• Anonym (Kär)

    Hur kan man veta om någon hatar en? :(

    Jag har fallit i kärlekskänslor för en kompis. Jag har försökt tänka på varför jag är kär i henne.

    Allt börjande med att vi träffades februari 2021. En mycket fantastiskt år, som gick otroligt fort. Allt började med att man hittade en ny vänskapsgrupp och börjande umgås.

    Där fanns hon redan.

    Hon kom fram till mig efter nästan ett helt år och sa vid en inbjudan hem till mig. Hon bad om ursäkt. Det var en fin konversation hon och jag hade. Hon bad om ursäkt och sa att hon hatade mig i början, men börjat se mig som vän.

    Hon gav även en komplimang om min manlighet. Hon fick mig att känna saker som jag inte känt hos mig förr. Jag kände mig just manlig vid hennes närvaro.

    Jag kände mig speciell. Men också för att förlora hennes respekt och vänskap.

    2022 fikade vi hon och jag ensamma för första gången - Vi fikade som kompisar.

    2023 - Börjande vi utveckla våra vänskap. Vi blev tightare, men jag är osäker om hon kände något. Hon bjöd hem mig till sig och vi pratade om fler aktiviteter hon och jag kunde göra, som aldrig blev av. Plötsligt ''försvann'' hon. Jag kände mig tom. Hösten 2023, kände jag mig allmänt misslyckad som person och allt var bara tomt och sorgset.

    2024 - Vi åt lunch och var ensam med varandra på en restaurang. Något vi inte gjort på länge. Men jag är osäker om hon är bara artig av sig. Hon har (enligt mig, ett särskilt leende gentemot mig). Jag är osäker om hon gått över till att känna ilska och hat mot mig. Jag har inte kunnat (enligt mig) vissa goda kvalitéer. Vad är det hon ens tycker om mig i sådan fall? Jag tycker att jag pratar idiotisk. Har aldrig uppvisat talanger, aldrig sagt något som jag tycker hon hållit med om.

    Jag har försökt tänka på mina anledningar till varför jag är kär i henne. Jag tycker att ingen är som hon, samtidigt vet jag inte. Jag tycker i alla fall att hon är oerhört vänlig, intelligent av sig och jag känner mig bekväm med henne.

    Hur kan man veta om man är hatad av någon?

    Jag är en person som egentligen inte bryr sig om vad andra tycker och tänker. Jag bryr mig dock vad hon tycker. Det finns bara hon.

    Jag vet inte ens om jag bryr mig om någon annan. SJälvfallet har jag sympati. Men jag är relativt obrydd av mig, överlag. Jag är vänlig, men knapt så att jag känner vänskapskänslor för någon annan.

  • Svar på tråden Hur kan man veta om någon hatar en? :(
  • Anonym (Herakles)

    Klart att hon inte hatar dig - varför skulle hon göra det? Däremots inte säkert att hon vill vara annat än en  vän.

  • Anonym (Move on)

    Eftersom hon åt lunch med dig, så hatar hon dig ju inte. Men släpp det där nu. Det är inte hälsosamt att älta detta som du gör.

  • Anonym (HmJ)

    Hon vill kanske vara vän, inget annat. Släpp det 

Svar på tråden Hur kan man veta om någon hatar en? :(