• Anonym (Tröttsamt)

    Många påhittade trådar

    Någon annan som också reagerat på detta på sistone? 


    Majoriteten trådar på familjeliv är påhittade och man kan enkelt urskilja dessa från genuina trådar. Författarna har en överdriven inlevelse i sina texter och nästintill alla skriver att de är så så ledsna och vad ska de ta sig till efter en väldigt dramatiskt och detaljerad text. Vissa författare använder samma typsnitt, samma typ av språk och samma typ av uppbyggnad av story vilket gör det väldigt lätt att hitta dessa påhittade trådar. 


    Har dessa personer verkligen inget bättre för sig än att skriva dramatiska korta berättelser på familjeliv? Det är tröttsamt i alla fall att inte läsa något genuint längre på familjeliv utan majoriteten av trådar går ut på att få hjälp att lösa ett påhittat problem.

  • Svar på tråden Många påhittade trådar
  • Postman

    Ja här finns väldigt många märkliga trådar och jag är numera misstänksam emot de flesta. Här verkar också vara underliga skribenter som man aldrig vet med vilken avsikt de skriver här. 

  • Tukt

    Det finns definitivt påhittade trådar. Men inte så mycket som att det är "de flesta".
    Däremot tycks folk ha rätt olika syn på hur man beter sig i ett forum. Det och att många har svårt att reflektera på nivån av eventuella problem de tar upp. 

  • Anonym (Mx)

    Jag tror att varje skribent här har sin egen världsbild och hur dom tolkar trådar/skribenter. Man analyserar texten och gör en bedömning med hjälp av sina förutfattade generaliseringar.

    Om texten är si - Ja då måste det vara en incel som skrivit

    Är texten så - Ja då är det troligtvis en bitter ensam tant

    Om det är åt ena hållet - Det är säkert någon som låtsas vara man/kvinna

    Om det är åt andra hållet - Ja, då är det säkert en trolltråd.

    Det är såklart ingen som vet med säkerhet vad och vem som befinner sig på andra sidan skärmen, men vi gissar, tror och bildar oss snabbt en bild av vad vi tror oss veta.

  • Anonym (HmJ)
    Postman skrev 2024-03-26 12:36:07 följande:

    Ja här finns väldigt många märkliga trådar och jag är numera misstänksam emot de flesta. Här verkar också vara underliga skribenter som man aldrig vet med vilken avsikt de skriver här. 


    Samma här, man blir lätt misstänksam mot många trådar
  • Anonym (Hm)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-26 19:10:11 följande:
    Samma här, man blir lätt misstänksam mot många trådar
    Vilka trådar du? Länka 
  • Anonym (Leila)

    Jag ser en del fejktrådar men inte att majoriteten är det. 


    jag själv har tex skrivit flertal trådar som är på riktigt och har bemötts med att folk tror det är fejk  
     
    finns folk som tror att allt som skiljer sig från deras världsuppfattning är påhittat.

    ett exempel på en riktig tråd jag skrev var när när jag undrade när andra tar på solkräm på sina barn.
    Jag skrev när på året jag började med det och så skrev nån nått i stil med åh vilket troll bla bla

    a jag vet inte men känns som att man lätt trollförklaras också om man råkar vara orolig av sig osv

  • Anonym (S)

    Det är kul att se hur folk tycker och tänker i olika dilemman, påhittade eller ej. Man tar fragment ur egna upplevelser och händelser eller andras händelser och skapar en story och en frågeställning av. Jag lämnar snabbt både äkta och de relativt oäkta trådar som jag skapar då folk ytterst sällan kan hålla sig till en sund diskussion. Det analyseras in absurdum, gissas och antas hejvilt, och i princip alltid så är ts så klart idioten oavsett vad det handlar om. Sakfrågan glöms bort helt när man förväntas stå emot påhopp och spekulationer, förväntas redovisa hela sitt liv och totalt meningslösa petitesser för att läsaren bestämt sig för att historien inte går ihop.
    Lady Daymer om ni minns henne skapade många minnesvärda påhittade trådar, mest för att se hur folk resonerade!

  • Anonym (Hej)

    Hur märker man att trådar är påhittade, gissar på Flashback har massor av påhittade trådar.

  • Anonym (...)

    Det är ju faktiskt svårt att veta säkert även om många säkert tycker sig vara så smarta att de kan bedöma det.

  • Anonym (Jag)

    Många tror att de kan känna igen trolltrådar, fast de inte gör det. Jag har blivit anklagad för att vara troll många gånger fast jag är helt seriös.

    Jag kan även falla i kategorin som ger mer upplysningar längre in i tråden. Oftast för att jag helt enkelt glömde den biten innan eller inte trodde den var viktig för tråden. Ju mer man skriver desto större är risken att bli igenkänd, så jag skriver så kort jag kan för att ändå få med det jag tror är det viktigaste.

  • Tukt
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-27 16:49:58 följande:

    Många tror att de kan känna igen trolltrådar, fast de inte gör det. Jag har blivit anklagad för att vara troll många gånger fast jag är helt seriös.

    Jag kan även falla i kategorin som ger mer upplysningar längre in i tråden. Oftast för att jag helt enkelt glömde den biten innan eller inte trodde den var viktig för tråden. Ju mer man skriver desto större är risken att bli igenkänd, så jag skriver så kort jag kan för att ändå få med det jag tror är det viktigaste.


    Det är ju bra med självinsikt. Men leder den någon stans? Tänkte det är lite onödigt att bli betraktad som ett troll om det nu inte behövs.
  • Anonym (Jag)
    Tukt skrev 2024-03-27 17:38:05 följande:
    Det är ju bra med självinsikt. Men leder den någon stans? Tänkte det är lite onödigt att bli betraktad som ett troll om det nu inte behövs.

    Jag blir betraktad som ett troll även om jag ger all info från början. Folk tror helt enkelt inte att mitt liv kan vara på riktigt, det är inget jag kan göra något åt...

  • Tukt
    Anonym (Jag) skrev 2024-03-27 17:39:57 följande:

    Jag blir betraktad som ett troll även om jag ger all info från början. Folk tror helt enkelt inte att mitt liv kan vara på riktigt, det är inget jag kan göra något åt...


    Hehe, kan kanske bli en dokusåpa då! Men bra att du försöker! Glad
Svar på tråden Många påhittade trådar