• Anonym (G)

    Gener

    Om jag ser yngre ut än vad jag är, innebär det att jag alltid kommer se yngre ut än min riktiga ålder? På grund av mina gener.

  • Svar på tråden Gener
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-08 09:35:58 följande:
    Du är neurootypisk eller hur? Jag med. jag tror vi ofta ser yngre ut än neurotypiska.
    Jag vet faktiskt inte vad det ordet betyder. Skäms. Jag försökte googla på det, men det hjälpte inte mycket så du få gärna förklara vad det betyder. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Bia)
    Anonym (G) skrev 2024-03-09 01:41:29 följande:
    Jag undrar helt enkelt om gener spelar stor roll. Min mamma ser 10 år yngre ut än sin riktiga ålder till exempel. Jag ser nästan 10 år yngre ut också. Hur kan det inte vara bra gener då? Alltid sett yngre ut än min riktiga ålder.
    Du är inte din mamma, och du är såpass ung att du inte bör ha utvecklat rynkor i någon utsträckning än alldeles oberoende av om du ser 10 år yngre ut eller inte. Så att du ser yngre ut nu har mest med dina drag att göra. Om du ser yngre ut när du är 50 kommer att ha mer att göra med om du blir rynkig eller inte, om din hud tappar sin lyster, mfl saker som du helt enkelt inte kan bedöma än. I bästa fall kanske du ärvt goda vanor av din mamma också, det kan ju hjälpa. :)
  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-09 07:19:56 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad det ordet betyder. Skäms. Jag försökte googla på det, men det hjälpte inte mycket så du få gärna förklara vad det betyder. 
    Har adhd/autism. Jga hittade på det i motsats till neurotypisk- har inte adhd eller autism.
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-09 12:07:15 följande:
    Har adhd/autism. Jga hittade på det i motsats till neurotypisk- har inte adhd eller autism.
    Ok, jag har både ADHD och Asperger. Skäms
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-09 12:11:21 följande:
    Ok, jag har både ADHD och Asperger. Skäms
    Ja, jag med. Jag ser ganska mycket yngre ut än min ålder, och jag tycker det är rätt vanligt hos folk med autism/asperger. Det var så jag menade.
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-09 12:15:33 följande:
    Ja, jag med. Jag ser ganska mycket yngre ut än min ålder, och jag tycker det är rätt vanligt hos folk med autism/asperger. Det var så jag menade.
    Ok, då är jag med. Tack för att du förklarade. Glad
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Bittra sanningen)

    Absolut ingen garanti. När jag va 19 trodde alla att jag va 14. När jag va 15 trodde alla 10. När jag va 22 år trodde folk mycket yngre. När jag va 25 trodde folk 19. Nu som 30 åring tror alla 35, endel har sagt 30

  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-09 12:16:44 följande:
    Ok, då är jag med. Tack för att du förklarade. Glad
    Någon förklarade det med att det kan bero på samsjuklighet, att man har ett annat typ av kollagen i huden och även överörlighet och att det är genetiskt. Men jag vet inte.
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-09 13:33:41 följande:
    Någon förklarade det med att det kan bero på samsjuklighet, att man har ett annat typ av kollagen i huden och även överörlighet och att det är genetiskt. Men jag vet inte.
    Ok, nja, det vet jag inte. Hur menar du överrörlighet? 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (M)

    Sånt kan ändras själv såg jag yngre ut än jag var fram till jag började närma mig 40 nu ser jag ut som min ålder.

  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-09 13:37:53 följande:
    Ok, nja, det vet jag inte. Hur menar du överrörlighet? 
    Jag kan böja mina leder åt fel håll typ. Haha. Alltså tummen mot handleden, fingrarna lutar naturligt uppåt/bakåt om jag sträcker ut dem, jag kan helt enkelt sätta kroppen i konstiga ställningar som när man var barn. Men säkert är det vanligare hos kvinnor.
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-09 14:49:51 följande:
    Jag kan böja mina leder åt fel håll typ. Haha. Alltså tummen mot handleden, fingrarna lutar naturligt uppåt/bakåt om jag sträcker ut dem, jag kan helt enkelt sätta kroppen i konstiga ställningar som när man var barn. Men säkert är det vanligare hos kvinnor.
    Jag kan inte göra det. Jag har lite problem med finmotoriken. Kan knappt hoppa hopprep. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Elsa)

    Du är så ung så att du ser yngre ut än du är nu skulle jag tro beror på hur du pratar, rör eller klär dig eller att du har ett ansikte och kroppsform som ser lite barnsligt ut, tex späd kroppsbyggnad, stora ögon, liten näsa och runda kinder. Det hindrar ju inte att du dessutom kommer att åldras sent också, men jag tror inte att de två sakerna hänger ihop. 

  • Anonym (G)
    Anonym (Elsa) skrev 2024-03-09 15:03:08 följande:

    Du är så ung så att du ser yngre ut än du är nu skulle jag tro beror på hur du pratar, rör eller klär dig eller att du har ett ansikte och kroppsform som ser lite barnsligt ut, tex späd kroppsbyggnad, stora ögon, liten näsa och runda kinder. Det hindrar ju inte att du dessutom kommer att åldras sent också, men jag tror inte att de två sakerna hänger ihop. 


    Det är mitt ansikte som folk kommenterar. Min kropp ser inte barnslig ut, är smal men med kurvor.
  • Anonym (G)

    Bittra sanningen: Fast jag ser yngre ut även nu i samma ålder som dig. Är 32 men folk tror 7-10 år yngre.

  • Anonym (Bittra sanningen)
    Anonym (G) skrev 2024-03-09 16:16:23 följande:

    Bittra sanningen: Fast jag ser yngre ut även nu i samma ålder som dig. Är 32 men folk tror 7-10 år yngre.


    Skulle gärna vilja se en bild. Låter kanske skumt. Men om det stämmer. Endel åldras ju inte. Men förstår om du inte vill lägga ut här. Jag är tjej så är inte ute efter nån flirt eller så
  • Anonym (f)
    Freddie K skrev 2024-03-09 14:51:26 följande:
    Jag kan inte göra det. Jag har lite problem med finmotoriken. Kan knappt hoppa hopprep. 
    Jag har också kass finmotorik. Jag kan ändå böja allt åt fel håll. Jag borde jobba på cirkus.
  • Freddie K
    Anonym (f) skrev 2024-03-10 14:43:24 följande:
    Jag har också kass finmotorik. Jag kan ändå böja allt åt fel håll. Jag borde jobba på cirkus.
    Haha! Förlåt om jag skrattar, men det var kul! Vad har du för fler bekymmer? Förlåt om jag frågar, men jag är nyfiken.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Gener