• Anonym (MrsRabbit)

    3e graviditeten på 12 mån

    Detta är min 3e graviditet på 1 år. Oönskad.
    Varför...varför ska männen ha det så jävla förspänt.
    Min man kan liksom leva som vanligt. Gå till jobbet. Hänga med polarna. Köra hoj.
    Äta. Sova. Ha ett jämnt humör.
    Det är så orättvist att det inte pratas om p-piller för män i mycket större utsträckning.
    Jag har sagt till min man att nu MÅSTE han göra en vasektomi.
    O det sa han 1a graviditeten förra året också...för 1 år sedan.
    Fy faan.
    Jag känner mig hemsk. Tänker på alla som kämpar för att bli gravida. 
    O jag blir det hur lätt som helst tydligen.
    Det är så orättvist.
    Nu måste jag återigen genomgå en abort.
    Humörsvängningar.
    Sprutor.
    Viktökning.
    Fan fan fan alltså.
    Nej, det är knte på tal att behålla det för han har efterlämnat 2 barn med diagnoser och låg begåvning. Han är inte ett bra avelsdjur helt enkelt. Men jag älskar honom och har accepterat att vi aldrig skulle få barn tsm, även om jag egentligen ville ha åtminstone 1 till själv. Han känner samma sak som mig så vi är helt överens.  Nu ska han bara få tummen ur * och få en vasektomi gjord.

  • Svar på tråden 3e graviditeten på 12 mån
  • Anonym (Sara)

    Men ni har alltså helt oskyddat sex , inte ens avbrutet eller säkra perioder och du blir förvånad för att du blir gravid? 


    Man kan ju använda kondom om man absolut inte vill det eller undvika sex när det är lättast att bli gravid , har man regelbunden mens funkar det ganska bra. Eller så kan du sterilisera dig eftersom det är du som inte vill bli gravid. 


    Säger han själv att han inte vill ha fler barn för att dans barn har ?låg begåvning?? Låter lite obehagligt .. och hade jag träffat en ny man som inte ville ha barn med mig för att han tyckte att mina barn har ?låg begåvning? (nu är det inte så utan det går bra för mina äldre barn i skolan osv) hade jag gjort slut direkt. Eller menar du att de har det på pappret, alltså någon funktionsnedsättning? Ändå lite obehagligt att tänka så ?Han är inte ett bra avelsdjur? .. Hur vet du förresten att hans barns diagnoser beror på honom? Har de olika mammor? 

  • Anonym (Sofie)
    Spucks skrev 2024-04-21 09:47:55 följande:
    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
    Man kan aldrig begära att någon annan ska sterilisera sig. Vill TS inte ha några barn är det fullt rimligt att hon själv steriliserar sig. 
  • Anonym (förstår inte)

    Jag hänger inte riktigt med, har Ts gjort tre aborter inom ett år? Eller fött två barn och nu en oönskad graviditet?

  • Anonym (förstår inte)

    Ännu en abort? Om man är inneliggande, så kostar det sjukvården c:a 20.000 och tar tid från sjuka patienter. Jag låter kanske hård, men jag har jobbat inom sjukvården, och det är så frustrerande med dessa aborter. Jag förstår om man har upplevt en våldtäkt, men om allt beror på nonchalant slarv så borde man få betala själv.

  • Anonym (Hella)

    Har du gjort tre aborter på ett år är det dags nu att börja med preventivmedel! Ett hormonellt för dig plus kondom för honom. 

  • Anonym (Hella)
    Spucks skrev 2024-04-21 09:47:55 följande:
    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
    De är inte överens eftersom hon blir gravid gång på gång. Då får man ta ansvar för sig själv istället för att utsätta kroppen för onödiga aborter. 
  • fornminne

    Avstå vaginala samlag tills vasektomin är gjord. Jag utgår från att ni använder preventivmedel? Men har du så lätt för att bli gravid att du trots skydd har blivit oönskat gravid flera gånger, är det dags att bli ännu mer försiktig. Ha sex på andra sätt tills han är steriliserad, om nu det är planen.

  • Spucks
    Anonym (Hella) skrev 2024-04-21 16:51:07 följande:
    De är inte överens eftersom hon blir gravid gång på gång. Då får man ta ansvar för sig själv istället för att utsätta kroppen för onödiga aborter. 
    Klart att man även borde ta ansvar själv. Men mitt svar som du citerade stod ju i ett sammanhang ...
  • Anonym (Elena)
    Spucks skrev 2024-04-21 09:47:55 följande:
    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
    Och alla dessa aborter hon gör då? Är det inte bättre att göra ETT ingrepp som kan anses större, än att göra flertalet aborter på ett år? 
  • Anonym (Elena)
    Anonym (förstår inte) skrev 2024-04-21 14:37:25 följande:

    Ännu en abort? Om man är inneliggande, så kostar det sjukvården c:a 20.000 och tar tid från sjuka patienter. Jag låter kanske hård, men jag har jobbat inom sjukvården, och det är så frustrerande med dessa aborter. Jag förstår om man har upplevt en våldtäkt, men om allt beror på nonchalant slarv så borde man få betala själv.


    Förlossning och all vård kring det kostar ju dock betydligt mer än en abort, så att låta patienten själv betala för det fungerar ju inte riktigt. Då kommer ju de som inte har råd med abort behöva behålla, och kosta vården, och samhället, betydligt mer i slutändan. 
  • Anonym (Elena)
    fornminne skrev 2024-04-21 16:57:06 följande:

    Avstå vaginala samlag tills vasektomin är gjord. Jag utgår från att ni använder preventivmedel? Men har du så lätt för att bli gravid att du trots skydd har blivit oönskat gravid flera gånger, är det dags att bli ännu mer försiktig. Ha sex på andra sätt tills han är steriliserad, om nu det är planen.


    Eller att TS helt enkelt bokar tid för en egen sterilisering. 
  • Spucks
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-21 18:28:05 följande:
    Och alla dessa aborter hon gör då? Är det inte bättre att göra ETT ingrepp som kan anses större, än att göra flertalet aborter på ett år? 
    Även till dig: det fanns ett sammanhang där det du citerade stod i. Lite meningslöst att ta det ur sammanhanget.
  • Aniiee
    Spucks skrev 2024-04-21 09:47:55 följande:
    Enligt TS är de ju överens om att de inte vill ha fler barn, och det är ett mycket större ingrepp för en kvinna än för en man. Därför är det absolut rimligt att begära en vasektomi i TS läge.

    TS, som Tow2Mater sa: vägra sex tills han har gjort en vasektomi.
    Så här ser jag på det hela i allmänhet:

    Om du kan bli gravid så är det ditt ansvar. 
    Om du kan göra någon gravid så är det ditt ansvar. 

    Om du som kan bli gravid inte vill bli gravid så är det ditt ansvar att förhindra det. Ingen annan kan (har lov att, men saker sker emot folks vilja varje dag) tvinga dig varken att bli gravid eller använda ett visst preventivmedel.

    Om du kan göra någon gravid men inte vill göra någon gravid så är det ditt ansvar. Ingen annan kan (caveat, caveat) tvinga dig att göra någon gravid eller använda ett visst preventivmedel.
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • fornminne
    Anonym (Elena) skrev 2024-04-21 18:31:02 följande:
    Eller att TS helt enkelt bokar tid för en egen sterilisering. 
    Har man inte vaginalt samlag så blir man inte gravid.

    Jag tänker alltså temporärt, tills antingen TS eller mannen har steriliserat sig, eller hittat en annan lösning. Inte för alltid.
Svar på tråden 3e graviditeten på 12 mån