• Anonym (Kaffedraken)

    Du som var ihop med nån när du var 20-29

    hur träffades ni?

  • Svar på tråden Du som var ihop med nån när du var 20-29
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-23 11:25:47 följande:
    Du som var ihop med nån när du var 20-29

    hur träffades ni?


    Sambo 1 (20-27) genom jobbet, sambo 2 (28-32) via gemensamma vänner.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hm) skrev 2024-03-23 19:30:18 följande:

    Varför just dessa åldrar?


    Jag ser många i de åldrarna som har nån, och jag påminns om hur jag aldrig hade nån. Så jag undrar hur ni träffades.
  • Anonym (Wry)

    Den jag fortfarade lever med: på ett uteställe genom en gemensam kompis. Lite flirtar också med folk jag träffade genom mina studier eller på fest. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wry) skrev 2024-03-25 06:40:24 följande:

    Den jag fortfarade lever med: på ett uteställe genom en gemensam kompis. Lite flirtar också med folk jag träffade genom mina studier eller på fest. 


    Jag var också ute med kompisar, och på hemmafester.
  • Anonym (My)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-25 06:32:39 följande:
    Jag ser många i de åldrarna som har nån, och jag påminns om hur jag aldrig hade nån. Så jag undrar hur ni träffades.
    Ok så du påminns bara om att du inte hade någon vid just den åldern?
    Det är väl lika många som har någon mellan 30-40 eller 50-60 osv.
    Vad är det just med 20-29 år som påminner dig och inte t ex 30-40 år?
    Mellan 20-29 kanske man hinner med ett par partners, pluggar, börjar
    jobba och flytta.
    Mellan 30-40 har man oftare "stadgat" sig med fast boende, är gift eller sambo
     och har barn och lever familjeliv.
    Nästan oftare lite jobbigare att vara singel för många då när många lever familjeliv än mellan 20-29 då många fortfarande är singlar.
    Tycker du att just 20-29 var jobbigare att singel än senare?
  • Anonym (it)

    18år Skolan. par i  1,5år
    21år genom min bästa vän (hans yngre syster då 17år)
    nu 22 år senare så har vi tre barn och lyckligt gifta.

    Kan tillägga att min vän som fixade att det blev vi Skrattande evigt tacksam 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Jag var singel större delen av tiden mellan 20 och 29. Men hade ett förhållande mellan 18 och 22. Vi träffades på ett sommarjobb.

    Efter det dejtade jag en del, men hade inget långvarigt eller seriöst. Pluggade, jobbade samt var ute och reste. Träffade folk via både resor, jobb och studier.

    Var 33 när jag träffade min man. Vi lärde känna varandra genom gemensamma bekanta.

    Jag har aldrig direkt nätdejtat. Försökte några gånger, men det var inte min grej.

  • Anonym (J)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-25 06:44:30 följande:
    Jag var också ute med kompisar, och på hemmafester.
    Vad är din poäng?
  • Fjäril kär

    Mellan 20 och 29 hade jag flera olika relationer 

    16-20 gifte oss och träffades via vänner 

    20 sambo , via vänner . Fick mitt första barn 

    22 fick mitt andra barn. Träffades på sjukhus 

    23-25 dejtade och hade olika korta relationer , träffades via jobbet och vänners vänner 

    26 via nätet och gifte mig , var gift i 15 år

  • Anonym (Hm)
    Anonym (J) skrev 2024-03-25 12:18:56 följande:
    Vad är din poäng?
    Det undrar jag med
  • Anonym (Stefania)

    Träffade en kille på en klubb. Vi var förlovade och ihop i 4 år. 

  • Anonym (Maria)

    Vi fick kontakt på en sexsida, han bjöd mig på restaurang och hotell, sen utvecklades det med tiden till en seriös relation.

  • Anonym (Maria)
    Agda90 skrev 2024-03-25 13:29:10 följande:

    Krogen. 
    Och han var en keeper. Vi lever tillsammans fortfarande.


    Hur länge är det då? Om ditt nick betyder att du är född 90 så borde det vara om jag räknar rätt något mellan 5-14 år? Stämmer det?
  • Agda90
    Anonym (Maria) skrev 2024-03-25 13:36:54 följande:
    Hur länge är det då? Om ditt nick betyder att du är född 90 så borde det vara om jag räknar rätt något mellan 5-14 år? Stämmer det?
    Mitt nick betyder att jag KÄNNER mig som 90 ibland Skrattande

    Vi har levt tillsammans i 25 år. Jag var 20 när vi träffades
  • Anonym (Fia)

    Den jag spenderade större delen av de åren med träffade jag när jag var 19, på krogen fast genom gemensamma bekanta. Gick på samma gymnasie men hade aldrig träffats trots att en av hans bästa kompisar gick i min klass. 
    Vet inte varför jag började flörta med honom, första och enda gången jag tagit initiativet (inte helt sant, hade gjort ett klumpigt försök som lett till ett ONS med en klasskompis jag var förälskad i) då jag är väldigt blyg och introvert även om det inte alltid verkar så utåt. 
    När jag senare frågade om honom hos de gemensamma bekanta svarade de tråkigt nog typ "va? är du faktiskt intresserad? trodde bara du skämtade", han var blyg, nördig okysst oskuld och jag var väl hyfsat snygg och så förutsatte de att jag bara föredrog lite äldre killar då de bara sett mig med sådana - men det hade inget med min preferens att göra utan helt enkelt att varit de enda som vågat ta initiativ. I och med att jag var så blyg och osäker utstrålade jag ett kyligt ointresse utan att jag visste det, var länge övertygad om att jag måste vara jätteful då några jämnåriga aldrig var intresserade, fick reda på senare att de hade de varit men tyckt jag varit lite läskig att försöka med. 
    Nåja vi blev i alla fall ihop och höll ihop till 7-års krisen ungefär. 

    Ungefär ett halvår träffade jag nästa, i World of Warcraft, jag sade bestämt ifrån att även om jag också är intresserad så kommer det aldrig bli något. Han blev naturligtvis ledsen och jag gick med på att även om jag inte var redo efter att ett så långt förhållande tagit slut så ok kanske men det handlar troligen om flera år. Vi satte en deadline på max 5 år. Efter knappt 3 år var jag redo. 

  • Anonym (Hp)

    Testade dejtingsidan happy pancake när jag va 22 men skulle precis ta bort den då typ bara 50 åringar skrev, men så skrev en kille på 29 år, bjöd honom på kaffe efter mycket om och men och idag har vi varit tillsammans i 10 år, gifta i 8 år och tre små barn 

Svar på tråden Du som var ihop med nån när du var 20-29