• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnor gillar att träna

    Jag ser ofta kvinnor på dejtsidor nämna att de gillar att träna. Är det här viktig info? Man vill att andra ska veta att man uppskattar en aktiv och hälsosam livsstil kanske. Ni kvinnor som gillar att träna, har ni stora krav och förväntningar på mannen, att han också ska träna? Bör han vara vältränad? Ni som tränar, gillar ni att visa upp er, och tycker att ni har en fin kropp? Tar bilder på gymmet t ex, och lägger upp på instagram och facebook?

  • Svar på tråden Kvinnor gillar att träna
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (korven) skrev 2024-03-09 08:18:22 följande:
    Du får sörja att du förlorade din ungdom.

    Men du är inte ensam, finns kvinnor som också förlorade sin ungdom. Försök leva nu istället!
    Ja, jag tycker det är onödigt av de som klankar ner på andras kroppar, vill förlöjliga andra. Vi lever inte så länge, varför kan man inte ens få känna sig bra och tillräcklig utan att andra ska kritisera varenda sak? Jag och andra gör ju inte så mot dom, så varför gör dom så?
  • Anonym (korven)
    Anonym (rätt) skrev 2024-03-09 07:45:59 följande:
    nej det vet man inte men eftersom det här börjar digitalt och inte ute i verkliga livet, är ett koncept som båda har signat in sig på, så tycker jag så mkt info man är bekväm med att dela av sig själv på det sättet visar lite på vem man är iaf. Bland annat det som gör att par har ett lyckligt förhållande, lyckligt liv ihop, är gemensamt eller gemensamma intresse, värderingar, livsmål. Båda måste trivas. 

    Givetvis är inte kärlek nån checklista med ja och nej, har jag aldrig påstått.
    Okej, förstår ditt resonemang och kan köpa det.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-09 08:21:44 följande:
    Ja, jag tycker det är onödigt av de som klankar ner på andras kroppar, vill förlöjliga andra. Vi lever inte så länge, varför kan man inte ens få känna sig bra och tillräcklig utan att andra ska kritisera varenda sak? Jag och andra gör ju inte så mot dom, så varför gör dom så?
    Det där är små människor.

    De kanske klankar för de är avundsjuka.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-09 08:19:31 följande:
    Det gör jag, som tur är. Alltid gått efter vad jag vill. Men jag stör mig nåt enormt på de som ska lägga sig i andras liv, som "vet" allt, som hycklar och har dubbelmoral. Man ser ofta hur de som talar om för andra hur de ska leva sina liv, hur "perfekta" de själva är, vilka val de själva gör. Man blir förvånad att de ens har mage att tala om för andra hur de ska leva, och hur de saknar självinsikt.
    BRA!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (korven) skrev 2024-03-09 08:22:59 följande:
    Det där är små människor.

    De kanske klankar för de är avundsjuka.
    Kan ju vara så. De tränade inte själva och var ihop med överviktiga män som inte heller tränade. Förstår ändå inte varför vissa inte kan hålla käften. Jag har umgåtts med många kvinnor som inte var perfekta. Flera var överviktiga. Jag hade inget behov av att tala om det för dom. Jag tyckte det var kul att prata med dom, och det var det som räknades. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (korven) skrev 2024-03-09 08:18:22 följande:
    Du får sörja att du förlorade din ungdom.

    Men du är inte ensam, finns kvinnor som också förlorade sin ungdom. Försök leva nu istället!
    Ja, det är jobbigt. Många kvinnor som tränar får komplimanger och uppmärksamhet, de blir bekräftade och det känns nog bra och positivt. Att de lever, och att det motiverar att fortsätta träna, då de mår bra av det och känner sig fina, och andra också tycker det.

    För män är det också bra att hålla igång, för hälsan och att han mår bättre. Men män kan inte räkna med att få samma positiva feedback. Där är det snarare att man ska förlöjligas. Tror inte det spelar nån roll hur bra form man än är i, det är aldrig tillräckligt.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag provoceras av gymkulturen och de som vill visa upp sig. Jag var själv i bra form när jag var yngre, men såg att det aldrig var tillräckligt. Nu är jag över 50 och märker av skillnader, jag har åldrats. Så jag känner vemod. Jag tyckte om att träna, och jag slet iböand, för jag mådde bra, men trodde också att det var ett plus som ung man att vara i bra form. Att kvinnor tycker det är snyggt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är samma med stranden. En del säger att de inte kollar in andra, men jag vet att människor gör det. Många vill visa upp sig, även om många säger att de inte gör det.

  • Anonym (rätt)
    Anonym (korven) skrev 2024-03-09 08:22:01 följande:
    Okej, förstår ditt resonemang och kan köpa det.
    Tummen upp! :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (korven) skrev 2024-03-09 08:15:47 följande:
    Haha, Sator, rolig referens.

    Ja men skit i din syrra och sådana som vet, låt dem inte påverka dina beslut och din intuition.
    När jag för några år sen fick känslor för en yngre tjej på jobbet så var jag helt annorlunda än nu. Jag mådde bra, var i bästa formen jag varit på många år, kände mig levande och hade gott självförtroende. Min syster bara avfärdade det med "hon är inte intresserad". Hon tyckte inte att jag var tillräcklig ens då, när jag var mitt bästa jag. Jag skulle aldrig ha sagt så till min syster. Hon tränar inte, men har alltid fått killar ändå. När hon träffade en mycket yngre man, så sa jag inget. Det angick inte mig.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (y) skrev 2024-02-26 02:51:57 följande:
    Han kan inte veta var nånstans tränande kvinnor befinner sig i sin vikt och hälsoresa, just då han ser dem. 

    De kanske pratar om träning? Hur länge de tränat och hur ofta de tränar exempelvis?


    Vi har iaf konstaterat att på vårt gym är det många (oavsett kön) som tränat länge och är där när vi är där som inte ser några direkta resultat.

  • Anonym (Blivit vältränad)
    Anonym (Rob) skrev 2024-02-26 08:55:02 följande:
    Seriöst ? Brukar du göra de ?  
    Då behövs ingen tv juh!  Kan du gå upp i brygga också ?.
    Jag har haft/har ett enormt uppmärksamhetsbehov så jag kan rätt mycket sådant. Brygga, stå på händer, gå på händer, split, spagat, pretzel, handvolt bakåt och framåt, fristående volt både bakåt och framåt, jonglera (bara med tre objekt). Human flag. Det kan nog verka som jag är någon slags atlet eller har en bakgrund som gymnast men det är bara histrionisk personlighetstörning.

    Så jag gör sådant ofta för honom, naken eller naken på underkroppen med sport-bh för att det av olika anledningar kan vara bekvämare. Thats how i roll.

    Men det låter kanske sexigare än det är för det är ganska mycket av ångesthantering bakom där jag övat på saker just för att vara sexig och känna mig speciell.

     
  • Anonym (y)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-09 08:11:57 följande:
    Skulle du påstå att många tränar för att känna sig snyggare? Finns det många som gillar att se snygga människor med snygga kroppar?
    Jag vet inte varför folk tränar i allmänhet. Kan inte tala för någon annan än mig själv.

    Din sista fråga har ett så uppenbart svar att det inte ens är värt att skriva. 

    Och lägg ner ditt ältande tjafs med vad din syster sagt till dig nån gång för längesen för det börjar bli jävligt tröttsamt att läsa typ hundra gånger nu. Sluta tycka synd om dig själv för du gör dig bara löjlig.

    Banta istället och sluta vara fet och tragisk. 
  • Anonym (y)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-09 10:04:39 följande:

    De kanske pratar om träning? Hur länge de tränat och hur ofta de tränar exempelvis?


    Vi har iaf konstaterat att på vårt gym är det många (oavsett kön) som tränat länge och är där när vi är där som inte ser några direkta resultat.


    Det angår varken dig eller din självgoda gympolare vad kvinnor gör på gymmet och varför de tränar eller hur långt de kommit i sina personliga mål. 
  • Anonym (Mama bear)

    Hej TS,
    Jag skriver också att jag gillar att träna bara för att tala om vad jag gillar att göra. Är dock 40,  ar aldrig intresserad av att visa upp mig men mår bra av träning sedan vill ta hand om mig själv och formen kommer på köpet;)
    Klart att jag tänker att det är viktigt att träffa någon med  en hälsosam livstil dvs håller på någon form av idrott. Antar att sådana människor mår överlag bra både psykiskt och fysiskt.  Kanske har fel.
    Tycker att det är viktigt att man berättar och tydlig med vad man gillar och hur man är, men det betyder inte att ni måste gilla samma saker.
    Har själv inte en enda vän som gillar att gå på gymmet men vi har massa annat gemensamt.

  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-09 08:45:28 följande:

    Det är samma med stranden. En del säger att de inte kollar in andra, men jag vet att människor gör det. Många vill visa upp sig, även om många säger att de inte gör det.


    Hur vet du att dom gillar att visa upp sig, dom har badkläder på en badstrand där dom vill sola och bada
  • Anonym (Mama bear)

    Det är också viktigt att du funderar över vad du vill av dejtandet. Är du ute efter ett förhållande, då ska du skriva ärligt om vad för slags person du är och vilka egenskaper hos en partner är viktiga för dig. 


    Fastnar du på utseende och vem som tränar och sitter trycker ner dig själv och tycker att du är för gammal kommer du inte hitta någon bra för dig. Sök kvinnor i din ålder som har de egenskapar som du uppskattar.
    Jag menar inte att åldern spelar någon roll men så länge du tänker på att du är äldre nu och att vissa kvinnor tränar ofta kommer du känna dig otillräckligt. 


    Utseendet spelar ingen roll om du söker efter kärlek men söker du något snabbt fix då är det något man tänker på.

    Jag själv har ofta hört att jag är så vacker och kan få vilken kille som helst, men jag har inte riktigt vågat t någon risk , velat inte bli sårad, sett mig själv otillräcklig när jag träffat någon, inte pga utseende men just för att jag inte kan släppa in någon, bara bli kär och inte tänker på hur det ska bli, vara lättsam som alla andra människor och ta chansen.
    Nu vet jag och kan iaf försöka igen.
    Se ditt egna värde och tro på att du är värd att bli älskad. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mama bear) skrev 2024-03-09 21:39:33 följande:

    Det är också viktigt att du funderar över vad du vill av dejtandet. Är du ute efter ett förhållande, då ska du skriva ärligt om vad för slags person du är och vilka egenskaper hos en partner är viktiga för dig. 


    Fastnar du på utseende och vem som tränar och sitter trycker ner dig själv och tycker att du är för gammal kommer du inte hitta någon bra för dig. Sök kvinnor i din ålder som har de egenskapar som du uppskattar.
    Jag menar inte att åldern spelar någon roll men så länge du tänker på att du är äldre nu och att vissa kvinnor tränar ofta kommer du känna dig otillräckligt. 


    Utseendet spelar ingen roll om du söker efter kärlek men söker du något snabbt fix då är det något man tänker på.

    Jag själv har ofta hört att jag är så vacker och kan få vilken kille som helst, men jag har inte riktigt vågat t någon risk , velat inte bli sårad, sett mig själv otillräcklig när jag träffat någon, inte pga utseende men just för att jag inte kan släppa in någon, bara bli kär och inte tänker på hur det ska bli, vara lättsam som alla andra människor och ta chansen.
    Nu vet jag och kan iaf försöka igen.
    Se ditt egna värde och tro på att du är värd att bli älskad. 


    Ja, jag hoppas jag träffar en kvinna som det bara känns bra med. Det här med att fastna på utseende och trycka ner mig själv, det kom inte ur tomma intet. Mycket av osäkerheten har kvinnor bidragit till, med sina kommentarer. När jag känt mig bra och fin och levande, så fick jag inte känna mig så. Det tycker inte jag är snällt. Jag blir själv glad när jag ser glada kvinnor som känner sig levande. Det vill inte jag förstöra för dom, genom att trycka ner dom med taskiga kommentarer.

    Jag har tagit många risker, chansat, men är också rädd numera. Har inte samma energi länge, är uppgiven. Hoppas att det går bra för dig, du tänker positivt i alla fall Glad
Svar på tråden Kvinnor gillar att träna