• Anonym (Varför?)

    Mamma som pratade om kuk, som skällsord och verbal attack - Varför?

    En grej som jag ibland då och då faller i mina tankar, är om min mamma som jag idag håller mig undan ifrån, är att jag som pojke, men även som tonårspojke, så pratade hon många gånger om kuk och ''kuk i anal'' och försökte refererar det till våldtäkt.

    Det var oerhört mycket prat om ''kuk'' och ''kukar'' ifrån henne.

    Så långt som jag kommit fram till min egna analys, är misstanke om hat mot män och att hon skulle vara homosexuell. Med tanken på hennes eventuella avsky till kuk och män.

    Kan inte gå in i detalj, men jag har misstanke på att hon har incest-beteende.

    Det är många saker som idag fått mig att hålla mig undan ifrån min mor, som inte går att prata med henne, p.g.a hennes beteende och personlighet och inställning till människor och världen.

    Det är klart att jag då och då tänker på henne. Hon är gammal idag och jag har ändå en vilja att träffa henne, innan hon skulle falla ner p.g.a olika sjukdomar, som tyvärr är vanligt bland äldre människor. Dessutom är hon inte särskilt hälsosam.

    Hursomhelst, så finns det ju ändå tankar på varför hennes negativa fixering. Och för mig känns det bra att prata av sig. Vara anonym på nätet och få höra någon reflektion och analys. Jag har genomgått samtalsstöd och kanske behöver jag bearbeta mer om min barndom. Men jag jobbar heltid och vill inte försvinna från jobbet.

    Så jag väljer vara anonym i denna forum, för att förhoppningsvis få chans att skriva av sig. Få höra ifrån utomstående. Självklart är allt bara analys och det är jag medveten över. Men det känns ändå skönt för kommentarer.

    Hoppas ni förstår!

    Tack för svar!

    Ha i åtanken av att jag är medveten över att man inte kan diagnosera över intenret eller så.

  • Svar på tråden Mamma som pratade om kuk, som skällsord och verbal attack - Varför?
  • Anonym (Varför?)

    Som i rubriken lyder, så pratade om endast om mannens könsorgan, när hon var ilsken. Kanske inte vid alla utskällningar och utbrott. Men vid vissa. Speciellt när man kom i tonåren.

Svar på tråden Mamma som pratade om kuk, som skällsord och verbal attack - Varför?