• Steffe78

    När hur får man tillbaka glädjen efter att ha slutat snusa.

    Två veckor sedan jag slutade snusa på grund av fler olika skäl som jag nu har glömt eller försöker glömma. Någon som slutat snusa? Hur fick ni tillbaka livslusten? Vad kan man göra för att finna en liten lycka i vardagen som erätter kicken man fick från snuset. Jag vill inte ge upp men blir mer och mer deprimerad för varje dag utan snus.

  • Svar på tråden När hur får man tillbaka glädjen efter att ha slutat snusa.
  • Anonym (Exfrun)

    När min dåvarande make slutade snusa efter 30 år fick han tipset att ersätta den dåliga vanan med en ny bättre vana som gav ungefär samma kick . Han testade allt från tuggummi, hårda karameller, nötter till starkt kaffe..  Men det enda som faktiskt hjälpte var att byta rutiner i vardagen. Dom vanor som var starkt förknippad med en snus fick han på olika sätt byta ut, byta plats på eller helt enkelt ta bort och ersätta med annat . 
    Så från en snusande och tråkig soffpotatis som ofta drack öl skaffade han sig ett intresse/hobby samt blev mer hälsosam med bättre kost , motion, mindre alkohol och vi fick tillbaka sexlivet på köpet. 

  • Anonym (28-29dagar)

    Jag tror att efter 29 dagar har man brutit ett beroende o gett hjärnan tid att återhämta sig eller vad man ska säga

Svar på tråden När hur får man tillbaka glädjen efter att ha slutat snusa.