• Anonym (Osäker)

    Är han fortfarande intresserad?

    Fick kontakt med en man online för cirka tre månader sedan. Allt började ganska försiktigt med mailande kanske en gång i veckan i början, men då skrev vi oavbrutet i timmar. 
    Det utvecklades efter någon månad till telefonkontakt och vi ringdes varje helg samt smsade flitigt varje dag. Gullar och flörtar som satan och beter oss som två tonåringar. Såhär håller vi sedan på i en och en halv månad innan vi bestämmer oss för att ses (vi bor i olika delar av landet). 
    Han kommer och hälsar på mig över en helg och det är helt fantastiskt. Han vill ha konstant kroppskontakt, kysser mig i pannan och så vidare. Vi pratar om allt mellan himmel och jord och bara umgås och gosar. 

    Efter att han åkt hem så har jag märkt att han blivit mer långsam med sina svar, och jag får kanske 2-3 sms om dagen till skillnad mot innan när vi kunde skicka kanske 10. Men när han väl svarar så skriver han fortfarande gulliga och fina saker ungefär som vi gjorde innan vi sågs (vi skickar väldigt långa sms, så det är inget som tar 1 minut att svara på). Hur ska man tolka detta? Jag vill inte skrämma iväg eller pressa honom genom att fråga hur han känner heller. Men hur hade ni tolkat detta beteende? 

  • Svar på tråden Är han fortfarande intresserad?
  • Anonym (Emelie)

    Kanske har man mer intensiv kontakt innan man träffas? Vet inte riktigt vad som är normalt 

  • Anonym (Hmm)

    Han lär fortfarande tycka om dig, men jag undrar mest hur ni tänkt lösa avståndet? Vem ska rotrycka sitt liv och flytta?

  • Anonym (Osäker)

    Jag tänker också att han kanske känner sig mer trygg i vår "relation" nu och inte behöver skriva så ofta? Tycker det är så svårt i detta stadiet när man inte riktigt vet vad den andra känner/tänker.

    Angående avståndet så har vi diskuterat det en del och han vet att jag inte har något som håller mig fast på min nuvarande ort.

  • Anonym (?)

    I morgon är det fredag, då kan du åka och hälsa på honom

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-03-21 14:40:15 följande:

    Jag tänker också att han kanske känner sig mer trygg i vår "relation" nu och inte behöver skriva så ofta? Tycker det är så svårt i detta stadiet när man inte riktigt vet vad den andra känner/tänker.

    Angående avståndet så har vi diskuterat det en del och han vet att jag inte har något som håller mig fast på min nuvarande ort.


    Avstånd är alltid svårt... Har ni pratat om hur ofta ni ska ses, eller kanske vilka känslor som finns? Kanske är dags att prata känslor åtminstone :)
  • Anonym (Osäker)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-21 14:41:35 följande:
    Avstånd är alltid svårt... Har ni pratat om hur ofta ni ska ses, eller kanske vilka känslor som finns? Kanske är dags att prata känslor åtminstone :)
    Innan vi träffades så pratade vi lite löst om att eventuellt ses runt påskhelgen och har efter vår träff skrivit indirekt om hur jag ska ta tåg till honom osv, men inget av oss "vågar" riktigt ta upp det på allvar, känns det som. Han kanske är lika rädd som jag för att vara för "på" :)
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-03-21 14:46:19 följande:
    Innan vi träffades så pratade vi lite löst om att eventuellt ses runt påskhelgen och har efter vår träff skrivit indirekt om hur jag ska ta tåg till honom osv, men inget av oss "vågar" riktigt ta upp det på allvar, känns det som. Han kanske är lika rädd som jag för att vara för "på" :)
    Gör det då! Hördu, det är snart påsk. Vilka dagar passar dig bäst att jag hälsar på?
  • Anonym (Ses igen)

    Ja, ta upp det och fråga och se vad han säger, annars kanske det inte blir något bara för att båda är "rädda", och det är ju synd. 

    Jag hade velat träffas igen och se hur han beter sig (innan, under och efter) den bestämda träffen. 

    Jag fick lite "röd flagg"-känsla när jag läste din beskrivning av honom. 

    En kille jag dejtade var så där. Vi hade jättemycket superbra kontakt innan vi träffades, under träffen var han supermysig, trevlig, intim, och gjorde allt "rätt", sedan slutade han höra av sig, bara ibland, mest om att träffas igen, fast inte så snart som jag ville, svarade inte på frågor från mig. Det visade sig att han inte ville ha ett förhållande, var bara intresserad av en KK kom det fram till slut. Det var inte jag intresserad av.

    Jag tror det är bra att prata mer känslor och planer/mål med förhållandet så att ni vet var ni har varandra! Ju tidigare desto bättre! Nästa dejt sade jag DIREKT att jag letar seriöst, ingen KK. 

  • Anonym (A)
    Anonym (Osäker) skrev 2024-03-21 14:46:19 följande:
    Innan vi träffades så pratade vi lite löst om att eventuellt ses runt påskhelgen och har efter vår träff skrivit indirekt om hur jag ska ta tåg till honom osv, men inget av oss "vågar" riktigt ta upp det på allvar, känns det som. Han kanske är lika rädd som jag för att vara för "på" :)
    Dra inte ut på det fråga om ni ska ses i påsk
Svar på tråden Är han fortfarande intresserad?