• Anonym (Arg)

    Får störningsjouren fakturera utan bevis?

    När jag ringt störningsjouren har de alltid krävt att få komma in i lägenheten och lyssna innan de gått till grannen och denna måste tas på "bar gärning" för att faktureras.

    Igår ringde grannen störningsjouren på mig och jag meddelades att jag skulle få betala för besöket etc, TROTS noll bevis på att jag stört. Så kan det väl inte gå till?

  • Svar på tråden Får störningsjouren fakturera utan bevis?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-11 12:36:01 följande:

    Jag låg i sängen och spelade på telefonen när de kom hit, innan det jobbade jag på datorn och sedan duschade. Har de hört något så var det inte härifrån.

    Helt sjukt om jag ska behöva betala för något jag inte gjort.


    Så du tänker bestrida fakturan? 
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Mia) skrev 2024-03-11 13:12:26 följande:
    Så du tänker bestrida fakturan? 
    Ja, men som det låter här kommer det ju inte hjälpa.
  • Anonym (kr)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-11 13:20:31 följande:
    Ja, men som det låter här kommer det ju inte hjälpa.
    Så du tänker acceptera och betala?
  • EpicF
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-10 22:22:02 följande:
    Jag har inte stört.
    Din granne uppleverde tydligen att du störde. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-11 13:20:31 följande:
    Ja, men som det låter här kommer det ju inte hjälpa.
    Det vet du inte förrän du försökt. Det är gratis, och då har du gjort vad du kan. 
  • Anonym (Maria)

    Alltså, jag har fått klagomål på att jag stört när jag har legat och sovit (utan tv eller musik eller nåt annat på), ensam i lägenheten. Ljud kan ibland transporteras konstiga vägar i lägenhetshus, förmodligen var det en annan granne. Ni behöver inte ta för givet att ts stört om hen säger att det inte var så.

  • Anonym (geupp)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-10 22:22:02 följande:
    Jag har inte stört.
    Det har du visst 

    Igen vi fakturerar ALDRIG nån bara för nån granne ringer och klagar 

    Man åker ut 2 personer och kollar om det pågår en störning och gör det då så får innehavande av lägenhets kontraktet en faktura 

    Betala och sluta föra att jäkla liv så händer det inte igen  
  • Hermis123

    Hade du musik eller något ? Om dom
     ansåg att du störde varför knackade dom inte på för att säga till? Märkligt att bara skicka faktura bara för att någon ringer!  Du kan alltid bestrida! Det hade jag gjort! 

  • Hermis123
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-11 13:20:31 följande:
    Ja, men som det låter här kommer det ju inte hjälpa.
    Jag hade bestridit,  skickar Dom till kronofogden bestrid där också! Det är upp till som att ta det vidare till domstol, men något som dom ska betala för, och dom ska också bevisa på att du störde!  Så nej bestrid! 
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2024-03-11 13:35:49 följande:
    Din granne uppleverde tydligen att du störde. 
    Man måste få duscha i sitt eget hem.....
  • Anonym (Också varit med om det)
    Anonym (Arg) skrev 2024-03-10 11:35:59 följande:
    Får störningsjouren fakturera utan bevis?

    När jag ringt störningsjouren har de alltid krävt att få komma in i lägenheten och lyssna innan de gått till grannen och denna måste tas på "bar gärning" för att faktureras.

    Igår ringde grannen störningsjouren på mig och jag meddelades att jag skulle få betala för besöket etc, TROTS noll bevis på att jag stört. Så kan det väl inte gå till?


    Bestrid fakturan. Jag har också varit med om att få en störningsfaktura! Gällde en lördagsnatt då jag var bortrest. Vilket jag kunde bevisa. Så strunta i vad en del skriver här och bestrid fakturan absolut! Är ju väldigt märkligt att den som uppger sig vara personal på störningsjouren hävdar att de är absolut säkra när de skickar fakturan. De var de ju helt tydligt INTE i mitt fall.
  • Anonym (V)

    Kan de kräva att komma in gud vad obehagligt. Hade fått panik

  • EpicF

    Anonym (Nja): Självklart får man duscha i sitt egna hem. Var har jag ens påstått att man inte får det? 

  • Anonym (Wtf)
    Anonym (geupp) skrev 2024-03-11 21:59:02 följande:
    Det har du visst 

    Igen vi fakturerar ALDRIG nån bara för nån granne ringer och klagar 

    Man åker ut 2 personer och kollar om det pågår en störning och gör det då så får innehavande av lägenhets kontraktet en faktura 

    Betala och sluta föra att jäkla liv så händer det inte igen  
    Utgår från med att ni dokumenterar ljuden som bevis och inte går på eget tyckande varifrån vissa ljud kommer och om de anses störande. Om ni inte gör det är det helt godtycklig.
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2024-03-21 18:37:29 följande:

    Anonym (Nja): Självklart får man duscha i sitt egna hem. Var har jag ens påstått att man inte får det? 


    Hur kan du då tänka att grannen upplevde ts som störande?
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-21 18:54:57 följande:
    Hur kan du då tänka att grannen upplevde ts som störande?
    Du får fråga ts granne om det. 
  • Anonym (Nja)
    EpicF skrev 2024-03-21 18:57:29 följande:
    Du får fråga ts granne om det. 
    Man måste inte indirekt hålla med för det.
  • EpicF
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-21 19:03:11 följande:
    Man måste inte indirekt hålla med för det.
    Hålla med? 

    Grannen upplevde att ts störde. Ts menar att hon inte störde. 

    Om du vill veta vad grannen upplevde som störande får du fråga ts granne om. Jag är inte ts granne, tack och lov för det. 
Svar på tråden Får störningsjouren fakturera utan bevis?