• Tom Araya

    Vad tycker du? - En tråd om politik.

    Här kan du och alla andra, oavsett politisk färg, diskutera, komma med förslag, klaga/gnälla mm om svensk politik igår, idag och imorgon.

  • Svar på tråden Vad tycker du? - En tråd om politik.
  • Anonym (Matriark)
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 13:41:37 följande:
    Att kasta skit och tycka andra förtjänar att få skit kastat på sig är både odemokratiskt och korkat. Det tystar samtalet när vissa inte orkar med all skit och hot de får. 
    Tom är inte direkt känd för sina smarta inlägg om man säger så... 
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 13:41:37 följande:
    Att kasta skit och tycka andra förtjänar att få skit kastat på sig är både odemokratiskt och korkat. Det tystar samtalet när vissa inte orkar med all skit och hot de får. 
    Hot är aldrig ok, men svidande kritik kan vara på sin plats. Många politiker förstår inte konsekvenserna av sina beslut.
    Jag har svårt att se det odemokratiska i att låta dem veta vad de borde veta.
  • NHult

    Hallå Tom, Politik är rätt tråkigt haha,
    Men kul att det första man ser som gammal familjeliv-knarkare, är en trådstart från dig. Hänger du här ännu? Själv har jag haft ett uppehåll på flera år haha


    Bloggar lite här på FL
  • Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-02-27 13:47:37 följande:
    Hot är aldrig ok, men svidande kritik kan vara på sin plats. Många politiker förstår inte konsekvenserna av sina beslut.
    Jag har svårt att se det odemokratiska i att låta dem veta vad de borde veta.
    Jag skrev skit. Och ska man ge kritik ska den vara konstruktiv, saklig och innehålla fakta. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Matriark) skrev 2024-02-27 13:45:35 följande:
    Tom är inte direkt känd för sina smarta inlägg om man säger så... 
    Jag vet. 
  • Tom Araya
    NHult skrev 2024-02-27 13:48:05 följande:

    Hallå Tom, Politik är rätt tråkigt haha,
    Men kul att det första man ser som gammal familjeliv-knarkare, är en trådstart från dig. Hänger du här ännu? Själv har jag haft ett uppehåll på flera år haha


    Jag hade också ett långt uppehåll, men är tillbaka.
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 13:56:12 följande:
    Jag skrev skit. Och ska man ge kritik ska den vara konstruktiv, saklig och innehålla fakta. 
    Som exempelvis...
    Anonym (Matriark) skrev 2024-02-27 13:45:35 följande:
    Tom är inte direkt känd för sina smarta inlägg om man säger så... 
    Skrattande

  • Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-02-27 14:22:14 följande:
    Som exempelvis...
    Anonym (Matriark) skrev 2024-02-27 13:45:35 följande:
    Tom är inte direkt känd för sina smarta inlägg om man säger så... 
    Skrattande

    Visste inte att du är politiker. 
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 14:25:11 följande:
    Visste inte att du är politiker. 
    Vill du motivera att du gör skillnad på folk och folk på dem punkten?
  • Tom Araya
    Anonym (Matriark) skrev 2024-02-27 13:45:35 följande:
    Tom är inte direkt känd för sina smarta inlägg om man säger så... 
    Det var inte särskilt smart skrivet.
  • Anonym (Matriark)
    Tom Araya skrev 2024-02-27 14:31:06 följande:
    Det var inte särskilt smart skrivet.
    Monkeys see monkeys do.
  • Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-02-27 14:29:53 följande:
    Vill du motivera att du gör skillnad på folk och folk på dem punkten?

    Tråden handlar om politik, det är ämnet du valde. Jag diskuterar det politiska samtalet och dess betydelse för demokratin. 

    Sedan tycker jag inlägget inte var osakligt eller osant, jag håller med skribenten. Inte speciellt elakt heller. 

  • Anonym (M)
    Jemp skrev 2024-02-27 14:30:18 följande:

    Det blir intressant med eu-val i sommar. Med viss skräckblandad förtjusning.


    Håller med. Jag funderar på hur det ska gå för KD. 
  • Tom Araya
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 14:40:59 följande:

    Tråden handlar om politik, det är ämnet du valde. Jag diskuterar det politiska samtalet och dess betydelse för demokratin. 


    Det är väl ingen demokrati om makthavare ska skyddas mot medborgarens kritik!? Det är som i Ryssland eller Nordkorea.
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 14:40:59 följande:

    Sedan tycker jag inlägget inte var osakligt eller osant, jag håller med skribenten. Inte speciellt elakt heller. 


    Då vet vi din nivå av saklighet, så behöver vi inte förvänta oss så mycket från dig.
  • Anonym (M)
    Tom Araya skrev 2024-02-27 15:24:17 följande:
    Det är väl ingen demokrati om makthavare ska skyddas mot medborgarens kritik!? Det är som i Ryssland eller Nordkorea.
    Anonym (M) skrev 2024-02-27 14:40:59 följande:

    Sedan tycker jag inlägget inte var osakligt eller osant, jag håller med skribenten. Inte speciellt elakt heller. 


    Då vet vi din nivå av saklighet, så behöver vi inte förvänta oss så mycket från dig.
    Och var skriver jag att man inte ska kritisera makthavarna? Du är ju direkt lögnaktig när du påstår det. Tvärtom skrev jag: Och ska man ge kritik ska den vara konstruktiv, saklig och innehålla fakta.

    Så nu tycker jag att kritiken mot dig är ännu mer sann, du har ju bevisligen svårt för att debattera ärligt. 
Svar på tråden Vad tycker du? - En tråd om politik.