• Carly

    Sjukdomskänsla ett tecken på graviditet?

    Hej! 


    jag är på ÄL + 8 idag och redan i ÄL+ 6 började jag känna mig frusen och fick ont i kroppen. Var säker på att jag skulle bli sjuk, men sen la sig känslan och den har kommit och gått sedan dess. Är det någon som varit frusen/ haft sjukdomskänsla som tidigt symtom på graviditet? Har utöver det inga typiska symtom förutom lite mensvärk och värk i ryggslutet som ju lika gärna kan bero på den stundande mensen. Är på Bim- 6 idag. 

  • Svar på tråden Sjukdomskänsla ett tecken på graviditet?
  • Anonym (M)

    För mig var sjukdomskänsla första symtomet på graviditet båda gångerna, så jag skulle säga att ja, det är ett tecken. Sen kan man såklart bli sjuk närsom, speciellt kanske den här tiden på året. Men håller verkligen tummarna för att det är ett symtom och att du är gravid Hjärta

  • Monalisaslugg

    Denna graviditeten var det absolut de första tecknen för mig. Jag började va superfrusen så jag höll på att frysa ihjäl, kände mig febrig och allmänt off och varje kväll kände jag att nu blir jag nog supersjuk. Det började ca 5- 6 dagar efter ägglossning sen fortsatte det fram till iaf vecka 8. Men det var det som fick mig att testa iaf för jag har aldrig förr haft så tidigare. Mina andra 3 graviditeter hade jag dock inte så. 

Svar på tråden Sjukdomskänsla ett tecken på graviditet?