• Anonym (Kaffedraken)

    Män som attraheras av yngre

    Inte 20 år yngre, men 5-10 år yngre, vad tycker ni kvinnor om det?
    3 år yngre känns väl mer vettigt? Då är man i stort sett jämnåriga.

  • Svar på tråden Män som attraheras av yngre
  • Purple Haze of Sweden

    Är egentligen väldigt förvånad över att många reagerar så mycket på åldersskillnader. 50-årig man träffar 24-årig kvinna - vad är problemet? Lika lite som mångmiljonär (man) träffar utfattig snabbköpskassörska? Var är problemet? Om både älskar varandra och attraheras av varandra och trivs ihop?

    ROCK *N* ROLL  Glad

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 15:24:26 följande:
    För mig är det mest att jag tänder på dom. Att visa upp henne är inget jag tänker på. Men de får gärna visa upp sig för mig.
    Och jag anser att ett förhållande ska vara så mycket mera! Jag hade blivit rejält avtänd av någon som tände på mig bara för att jag var yngre... Meningsfullt utbyte i en relation ska också bygga på annan gemenskap, kopplat till personlighet, intressen, intelligens, humor, gemensamma värderingar osv.

    Det du skrev förpassar dig till kategorin 'snuskgubbe' som gluttar på yngra tjejer. Sorry...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-20 15:35:12 följande:
    Och jag anser att ett förhållande ska vara så mycket mera! Jag hade blivit rejält avtänd av någon som tände på mig bara för att jag var yngre... Meningsfullt utbyte i en relation ska också bygga på annan gemenskap, kopplat till personlighet, intressen, intelligens, humor, gemensamma värderingar osv.

    Det du skrev förpassar dig till kategorin 'snuskgubbe' som gluttar på yngra tjejer. Sorry...
    Jag svarade på det du skrev om len hy och trofé. Givetvis så vill jag att det ska vara mer än så om vi blir ihop. Den 20 år yngre tjejen var jag inte bara tänd på.
    Ja, jag är en snuskgubbe som gillar att kolla in yngre tjejer. Kommer nog alltid vara det. Hoppas jag.
  • Anonym (martin92)

    Folk har olika preferenser och det behöver inte vara nåt fel på det, själv är jag mest attraherad av tjejer som är 10-20 år yngre och det känns ganska normalt. 

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 15:37:52 följande:
    Jag svarade på det du skrev om len hy och trofé. Givetvis så vill jag att det ska vara mer än så om vi blir ihop. Den 20 år yngre tjejen var jag inte bara tänd på.
    Ja, jag är en snuskgubbe som gillar att kolla in yngre tjejer. Kommer nog alltid vara det. Hoppas jag.
    Mi8n poäng när jag skrev 'len hud och trofé" var just det att jag inte förstår vad mer man får ut av att med flit jaga efter någon som absolut ska vara yngre!

    Letar man efter en "connection" känns det rimligare att titta lite närmare sin egen ålder. 

    Och du poängterade genast att du TÄNDER ju på unga tjejer. Vilket var just det jag var rädd för.

    Är man åldersfixerad och letar yngre tjejer av princip, har man nog fastnat lite i sin fantasivärld. 

    Men förhoppningsvis är det uppenbart för också de yngre tjejerna, så gissar att du TS inte haft större framgång med dina önskedrömmar...
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Ju yngre den yngre är, desto större roll spelar åldersskillnad. I tonåren kan det räcka med några år för att det ska bli problematiskt. I medelåldern är 10 års skillnad inget problem.

    Min man är tre år yngre än jag. Vi träffades i 30-årsåldern.

    I vuxen ålder är tre år knappt ens en märkbar åldersskillnad. Hade jag varit 17 och min man 14 när vi träffades, hade det varit en annan sak.

    Det är också skillnad på att träffa någon som precis har blivit vuxen, och att träffa någon som har varit vuxen ett tag.

    En 30-åring och en 40-åring är oftast mer på samma nivå, än en 20-åring och en 30-åring. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-20 15:43:34 följande:
    Mi8n poäng när jag skrev 'len hud och trofé" var just det att jag inte förstår vad mer man får ut av att med flit jaga efter någon som absolut ska vara yngre!

    Letar man efter en "connection" känns det rimligare att titta lite närmare sin egen ålder. 

    Och du poängterade genast att du TÄNDER ju på unga tjejer. Vilket var just det jag var rädd för.

    Är man åldersfixerad och letar yngre tjejer av princip, har man nog fastnat lite i sin fantasivärld. 

    Men förhoppningsvis är det uppenbart för också de yngre tjejerna, så gissar att du TS inte haft större framgång med dina önskedrömmar...
    Jag attraheras av yngre tjejer för att de har snygga kroppar, jag glor som bara den. Skäms inte ett dugg för det. Jag letar inte efter yngre. De jag skriver till är i min ålder. Jag känner mig ofta mer avslappnad med jämnåriga. Men jag skulle bli smickrad och tycka det var spännande om en yngre tjej var intresserad. Och så skulle jag bli nervös. Som med den 25 år yngre tjejen som var intresserad.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-20 15:50:22 följande:
    Jag attraheras av yngre tjejer för att de har snygga kroppar, jag glor som bara den. Skäms inte ett dugg för det. Jag letar inte efter yngre. De jag skriver till är i min ålder. Jag känner mig ofta mer avslappnad med jämnåriga. Men jag skulle bli smickrad och tycka det var spännande om en yngre tjej var intresserad. Och så skulle jag bli nervös. Som med den 25 år yngre tjejen som var intresserad.
    Var hon så intresserad då?
  • Anonym (cicci)

    Jag är bisexuell kvinna och är mest attraherad av något yngre kvinnor, när jag själv var yngre var det tvärtom. Har funderat över det när jag fått frågan varför. Svaret är väl att dom har mer energi och är mer äventyrliga, allt är möjligt liksom. Mina jämnåriga kan ofta vara nöjda med saker som dom är, nytt är inte så lockande verkar det som. Sen finns det kvinnor som är äldre än mig som är sådär dynamiska och inte vanedjur. Kroppen ja, lite det med faktiskt men finns undantag även där.

    Mest att jag är mer lik dom i sinnet, är möjligen lite omogen själv då på vissa sätt. 10 år yngre brukar mina flickvänner vara, ca. Yngre än så är inte intressant, vill ha nån som är stark mentalt och det kommer med åldern.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (hmm) skrev 2024-03-20 15:52:27 följande:
    Var hon så intresserad då?
    Ja, hon ville att vi skulle bli tillsammans. Ett par år senare ville hon ses och ligga.
  • Anonym (Å)

    Beroende ålder, ju äldre man blir så blir ålderskillnad längre.

    träffade min fru när jag var 26 hon var då 21 
    gifte oss några år senare 
    nu är jag 45 och hon 40 vilket nu inte är  stor åldersskillnad 

  • Core

    Generellt är det väl obehagligt med folk som bestämmer sig vilken ålder man vill ha i förhand?

    Uppstår attraktion så gör den

  • Anonym (Kaffedraken)
    Core skrev 2024-03-21 14:12:14 följande:

    Generellt är det väl obehagligt med folk som bestämmer sig vilken ålder man vill ha i förhand?

    Uppstår attraktion så gör den


    Jag blev kär i en 20 år yngre tjej. Hade aldrig hänt tidigare, trodde aldrig jag skulle få såna känslor för en så mkt yngre. Men män som en gång har känt nåt för en yngre tjej vill bara ha yngre sen. Vi är bara ute efter mycket yngre. För resten av livet.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill helst ha tjejer runt 25 nu. Som hon jag var kär i. Kan funka med 20 år yngre, 32 alltså, men det känns jobbigt att behöva nöja sig.

  • Core
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-21 15:03:45 följande:

    Jag vill helst ha tjejer runt 25 nu. Som hon jag var kär i. Kan funka med 20 år yngre, 32 alltså, men det känns jobbigt att behöva nöja sig.


    Det kan ju kanske vara en ledtråd till varför du inte får ligga
  • Anonym (Hans)

    När min dotter var 18 år blev hon ihop med en man var dubbelt så gammal. Han är skild med två barn, varav den äldsta är bara 5 år yngre än min dotter. Jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag kände stor skepsis inför detta. Han är dessutom bara 4 år yngre än mig. Men dottern var myndig med rätt att ta egna beslut, så jag måste respektera hennes val. Efter att ha träffat honom några gånger började jag ändra åsikt. Dottern verkade uppriktigt kär i honom och han är en mycket trevlig och ansvarstagande man som behandlar min dotter på ett vuxet och respektabelt sätt. Hans barn hade heller inga problem med att acceptera deras nya "styvmor". De blev bästisar från början. Nu har det gått två år och det funkar fortfarande jättebra mellan dem. Dotterns mamma (vi är isär sedan länge) var lite segare att övertyga, men även hon har nu accepterat dotterns val. Enda smolket är hans exfru som förvisso håller tand för tunga för barnens skull, men i övrigt inte alls gillar det. En killgissning är att hon är en smula svartsjuk. Åtminstone har "svärsonen" gett vissa antydningar åt det hållet, men jag har inte frågat närmare om det. Det är deras ensak.

Svar på tråden Män som attraheras av yngre