• Anonym (Attraktion)

    Kan attraktion uppstå efter flera år? Erfarenheter?

    Sommaren 22 träffar jag en man på en dejtingsajt 
    Vi skriver ett tag och allt känns perfekt så vi ses
    Efter dejten skriver han att han inte kände något klick. Han behövde känna klick direkt för att gå vidare
    Jag svarade något i stil med att jag förstår men att jag själv behöver mer tid för att känna. Rent allmänt då, inte med just honom 
    Vi skrev lite till och han ändrar sig. Vill ge det fler chanser 
    Vi ses rätt frekvent efter det. Båda har barn så det blev korta dejter och bara promenader.
    Vi var eniga om att ingen av oss behövde fler vänner i sitt liv utan sökte kärlek 
    Efter några månader kände jag att inget mer hände från hans håll. Han rörde mig aldrig tex. Fick aldrig ögonkontakt osv. Jag frågade hur det kändes för honom men som jag förstått redan kände han inget. Jag började däremot bli lite förälskad. Dumt nog tackade jag Ja till att bli vänner. Ett hopp om att mer skulle ske. Efter detta har vi umgåtts väldigt intensivt och gör fortfarande. Vi har introducerat barnen, vi har rest ihop allihopa. Osv osv. Vi hörs dagligen och flera ggr per dag och vi ses

  • Svar på tråden Kan attraktion uppstå efter flera år? Erfarenheter?
  • Anonym (Attraktion)

    Forts : flera ggr per vecka 
    Vi delar vårat innersta.

    Från början sa han att han fann mig attraktiv men inte kände tillräckligt mycket 

    Och sen har vi aldrig lyft frågan igen. 

    Han flörtar inte eller visar några sådana känslor alls, bortsett från att han vill ses jämt så är det inget.

    Jag har aldrig sagt eller visat att jag känner lite mer.

    KAN attraktion plötsligt uppstå efter snart två år?
    Eller är vi för evigt "vad vi nu är" mer än vänskap men mindre än kärlekspar?
    Vad tror ni?

  • Anonym (Kvinna ...)

    För .kn del skulle det aldrig någonsin hända efter 2 år som vänner. Men berätta hur du känner, man vet ju aldrig.  Lycka till!

  • Anonym (Attraktion)

    Jag vill helst inte säga något om chansen ändå är obefintlig
    Då är det bättre att ha kvar det vi har, än att förlora allt.

  • Anonym (Kanske?)

    Föt min del blev jag mer kär i min partner med tiden. Från början kände jag ingen attraktion utan gillade bara hans personlighet. Vet inte om det fungerar så för män, men man borde kunna bli kär när man väl lärt känna någons personlighet riktigt ordentligt. Jag blev kär, hoppade bara över delen med förälskelse. Kärlek är djupare än så. Han kanske skulle sakna dig om du försvann ur hans liv, om han gillar att umgås med dig så mycket.


     

  • Anonym (Mannen)

    Ja, kärlek kan uppstå efter flera år.

    Detta är bara trams:

    Han behövde känna klick direkt för att gå vidare

    Det är inte så kärlek eller ens förälskelse fungerar. Antingen så var det en dålig ursäkt för att det var något han ogillade eller så vet han inte hur vi människor fungerar.

  • Anonym (Mannen)

    Min gissning från ett mansperspektiv är att du har något fysiskt som han ogillar. Övervikt, otränad, för lång eller att han helt enkelt inte tycker du är vacker.

    De två första sakerna kan man göra något åt. Resten blir ju svårare. Men för män är utseendet viktigt. Speciellt kroppen. Sen gäller det givetvis inte alla och sen har vi alla olika smak. 

  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Kanske?) skrev 2024-03-12 09:41:52 följande:

    Föt min del blev jag mer kär i min partner med tiden. Från början kände jag ingen attraktion utan gillade bara hans personlighet. Vet inte om det fungerar så för män, men man borde kunna bli kär när man väl lärt känna någons personlighet riktigt ordentligt. Jag blev kär, hoppade bara över delen med förälskelse. Kärlek är djupare än så. Han kanske skulle sakna dig om du försvann ur hans liv, om han gillar att umgås med dig så mycket.


     


    Precis så känner jag för honom 
    Jag har heller inte klickat eller fallit pladask
    Jag får inte svindel när jag ser honom 
    Men han är den finaste människa jag mött , har det visat sig.
    Vi kompletterar varandra fantastiskt bra och har väldigt fina samtal 
    Eftersom vi umgås så tight har vi hunnit se dåliga sidor och kunnat dialoga kring dem
    På fint konstruktivt vis
  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-03-12 10:27:17 följande:

    Min gissning från ett mansperspektiv är att du har något fysiskt som han ogillar. Övervikt, otränad, för lång eller att han helt enkelt inte tycker du är vacker.

    De två första sakerna kan man göra något åt. Resten blir ju svårare. Men för män är utseendet viktigt. Speciellt kroppen. Sen gäller det givetvis inte alla och sen har vi alla olika smak. 


    Tack för input

    Jag skulle absolut kunna träna mig till en fastare kropp
    Men du som man,  skulle du kunna flytta någon ur friendzone om personen tränade upp sig eller, vid övervikt, bantade rejält?
  • Anonym (Annika)

    Den stora frågan är väl hur du lyckades bli kär i honom om han aldrig rörde dig eller ens såg dig i ögonen? Är du säker på att du är kär och inte bara gillar honom som vän?

    Intimitet ögonkon och fysisk närhet som kramar etc är normalt sett en förutsättning för att människor ska bli kära.

    En som agerar så avståndstagande som denna killen brukar nog inte tjejer bli köra i.

    Han ör definitivt inte kär i dig, och har han inte blivit det än så blir han nog aldrig det. Du är nog bara inte hans typ. Inget att göra åt.
    Man kan inte vara ihop med nån man tycker är halvattraktiv för få kommer han dumpa dig så fort han träffar nån som är mer hans typ.

    tyvärr.

  • Skogshuggaren

    Jo, attraktion kan uppstå efter flera år. Det har hänt mig. Man har känt någon i flera år, och plötsligt ser man personen i nytt ljus.

    Därmed inte sagt att det säkert kommer att hända i ditt fall.

  • Anonym (Attraktion)
    Anonym (Annika) skrev 2024-03-12 13:33:42 följande:

    Den stora frågan är väl hur du lyckades bli kär i honom om han aldrig rörde dig eller ens såg dig i ögonen? Är du säker på att du är kär och inte bara gillar honom som vän?

    Intimitet ögonkon och fysisk närhet som kramar etc är normalt sett en förutsättning för att människor ska bli kära.

    En som agerar så avståndstagande som denna killen brukar nog inte tjejer bli köra i.

    Han ör definitivt inte kär i dig, och har han inte blivit det än så blir han nog aldrig det. Du är nog bara inte hans typ. Inget att göra åt.
    Man kan inte vara ihop med nån man tycker är halvattraktiv för få kommer han dumpa dig så fort han träffar nån som är mer hans typ.

    tyvärr.


    Väldigt introvert person 
    Näe, inte kär i mig 
    Det var mer framtid och erfarenheter som var frågan

    Jag känner Väldigt starkt för honom.
  • Anonym (Nja)

    Både ja och nej. Egentligen tror jag att attraktion uppstår rätt omgående, men den situationen man träffas i kan göra att man väljer att inte se eller låta sig känna attraktionen. Sen kanske man ses efter flera år i en annan situation med nya förutsättningar och upplever att det uppstår attraktion där och då. Men att attraktion egentligen fanns från start.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Attraktion) skrev 2024-03-12 13:18:25 följande:
    Tack för input

    Jag skulle absolut kunna träna mig till en fastare kropp
    Men du som man,  skulle du kunna flytta någon ur friendzone om personen tränade upp sig eller, vid övervikt, bantade rejält?
    Givetvis. Hade en tjejkompis som gjorde så. En dag såg jag henne med andra ögon och vi blev ett par. Men hon låg i och tränade nästan varje dag i över ett år. Hon skaffade ett bra träningsschema som hon följde. Jag själv tränar mycket och hjälpte henne med det i början. Men man kan ju kontakta en PT om man inte känner någon.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Nja) skrev 2024-03-13 07:41:40 följande:

    Både ja och nej. Egentligen tror jag att attraktion uppstår rätt omgående, men den situationen man träffas i kan göra att man väljer att inte se eller låta sig känna attraktionen. Sen kanske man ses efter flera år i en annan situation med nya förutsättningar och upplever att det uppstår attraktion där och då. Men att attraktion egentligen fanns från start.


    En del personer kan ju gå från att vara oattraktiva till att bli attraktiva under tiden man inte ses. Jag var själv inte så attraktiv i större delen av tonåren. Spinkig och hade mycket finnar. Men när jag närmade mig 20 år hade jag förändrats mycket. Och några år senare träffade jag på tjejer från mitt tidigare högstadiet som sa "wow" och "grrr" när jag gled förbi dem i nätbrynja. De hade inte ens tittat åt mig förut.
Svar på tråden Kan attraktion uppstå efter flera år? Erfarenheter?