inte druckit alkohol inte druckit en droppe på väldigt länge tycker bara det är väldigt konstig att känner den känslan o undrar vad det kan bero på, uttorkad? Tidiga tecken på hyperemesis? 

  • Anonym (Samma)

    Jag hade samma symptom som du. Det var det typiska illamåendet som gravid man kan drabbas av i kombination med lågt blodtryck enligt min BM.

  • Maymom

    Jag hade väldigt mycket yrsel min ena graviditet, det är ett normalt symptom och går tyvärr inte att göra något åt enligt min bm.

    Dricka mycket vatten skadar ju dock inte.

  • Jjjjjllo
    Anonym (Samma) skrev 2024-01-25 22:55:45 följande:

    Jag hade samma symptom som du. Det var det typiska illamåendet som gravid man kan drabbas av i kombination med lågt blodtryck enligt min BM.


    Tack för svar, håller på bli galen nästan det är konstigt illamående inte så jag spyr utan bara nån konstig känsla i kroppen 
  • Jjjjjllo
    Maymom skrev 2024-01-25 23:06:37 följande:

    Jag hade väldigt mycket yrsel min ena graviditet, det är ett normalt symptom och går tyvärr inte att göra något åt enligt min bm.

    Dricka mycket vatten skadar ju dock inte.


    Försöker dricka så mkt som möjligt men känns som det inte blir nån skillnad. slutade dricka alkohol helt långe sen för värsta jag vet är känna mig bakis o nu jag vaknar upp varje dag med den känslan asså blir galen 
  • Maymom
    Jjjjjllo skrev 2024-01-25 23:24:17 följande:
    Försöker dricka så mkt som möjligt men känns som det inte blir nån skillnad. slutade dricka alkohol helt långe sen för värsta jag vet är känna mig bakis o nu jag vaknar upp varje dag med den känslan asså blir galen 
    Nej, det är inte kul, jag hittade tyvärr inget som funkade. Försök tänk att det bara är några veckor/månader som kommer vara så, det kommer gå över. Och försök ta det lugnt, pressa dig inte för hårt.
  • Anonym (Gravid)

    Mitt gravidillamående har varit som åksjuk, både nu och tidigare graviditeter.

    Det som funkat är kalla vindruvor som legat i kyl/ frys eller gröna äpplen, samt tuggummi?

    Hoppas u mår bättre snart ❤️

Svar på tråden Bakis känsla gravid