• Anonym (Kaffedraken)

    Blir det bättre när folk gör som du vill?

    När jag har gillat tjejer så har mamma och syrran haft invändningar. Syrran har hånat utseendet på de flesta. Och hycklat angående flera saker när det gäller dejting. Hon kan göra det som jag inte får göra.
    Båda tyckte jag skulle träffa en kvinna de känner. De gillar henne inte egentligen,
    Minns att mamma sagt nån gång att jag inte ser mig själv som andra ser mig. Här fick jag ju bekräftat att de tyckte att den kvinnan var i min liga.
    Det tyckte inte jag, så jag saknar självinsikt.
    Jag har tänkt saker angående männen de träffade, men jag höll det för mig själv. Jag fick ju höra senare att allt inte var perfekt med männen de träffade. Om jag träffat nån kvinna så skulle jag få höra allt som de inte gillade med att jag träffade henne.

  • Svar på tråden Blir det bättre när folk gör som du vill?
  • Anonym (ABC)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 12:33:13 följande:
    Likadan mot oss alla. Själv så tål hon inget. Ingen av oss har betett oss på samma sätt varken mot henne eller mot nåt annat syskon.
    Är hon äldst? 
  • Anonym (Underligt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 12:22:48 följande:
    Jag har sett de tendenserna hos t ex mamma och syrran. Männen de träffar är såå bra. Männen är inte perfekta, men de är bättre än kvinnorna jag var intresserad av. Jag såg saker med männen som jag inte gillade, men jag sa inget. Det gjorde mamma och syrran. Med tiden så man fick höra saker om männen, allt var inte bra. Om jag träffade en kvinna så skulle de ha problem med henne från början, och låta mig få veta det.
    Det vore väl konstigt om de tyckte att männen de träffar är dåliga? Varför skulle de vilja träffa dåliga män? Sen finns det inte någon som är perfekt och det fattar alla. Alla som haft en relation vet också att det dyker upp problem i alla relationer, det är helt normalt. Du har en så himla konstig syn på det här med relationer, det verkar vara en total gåta för dig hur saker och ting fungerar i verkligheten. 
  • Anonym (Les)
    Anonym (japp) skrev 2024-03-20 12:40:37 följande:

    Vad sa pappa?


    Den frågan kommer du aldrig att få svar på?.
  • Anonym (När, hur många?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 08:15:20 följande:

    Hon brukade hitta nåt fel på utseendet, nån detalj som hon skrattade åt.


    Jag förstår inte riktigt Kaffedraken, när hände allt detta med att din syster kommenterade kvinnor du gillade?
    Var det när ni var yngre eller när?
    Om det är när ni är vuxna, hur visste hon hur kvinnorna du gillade såg ut?
    Du skriver ju jämnt att du aldrig haft ett förhållande så du har ju aldrig tagit hem någon.
    Var det kvinnor ni bägge kände som du berättade för din syster att du gillade?
    Hon kan ju inte veta hur kvinnor du träffade på jobbet osv såg ut om hon inte träffade på dom.
    Hur visste hon hur kvinnorna såg ut?
    Om det var när ni bodde hemma och var tonåringar så ni gick i samma skola är det ju en sak men det var ju längesen.
    Sen om hon hånade kvinnor du gillade varför berättade du för henne vilka du gillade? förstår om du hade blivit tillsammans med någon kvinna och hon träffat henne men varför berättade du för henne om kvinnor du gillade men som det ju inte blev något med om hon då hånade dig?
    Eller är det kända kvinnor du sagt är snygga som hon skrattar åt eller vad?
    Förstår inte hur din syster kan veta hur kvinnor du gillar men inte blivit något med ser ut om det inte är gemensamma vänner osv, hur många kan det gälla?
  • Anonym (Meter)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 07:59:33 följande:
    Blir det bättre när folk gör som du vill?

    När jag har gillat tjejer så har mamma och syrran haft invändningar. Syrran har hånat utseendet på de flesta. Och hycklat angående flera saker när det gäller dejting. Hon kan göra det som jag inte får göra.
    Båda tyckte jag skulle träffa en kvinna de känner. De gillar henne inte egentligen,
    Minns att mamma sagt nån gång att jag inte ser mig själv som andra ser mig. Här fick jag ju bekräftat att de tyckte att den kvinnan var i min liga.
    Det tyckte inte jag, så jag saknar självinsikt.
    Jag har tänkt saker angående männen de träffade, men jag höll det för mig själv. Jag fick ju höra senare att allt inte var perfekt med männen de träffade. Om jag träffat nån kvinna så skulle jag få höra allt som de inte gillade med att jag träffade henne.


    möjligheten att du överskattar din attraktionsnivå finns ju. Ditt singelskap är en indikation på detta. Din mamma kanske försöker få dig att se dig själv realistiskt. 
  • Anonym (När, hur många?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 12:24:40 följande:

    Ja, de har också drabbats av främst syrran. Hon har sårat många.


    Varför har inte ni andra syskon gått ihop mot henne då?
    Varför har ni inte tillsammans sagt åt henne?
    Varför stöttar inte ni andra syskon varandra då?
    Om det är ett syskon som gör så har du ju andra syskon som inte gör så och
    som du då kan prata med om syrran.
    Då vet du ju att andra inte gör så så varför får en syster sådan makt över dig och påverkat ditt liv så mycket när du har andra syskon som inte är som hon?
    Ett syskon av flera och ni borde kunna hjälpa varandra mot henne. 
    Men dom andra syskon, har inte dom partners? har inte dom struntat i henne och levt sina liv?
    Lever inte dom i bra förhållande?
    Är ni alla helsyskon eller är ni " olika kullar" med olika pappor så att det är åldersskillnad mellan er syskon?
    Det verkar ju vara din syster som du alltid skriver som påverkat ditt liv mest av alla, är det din helsyster som du är uppvuxen med mer än dom andra? för
    dom andra syskonen verkar ju inte alls påverkat ditt liv som din syster.
    Du nämner ju inte ens dom andra så du kanske inte är uppväxt med dom på samma sätt?
    Varför låter du dig påverkas av en syster när du har flera? 
  • Anonym (Meter)
    Anonym (När, hur många?) skrev 2024-03-20 18:14:33 följande:
    Varför har inte ni andra syskon gått ihop mot henne då?
    Varför har ni inte tillsammans sagt åt henne?
    Varför stöttar inte ni andra syskon varandra då?
    Om det är ett syskon som gör så har du ju andra syskon som inte gör så och
    som du då kan prata med om syrran.
    Då vet du ju att andra inte gör så så varför får en syster sådan makt över dig och påverkat ditt liv så mycket när du har andra syskon som inte är som hon?
    Ett syskon av flera och ni borde kunna hjälpa varandra mot henne. 
    Men dom andra syskon, har inte dom partners? har inte dom struntat i henne och levt sina liv?
    Lever inte dom i bra förhållande?
    Är ni alla helsyskon eller är ni " olika kullar" med olika pappor så att det är åldersskillnad mellan er syskon?
    Det verkar ju vara din syster som du alltid skriver som påverkat ditt liv mest av alla, är det din helsyster som du är uppvuxen med mer än dom andra? för
    dom andra syskonen verkar ju inte alls påverkat ditt liv som din syster.
    Du nämner ju inte ens dom andra så du kanske inte är uppväxt med dom på samma sätt?
    Varför låter du dig påverkas av en syster när du har flera? 
    Jag tror inte att det är varken mamma, syrran (eller kvinnor generellt) som är problemet här. Hur logiskt är det att starta en tråd och fråga om det blir bättre om folk gör som du vill egentligen? Ett svepskäl för att egentligen berätta för alla att denne är ett offer och att alla ska tycka synd om denne (så att offermentaliteten får ett starkare grepp tills det är dags för nästa tråd)
  • Anonym (Suck)

    Men varför prata med dessa människor om vem man gillar om man vet att de inte går att prata med om sånt här? Du borde väl lärt dig detta tidigt och istället valt att prata med vänner eller andra om detta då. Du har ju själv spätt på situationen med att fortsätta försöka vara öppen med någon som inte verkar velat dig väl. Fundera på varför? har du inte andra människor i ditt liv att prata med om sånt?

    jag är vuxen och närmare 50 och pratar inte med min familj om vem jag gillar eller suktar efter på håll om det inte är någon jag faktiskt dejtar. Då väljer jag att prata med en nära vän om det. Mina känslor är inget som behöver delas med varken mina barn eller familj. Relationen till familj är något man kan forma utifrån sina egna behov men du verkar lägga allt på att dom ska stötta dig i allehanda känslor fast du vet att de inte för det. Väx upp lite och sluta ventilera saker med folk som inte är stöttande. Om ingen är stöttande så kanske du behöver fundera på om du är orimlig i dina "förälskelser".

  • Anonym (KD, vi är lika! /borderlina)

    Jag är så lik dig KD. Mamma och syrran...Jag har precis samma grej med mamma och syrran. Klagar på allt jag gör, inte gör...De är skitjobbiga. Jag har "gjort slut" med dem nu förhoppningsvis för gott om inte DE ändrar sig. Jag tänker inte ändra mig!

    Gör likadant du så får du kanske sinnesro. Hjärta 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (KD, vi är lika! /borderlina) skrev 2024-03-21 14:31:12 följande:

    Jag är så lik dig KD. Mamma och syrran...Jag har precis samma grej med mamma och syrran. Klagar på allt jag gör, inte gör...De är skitjobbiga. Jag har "gjort slut" med dem nu förhoppningsvis för gott om inte DE ändrar sig. Jag tänker inte ändra mig!

    Gör likadant du så får du kanske sinnesro. Hjärta 


    Jag träffar dom inte lika ofta längre och det är skönt faktiskt. Ja, jobbigt med såna jobbiga människor Rynkar på näsan
    Bra, du ska inte behöva justera hur du är, snarare dom som ska göra det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-21 14:30:05 följande:

    Men varför prata med dessa människor om vem man gillar om man vet att de inte går att prata med om sånt här? Du borde väl lärt dig detta tidigt och istället valt att prata med vänner eller andra om detta då. Du har ju själv spätt på situationen med att fortsätta försöka vara öppen med någon som inte verkar velat dig väl. Fundera på varför? har du inte andra människor i ditt liv att prata med om sånt?

    jag är vuxen och närmare 50 och pratar inte med min familj om vem jag gillar eller suktar efter på håll om det inte är någon jag faktiskt dejtar. Då väljer jag att prata med en nära vän om det. Mina känslor är inget som behöver delas med varken mina barn eller familj. Relationen till familj är något man kan forma utifrån sina egna behov men du verkar lägga allt på att dom ska stötta dig i allehanda känslor fast du vet att de inte för det. Väx upp lite och sluta ventilera saker med folk som inte är stöttande. Om ingen är stöttande så kanske du behöver fundera på om du är orimlig i dina "förälskelser".


    Ja, det borde jag ha lärt mig för längesen. Jag hade pratat med kompisar om sånt här, om jag haft kompisar då. Vi var rätt nära inom familjen och man kunde prata om allt. Men med tiden så insåg jag vissa saker.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-21 15:01:24 följande:
    Ja, det borde jag ha lärt mig för längesen. Jag hade pratat med kompisar om sånt här, om jag haft kompisar då. Vi var rätt nära inom familjen och man kunde prata om allt. Men med tiden så insåg jag vissa saker.
    Ta dig loss och skapa egna relationer. Der är nog här problemet ligger hos dig, du har bara familjen och har aldrig prioriterat att ha egna vänner att prata med om sånt här. Börja inden ändan istället för att anklaga andra att vara som din mamma och syster.
  • Anonym (När, hur många?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-21 15:01:24 följande:
    Ja, det borde jag ha lärt mig för längesen. Jag hade pratat med kompisar om sånt här, om jag haft kompisar då. Vi var rätt nära inom familjen och man kunde prata om allt. Men med tiden så insåg jag vissa saker.
    Fast återigen då,
    du har ju andra syskon, varför vänder du dig inte till dom?
    om syrran säger saker och sårar andra varför om ni är flera stycken mot henne
    varför går inte ni ihop mot henne och tillsammans tar upp att hennes sätt inte är acceptabelt?
    Varför stöttar inte ni andra syskon varandra? kan du inte prata med dina andra syskon? har dom stöttat dig när du tagit illa upp av syrran?
    Du låter som sagt ett syskon ta makt över ditt liv när dom andra inte gör som hon.
    Då vet du ju att alla andra inte är som hon, att inte alla kvinnor gör som hon.
    Hon har ju påverkat ditt liv mer än de andra syskonen fast dom är fler och dina andra syskon dom verkar ju leva i förhållanden trots vad din syster har sagt.
    Du verkar vara den som påverkats mest av henne.
    Har du bra kontakt med dina andra syskon? 
    Verkar som om du umgås mer med din mamma och syster som säger saker till dig än dina andra syskon som inte säger och gör saker.
    Vilka har du bäst kontakt med och umgås mest med?
    Låter som dina andra syskon vore bättre umgänge.
  • Anonym (japp)
    Anonym (Les) skrev 2024-03-20 15:30:25 följande:
    Den frågan kommer du aldrig att få svar på?.
    Man kan undra varför det 
Svar på tråden Blir det bättre när folk gör som du vill?