• naso

    Jobbet tillbaka efter uppsägning?

    Jag behöver andras, opartiska, tankar och reflektioner :)

    För nästan 6 månader sedan blev jag uppsagd från jobbet - var inhyrd via bemanningsföretag & tyckte verkligen att det var drömjobbet. Blev uppsagd pga dåligt ekonomiskt läge för företaget.

    Började direkt ny tjänst på annat ställe, men trivs inte alls lika bra & längtar tillbaka.

    Någon som varit i liknande situation? Finns det någon chans alls att jag skulle kunna få komma tillbaka om jag kontaktar dem? Eller är det helt enkelt bara dags att gå vidare?

    Enormt tacksam för tips etc :)

  • Svar på tråden Jobbet tillbaka efter uppsägning?
  • Anonym (Lilo)

    Har de börjat anställa igen då, efter att de lät folk gå? Du kan ju absolut höra dig för om de söker folk nu, men kanske inte jättetroligt om det bara var 6 månader sedan folk fick sluta.

  • Core

    Om de söker folk? Sen är det ofta klausuler i kontraktet mellan bemanningsföretaget och de som hyr tjänsten, att man inte får anställa deras personal inom vissa tidsramar. Jobbar du kvar för det bemanningsföretag som hyrde ut dig?

    Skriv ett mejl till den högst ansvarige som känner dig från den tiden, att du saknar arbetaplatsen bla bla bla, något som säljer in dig lite och att de gärna får ge en heads up när de söker folk nästa gång.

    Hur länge var du där?

Svar på tråden Jobbet tillbaka efter uppsägning?