• Anonym (Säkerhetskopia)

    Säkerhetskopiera Samsung Galaxy???

    Jag har en Samsung Galaxy och försöker säkerhetskopiera den till Google Drive - jag går in i inställningar under säkerhetskopiering och trycker på "Säkerhetskopiera nu" under "Säkerhetskopiering i Google One", och så kommer det upp typ som ett streck som visar att den håller på och säkerhetskopierar, och efter en stund är den klar och det står att den säkerhetskopierat, men när jag kollar i Google Drive så finns där inget?? Vad är det jag gör fel???

    Plz help!

  • Svar på tråden Säkerhetskopiera Samsung Galaxy???
  • Anonym (Säkerhetskopia)
    Tusen tack för era svar! Haha, jag misstänkte väl att det inte var så enkelt som att bara trycka på EN sak och att allt sen sköttes av sig självt... Nåja...

    Tyvärr lyckas jag inte "översätta" det som finns på dessa sidor till min situation... Det som beskrivs på den första länken stämmer inte öht överens med hur det ser ut i min telefon, och vad gäller det som står på den andra länken så har jag inte öht nåt ställe som heter nåt i stil med Back up" på min drive... 
    Anonym (Backup) skrev 2024-04-20 01:33:44 följande:
    Ja, du kan säkerhetskopiera din Samsung Galaxy direkt till Google Drive. Här är stegen du kan följa:
    1. Öppna Google Drive-appen på din Samsung-enhet.
    2. Tryck på "Lägg till"-ikonen (plus (+) -tecknet längst ner till höger).
    3. Tryck på "Ladda upp"-knappen.
    4. Välj de filer och foton du vill ladda upp.
    5. Efter uppladdning kommer filen att slutföras inom några sekunder.
    Observera att Google Drive har en specifik begränsning av 15 GB tillgängligt utrymme för att lagra innehåll. Om du behöver mer utrymme kan du överväga att uppgradera till Google One.
    Grejen är ju den att jag vill göra en säkerhetskopia på hela telefonen, inte bara ladda upp vissa filer...
    Anonym (Backup) skrev 2024-04-20 01:35:43 följande:
     Kom ihåg att inte all data visas direkt i Google Drive. Till exempel, app data, kontakter, kalenderhändelser och e-post från Gmail säkerhetskopieras, men de visas inte direkt när du öppnar Google Drive.
    Åh, ok! Det är säkert det som är problemet då! Men var hittar jag det då???


  • Anonym (Säkerhetskopia)
    Åh - haha, tack; det var dock inte det jag menade med "översätta" (men det kunde ju inte du veta!). Engelska har jag inga problem med; det är tekniken jag är totalt ute och cyklar beträffande... dvs, när den teknik som beskrivs inte ser ut exakt som i mitt fall har jag noll förmåga att "översätta" det till min situation...

    Hursomhelst, det du skrev om att all data inte visas direkt i Google drive - var visas det då? Dvs, var hittar jag det?? (Insåg förresten först nu att alla svaren jag fått är skrivna av samma person, haha - ber om ursäkt för att jag svarade som att du var flera olika!)
Svar på tråden Säkerhetskopiera Samsung Galaxy???