• Anonymanvandare13

    Upptäckte graviditeten sent…

    Hej, jag skriver här för vill se om andra vart med i samma sist tänkte skriver lite av vad jag vart me om.

    Jag åkte in akut i början på December till sjukhuset pågrund utav magsmärtor samt i ryggen. Var även gravid då. Läkaren kolla med vul och såg då vätska i buken och att min vänstra äggstock vad vidgad men såg inget i min livmoder. Så han bokade en akut op för att han trodde jag hade vart gravid med ett utomhavandeskap som hade spruckit i äggstocken och att jag nu hade en inre blödning. Jag ringde pappan som inte ville ha barn och sa att vi behöver inte fundera så mycket på detta o att jag behövde operera osv.

    op gick bra men han sa att han inte hittade rester utav ett utomhavande skap utan av cyst vätska? Fick gå på massa kontroller efter med vul men dom såg inte något på något utav dem.

    Jag tänkte att det bah va något konstigt och sedan hände det väldigt mycket i mitt och mina tidigare barns liv så missade senaste återbesöket och tänkte inte så mycket mer på detta. Fick en ny tid förra veckan för kontroll för Att kolla min äggstock och under det vul så såg dom något i min livmoder, visade sig att jag va gravid i v 20? fick panik då jag visste att pappan skulle bli så panikslagen o säkert arg. Kunde inte va tyst länge så ringde honom 2 dagar efter för att berätta. Han vägrar lyssna nu och tror jag vetat detta i alla 20v samt så förstår han inte skillnaden på en op för utomhavandeskap och en abort. Jag har försökt förklara o han vill inte prata. Jag får panik för vill inte bli hatad av honom jag vill bara att han ska förstå att jag visste lika lite som honom?

  • Svar på tråden Upptäckte graviditeten sent…
  • Mortiscia80

    Lämna honom ifred. Han är informerad, det räcker. Ni verkar inte vara ett par, eller? Du kan inte tvinga honom att förstå, han verkar inte vilja lyssna alls.

  • Anonymanvandare13

    vi Har dejtat ett bra tag, har inte pratat med honom sedan jag berättade o de e snart en vecka sedan, men vill verkligen inte han ska hata mig för detta? jag har ju haft lite panik själv så tror jag innerst inne bah hade önskat hans stöd att bolla tankar me

  • Mortiscia80
    Anonymanvandare13 skrev 2024-03-21 22:34:30 följande:

    vi Har dejtat ett bra tag, har inte pratat med honom sedan jag berättade o de e snart en vecka sedan, men vill verkligen inte han ska hata mig för detta? jag har ju haft lite panik själv så tror jag innerst inne bah hade önskat hans stöd att bolla tankar me


    Ja men lämna honom bara ifred oavsett om det gått en vecka, en månad eller ett halvår. Du kan inte påverka hur han känner kring detta och dessutom är han så klart chockad och måste smälta informationen först. Han kanske tar kontakt med dig när han är redo. Tills vidare får du tyvärr söka stöd hos familj och vänner istället.
  • Ylva34

    Men vad är han för en (svordom), rent ut sagt? Du har varit dålig, blivit opererad, fått gå på alla dessa kontroller, My God, har ett liv på det med barn och allt du ska stå i. Hur vågar han på allvar anklaga dig för att du skulle ha vetat om detta innan? Och dolt det för honom? Allt går att läsa i din journal, när graviditeten upptäcktes. Alla dessa kontroller innan. De kunde inte upptäcka din graviditet. Men du skulle? Vad då? Du ska veta mer än sjukhuspersonalen alltså? Är han på riktigt? 

    Jag hade blivit mer vansinnig över att han reagerar så här mot dig, än fått panik och bara vill han ska tro dig. Han verkar inte alltför smart, TS, om jag säger så. Ni är två i den här svåra situationen, vare sig han vill det eller inte, och det enda han har visat dig är vilken svikare han är. Det framgår inte att han visat någon som helst omtanke om dig att du blivit sjuk. Vare sig man båda vill ha barnet eller inte så har du blivit gravid. Du har uttryckt mot honom innan att det här inte skulle gå (om du var gravid) innan du rullas in på operation. Var han ens hos dig då? Du fick ringa honom, var han hos dig någon gång under sjukhusvistelsen? Har han gjort någon möda till att sätta sig in i ditt tillstånd? Då hade han fattat alla de här stegen/kontrollerna. Han verkar för mig vara ett riktigt jävla ego. Det är precis sådana här situationer som ska avgöra om han är någon som förtjänar en flickvän, förtjänar att stå vid din sida eller inte. 

  • Anonymanvandare13

    nä han skulle komma till sjukhuset sa han efter jag ringde Men han kom aldrig o har inte vart me på en endaste kontroll. Endast uttryckt att de e skönt att jag inte är gravid längre. Jag har även skickat kort på mina journaler till honom ifrån op och kontroller men han har ändpn inte velat tagit in det. Men får låta han va antar jag så får jag gå igenom dehär me mina nära o kära istället

  • Mortiscia80
    Anonymanvandare13 skrev 2024-03-22 07:04:32 följande:

    nä han skulle komma till sjukhuset sa han efter jag ringde Men han kom aldrig o har inte vart me på en endaste kontroll. Endast uttryckt att de e skönt att jag inte är gravid längre. Jag har även skickat kort på mina journaler till honom ifrån op och kontroller men han har ändpn inte velat tagit in det. Men får låta han va antar jag så får jag gå igenom dehär me mina nära o kära istället


    Jag missuppfattade tydligen, jag trodde att du var gravid fortfarande. Beklagar det du har gått igenom iaf :(
  • Anonymanvandare13

    Jag är fortfarande gravid men sjukhuset hittade inget förens nu 

  • Ylva34
    Anonymanvandare13 skrev 2024-03-22 07:04:32 följande:

    nä han skulle komma till sjukhuset sa han efter jag ringde Men han kom aldrig o har inte vart me på en endaste kontroll. Endast uttryckt att de e skönt att jag inte är gravid längre. Jag har även skickat kort på mina journaler till honom ifrån op och kontroller men han har ändpn inte velat tagit in det. Men får låta han va antar jag så får jag gå igenom dehär me mina nära o kära istället


    Det är helt omänskligt att bete sig som han gjort! Ni dejtar, du blir med barn, du tänkte om jag förstått det rätt att ni lutat mot att göra abort, du tror allt är kört, när du rullas in för operation, du får veta på alla kontroller tills nu den sista att du inte är gravid. Du har gjort allt du har kunnat för att vara så ärlig och respektfull du bara kan mot honom, hans känslor i den här situationen där du behövde hjälp,, där du var sjuk. Hade jag varit dig hade jag varit rädd på sjukhuset. Man förväntar sig väl det minsta att han skulle åkt till sjukhuset och funnits där för dig. Han har inte funnits där alls. Jag skulle ha haft mycket svårt att tillåta mig själv ha någon kontakt med honom alls. Hur han än känt inför en eventuell graviditet vilket du också haft, ändrar inte det faktum att han betett sig som värsta skitstöveln som finns. Du har gjort ditt och mer därtill. Är det hans val att fortsätta bete sig så här får det ligga på hans axlar. Jag tror också det finns någon mening när man blir så här brutalt dåligt behandlad av  någon i ens liv som ska enligt mallen inte göra det, man inser att man är för bra för den personen, man släpper/stänger ute den personen, och så uppskattar man de andra fina personerna man har istället. Du förtjänar inget av det här. Det här säger allt om honom, vad han är för slags människa. Ursäkta jag "bankar" in detta så här, men vet med mig att med dåliga personer blir man van successivt att bli dåligt behandlad, man ser det inte själv förrän man fått tid ifrån, och hunnit reflektera. Du ska vara stolt över dig själv. Han ska skämmas. 
  • Cookee

    Förstår inte riktigt, du åkte in i dec pga smärtor och du visste då (eller fick veta då) att du du var gravid. så när de gjorde operationen och inte hittade graviditeten utan en cysta, då måste du ju vetat att graviditeten fortfarande var kvar, antingen ett utomkveds som satt någon annan stans eller i livmodern. Men du gick ändå inte på återbesök för att kolla upp det? och menar att du inte visste om att du var gravid? Vart trodde du att graviditeten tagit vägen då? Nä det låter bara jättemärkligt?

  • trollhona

    Han låter som ett praktarsel, men du är gravid med hans barn så det kommer han inte undan. Se till att han betalar underhåll mm men du mår nog bättre av att inte ha honom i ditt liv i övrigt.

  • Daphodil

    Kan bara hålla med Ylva här ovanför. Snubben låter extremt osympatisk, och paranoid. 

    Också: Män som absolut inte vill ha barn borde se till att ha kondom varje gång de har sex. 

Svar på tråden Upptäckte graviditeten sent…