• Andersdottir

    Operation Adenoid/halsmandlar beteende

    För en dryg vecka sedan opererade min 4-årige son bort körteln bakom näsan som heter Adenoid samt delar av halsmandlarna. Han har i säkert 2 års tid haft problem med munandning (konstant nästäppa) och snarkning. Då jag läst åtskilliga läkarartiklar som beskriver hur dessa symtom kan leda till beteendeproblematik och koncentrerationssvårigheter har jag haft förhoppningar att operationen ska göra min 4-åring lite mognare och bättre på att fokusera. Finns det någon som haft en sådan upplevelse och hur lång tid efter operationen kom då dessa förbättringar? 


    kan inte påstå att jag märker så stor skillnad efter en vecka men så har han ju haft ont efter operationen etc. 


     

  • Svar på tråden Operation Adenoid/halsmandlar beteende
  • blomman 2

    Vet inte så mycket kring beteendeproblematik eller koncentrationssvårigheter pga förstorade halsmandlar ( samt nästäppa) men vet att barn som har haft dessa svårigheter har fått ett mycket bättre tal då de ej längre pratat grötigt och det har självklart ökat deras självkänsla markant då de helt plötsligt har blivit förstådda av sin omgivning och inte behövt upprepa allt de vill förmedla.
    Det tog några månader med att talet kom igång mer och mer.
    Är en helt annan person idag som vågar prata i stor grupp och som blivit mer social.
    Dessa drag har jag sett, arbetar på förskolan.

Svar på tråden Operation Adenoid/halsmandlar beteende