• Anonym (C)

    Vad är det som pågår mellan mig och mitt ex??

    Vill ha tankar från utomstående. Blev dumpad av honom för  ca  7 månader sedan. Nollkontakt tills jag bröt tystnaden för ca 1.5 månad sedan mest för att "gå vidare" och få nobben. Han svarade positivt till min förvåning och nu har vi setts 7 gånger, varav 5 på hans initiativ. Haft sex vid två av tillfällena men pussats och hållit hand etc vid alla utom första träffen. Han initierar kontakt med långa sms precis som när vi dejtade (ca varannan -var tredje dag) och jag känner att jag inte hänger med riktigt.

    Han initierade ju inte första kontakten men tycks inte bara vilja ha sex. Såg även att han pausat sitt dejtingkonto (Ja, jag har luskat lite).

    Någon som varit med om liknande? Några råd? Känner att jag nog är förälskad fortfarande även om såren inte är läkta. Allt känns skrämmande.

  • Svar på tråden Vad är det som pågår mellan mig och mitt ex??
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

    Hur länge var ni tillsammans och varför tog det slut?

  • Anonym (Hedda)

    Ett ex är ett ex av en himla bra anledning!

    Han dumpade DIG skriver du..Efter hur lång tid tillsammans dumpade han dig och varför?

    Jag förstår att du tycker det känns skrämmande att vara med en kille som redan har dumpat dig en gång..Dessutom har det gått flera månader sen dess utan att han har brytt sig om dig ett dugg, inte hört av sig eller något!?
    Konstig karl!
    Och så mycket förändrar man sig oftast inte. Så att man börjar älska ett ex som man dumpat flera månader tidigare..

    Låter mer som om han "passar på" att träffa dig för att du hörde av dig till honom och han hade det tråkigt och ville ha sex helt enkelt..

    Hur vet du att han inte bara träffar dig nu för att få ligga?
    Vilket han tydligen fick göra.

    Föreslå att ni ska bli sambos innan ni har något mer sex överhuvudtaget...så får du lätt veta om han är seriös eller inte.😉 Den här gången vill säga..för han var ju tydligen inte seriös sist ni var tillsammans.

  • Anonym (C)
    Anonym (Hedda) skrev 2024-03-19 19:22:11 följande:

    Ett ex är ett ex av en himla bra anledning!

    Han dumpade DIG skriver du..Efter hur lång tid tillsammans dumpade han dig och varför?

    Jag förstår att du tycker det känns skrämmande att vara med en kille som redan har dumpat dig en gång..Dessutom har det gått flera månader sen dess utan att han har brytt sig om dig ett dugg, inte hört av sig eller något!?
    Konstig karl!
    Och så mycket förändrar man sig oftast inte. Så att man börjar älska ett ex som man dumpat flera månader tidigare..

    Låter mer som om han "passar på" att träffa dig för att du hörde av dig till honom och han hade det tråkigt och ville ha sex helt enkelt..

    Hur vet du att han inte bara träffar dig nu för att få ligga?
    Vilket han tydligen fick göra.

    Föreslå att ni ska bli sambos innan ni har något mer sex överhuvudtaget...så får du lätt veta om han är seriös eller inte.😉 Den här gången vill säga..för han var ju tydligen inte seriös sist ni var tillsammans.


    Vi var ihop i 1.5 år. Jag lät min ångest gå ut över honom och det blev för mycket till slut. När jag hörde av mig sa jag förlåt för att jag betett mig som jag gjort och saknade honom.

    Jag vet ju inte säkert varför han träffar mig men tror inte det bara är för att ligga då de flesta av träffarna inte slutade med sex och skedde vid tillfällen då sex var väldigt svårt att få till. Tror absolut han var seriös första gången vi sågs men vet inte om hans tvivel bara berodde på mitt beteende. Jag håller med om att det hela är märkligt så försöker att inte ha FÖR stora förhoppningar även om det är så svårt när man känner mycket för någon.
Svar på tråden Vad är det som pågår mellan mig och mitt ex??