• Anonym (Det ytliga samhället)

    Diskussioner om utseende och dess betydelse. Hur vet man om man är attraktiv?

    Hur vet man egentligen om man av allmänheten anses vara attraktiv? Finns det några skillnader när det gäller män och kvinnor? Vari ligger skillnaden i bemötandet om man jämför med de som anses vara average eller oattraktiva?

    Jag tänker att det som kvinna måste vara ännu svårare att veta ifall man faktiskt är attraktiv på riktigt, eftersom det finns så många desperata män som kan tänka sig att ta vem som helst. Det finns många män som kan tänka sig att ligga med nästan vem som helst, även tjejer som de egentligen inte tycker är särskilt fina. Många män raggar på kvinnor som egentligen inte är särskilt attraktiva. Jag känner en kvinna som är väldigt överviktig, hon är fet, och även hon får killar. Det är inget bevis på att man är snygg och attraktiv. 

    Kanske är det lättare som kille att veta ifall man anses vara attraktiv?


    Tror ni att pretty privilege existerar? Om ja, hur tar det sig uttryck?


    Vad man anser är snyggt är till viss del subjektivt men det finns allmänna uppfattningar gällande vilka attribut som anses vara attraktiva och oattraktiva och vilka människor som anses vara attraktiva och oattraktiva. De allra flesta kan helt enkelt hålla med om att Henry Cavill ser betydligt mycket bättre ut än Henrik Dorsin, till exempel..

    Vissa hävdar ju att utseende inte spelar någon roll men jag skulle vilja hävda motsatsen; det spelar väldigt stor roll..

  • Svar på tråden Diskussioner om utseende och dess betydelse. Hur vet man om man är attraktiv?
  • Core

    I vilket syfte ska du veta det?

    Lättast är väl att kolla, vilka håller blicken kvar vid ögonkontakt? Är det de väldigt attraktiva, avarge eller bottenskrapet?

    Men det är väldigt ytliga värden och säger inte mycket mer än att du är snygg, om de du tycker är absolut snyggast själv är lätta att få kontakt med.

  • Auditanne

    Om snygga personer stöter på dig. De har ofta många att välja på och går inte till vem som helst.

  • Anonym (Snygg javisst.)

    Enklaste sättet för att veta om man är snygg eller inte är ju att titta sig i spegeln, kanske..haha

    Och om snygga killar tittar/raggar på dig så är du snygg..i deras ögon iaf.
    Snygga killar (eller tjejer) vill oftast inte alls ligga med vem som helst.

    När jag skriver snygga människor så tänker jag på typ klassiskt snygga människor som har vissa drag som brukar anses snyggt i samhället..

    Tex som tjej så "ska" du ha höga kindkotor,  fina ögon,  stora läppar och bröst, långa smala (lite muskulösa) ben, långt hår ner till midjan helst, normal näsa, platt mage, osv. Ja jag beskrev mig själv, och har bra självförtroende och vet att jag anses snygg.. 😂 

    Och en snygg man "ska" vara lite längre än kvinnor (men inte för lång) muskulös-är ett måste, kort hår, fina ögon och ha alla tänder på plats  och han ska inte ha en stor mage, men den måste inte vara helt platt..Han får gärna ha skäggstubb, men helst inte skägg..(ja vissa gillar skägg som ett ex, men inte den stora massan)

    Sen så är det ju väldigt individuellt vad man tycker är attraktivt eller inte givetvis..

  • Anonym (Godmorgon)
    Anonym (Snygg javisst.) skrev 2024-05-04 04:21:50 följande:

    Enklaste sättet för att veta om man är snygg eller inte är ju att titta sig i spegeln, kanske..haha

    Och om snygga killar tittar/raggar på dig så är du snygg..i deras ögon iaf.
    Snygga killar (eller tjejer) vill oftast inte alls ligga med vem som helst.

    När jag skriver snygga människor så tänker jag på typ klassiskt snygga människor som har vissa drag som brukar anses snyggt i samhället..

    Tex som tjej så "ska" du ha höga kindkotor,  fina ögon,  stora läppar och bröst, långa smala (lite muskulösa) ben, långt hår ner till midjan helst, normal näsa, platt mage, osv. Ja jag beskrev mig själv, och har bra självförtroende och vet att jag anses snygg.. 😂 

    Och en snygg man "ska" vara lite längre än kvinnor (men inte för lång) muskulös-är ett måste, kort hår, fina ögon och ha alla tänder på plats  och han ska inte ha en stor mage, men den måste inte vara helt platt..Han får gärna ha skäggstubb, men helst inte skägg..(ja vissa gillar skägg som ett ex, men inte den stora massan)

    Sen så är det ju väldigt individuellt vad man tycker är attraktivt eller inte givetvis..


    Var det jantelagen som satte en tumme ner på din post? Jag tycker ditt inlägg stämmer bra överlag.
  • Anonym (Snygg javisst.)
    Anonym (Godmorgon) skrev 2024-05-04 05:38:24 följande:
    Var det jantelagen som satte en tumme ner på din post? Jag tycker ditt inlägg stämmer bra överlag.
    Ja ops det glömde jag..Man får ju inte tycka att man själv ser bra ut i sverige.eller ha bra självförtroende, oavsett hur man ser ut..

    Men ändå så har jag märkt att dom flesta karlar gillar om man som tjej har bra självförtroende..Det är nr 1,att tjejen har självförtroende och kan prata haha, sen kommer kanske utseendet..Däremot verkar vissa tjejer bli väldigt triggade om man uppträder självsäkert bland män!?

    Tex på krogen (som bara ett ex) så står/sitter det kvinnor som bara väntar på att den "rätte" ska komma fram typ..För dom kan absolut inte gå fram själva. Hur dom ser ut spelar inte alltid så stor roll. För hur snygg man än är så blir man ju oattraktiv om man skulle stå som en död fisk i ett hörn.

    Flera av mina kompisar är överviktiga, men speciellt en av dom har en sådan underbar personlighet så karlar bara dras till henne i vilket fall..Det spelar ingen roll att hon är överviktig..Och ja hon har också bra självförtroende. Hon har bättre självförtroende än mig. Och haft mer killar än mig även om vi inte förstår varför..Nej jag skojade lite..Hon är antagligen mer attraktiv rent personligt än vad jag är..  😂 

     
Svar på tråden Diskussioner om utseende och dess betydelse. Hur vet man om man är attraktiv?