• Anonym (Jonna)

    Sociala medier och bilden som målas upp

    Fascineras lite av sociala medier och hur folk kan få sig själva att framstå. Det har ju då och då läckt ut en del galenskaper om influensers osv.
    Själv har jag en bekant som blivit stor på sociala medier och lyfts upp av både sin partner på kontot men också av följarna över vilken fin människa den måste vara. Både jag och en del som vet vem personen är från förr och vet att så är inte fallet. Har varit både om än lindriga men dock kriminella inslag och riktigt sunkigt beteende mot en före detta och sina barn. Ändå lyckas man framstå som den perfekta människan och alltså lura extremt många människor och bli värsta succén på nätet. Är det inte lite obehagligt ändå?


    Att mycket är fasad på sociala medier vet vi ju, men inser vi till vilken nivå? 

  • Svar på tråden Sociala medier och bilden som målas upp
  • Anonym (Tropik)

    Jag känner oxå en sån person. Hyllas på sociala medier om vilken fantastisk mamma hon är när hon i själva verket är sämst. Egoistisk som fan o tar aldrig hand om barnen själv. Bara när hon ska fota dom
    bland Annat 

  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Tropik) skrev 2024-03-25 21:31:34 följande:

    Jag känner oxå en sån person. Hyllas på sociala medier om vilken fantastisk mamma hon är när hon i själva verket är sämst. Egoistisk som fan o tar aldrig hand om barnen själv. Bara när hon ska fota dom
    bland Annat 


    Visst är det provocerande? Vet att denna person liksom parallellt under en period betedde sig helt sinnessjukt mot sitt ex, samtidigt som den nya höjde honom till skyan på sociala medier och alla följare bara wow vilken man. Äckligt 
  • Freddie K

    Jag får den känslan av att om det verkliga livet är allt annat än perfekt så försöker dem få det till att det är perfekt på sociala medier. Det kommer bara bita dem i rumpan i slutändan ändå.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Sociala medier och bilden som målas upp