• Anonym (.)

    Tele2 höjer brendbands priser på allt och allas, men min är kvar?

    För flera år tillbaka, så har jag haft detsamma pris på mitt brendband, medan andra som också haft brendband i flera år och deras bindningstid kommit till sitt slut för länge sedan, har höjts deras pris på ordenarie priset.


     


    Men min ordenarie pris är kvarstående, varför och hur vet man om brendbandet kommer höjas?

    Jag känner att Tele2 är det enda operatör är dyrt. Jag vill byta innan mitt höjts också.

    Har eran brendband ifrån tele2 höjts?

  • Svar på tråden Tele2 höjer brendbands priser på allt och allas, men min är kvar?
  • Anonym (Signe)

    Min uppfattning är att alla bredband höjts. Fick även det svaret när min bindningstid gick ut av min Leverantör. Valde ett billigare mobilabonnemang för att kompensera.

  • Anonym (fdPåJakt)

    Jag kan inte svara på varför du ligger kvar på ditt gamla pris.

    För mig har det höjts avsevärt. Jag har tyvärr inte möjlighet att byta bredbandsleverantör hos mig.

    Jag kommer istället att byta till mobilt bredband med 5G. För mig blir det både billigare och snabbare.

  • Anonym (.)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-03-07 09:53:23 följande:

    Jag kan inte svara på varför du ligger kvar på ditt gamla pris.

    För mig har det höjts avsevärt. Jag har tyvärr inte möjlighet att byta bredbandsleverantör hos mig.

    Jag kommer istället att byta till mobilt bredband med 5G. För mig blir det både billigare och snabbare.


    Varför har du inte möjlighet att byta?

    Kan alternativet rent allmänt vara att man byter ifrån Tele2? Det ryktas om att alla andra är biligare. Jag har valt Tele2, för att det bara skedde ''automatiskt''. Jag vet inte så mycket, mer än att jag behöver en router för att komma åt internet. I princip, så mycket vet jag och då blev Tele2 bara det första ''bästa''.


  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (.) skrev 2024-03-09 07:48:40 följande:
    Varför har du inte möjlighet att byta?

    Kan alternativet rent allmänt vara att man byter ifrån Tele2? Det ryktas om att alla andra är biligare. Jag har valt Tele2, för att det bara skedde ''automatiskt''. Jag vet inte så mycket, mer än att jag behöver en router för att komma åt internet. I princip, så mycket vet jag och då blev Tele2 bara det första ''bästa''.
    Det är ett gammalt stadsnät, fd Comhem. Finns bara Tele2 som operatör, så det är bara att gilla läget eller skaffa mobilt bredband här. 
Svar på tråden Tele2 höjer brendbands priser på allt och allas, men min är kvar?