• Angel med Kevin

    nedrans glassbil...

    varje fredag kl.20.00 börjar den härja på gårdarna här och varje gång kevin hör den bli han jätte ledsen..

    han vaknar varenda gång den kommer hit..ohh blir så arg

  • Svar på tråden nedrans glassbil...
  • Jossan

    är det när dem kör på er gata som han vaknar eller är det över ett helt område?
    är det bara på er gata kan du ju gå ut och fråga om dem måste plinga just där vanligtvis kör samma chafför samma sträcka gör dem iaf här sambons halva familj jobbar i ett företag som säljer glass med en extremt jobbig ringsignal...
    är det ett helt område kanske dem inte vill stänga av den dock men fråga går ju...
    kram J

  • milla

    Känner igen problemet, hos oss kommer glassbilen varje onsdag kl 21.00 och plingar glatt på gatan precis utanför Flisans fönster...Klart att hon vaknar, fast vi har det ganska lätt för hon somnar lika snabbt igen. Gissar att det inte blir lika lätt när hon kommit på vad Glassbilen är!

  • Anso

    Glassbilen kan va ganska jobbig...
    Här kommer den på dan, men jag var ute och Ludvig hade somnat i vagnen. Då kommer glassbilen körandes precis brevid oss och slår på signalen så Ludvig vaknar. Då blir man jätte glad....

  • Zophia

    Ja vet! Blir helt galen på Glassbilen vareviga fredag för Lucas vaknar och är ledsen...

  • choppa

    Varför måste dom köra runt så himla sent? Dom flesta barn sover ju vid den tiden.
    Ring o klaga!!!! Det kan hjälpa...

  • Venus

    Ja här kommer de varannan fredag när ingen är hemma *skrattar*
    Tror att den stannar i närheten av vårt hus 15.55, och den är ifrån vårt område senast 16.30... De kan inte lyckas sälja så mycket glass här uppe... När till o med jag som är hemma o mammaledig lyckas missa den...

  • lillsmurfen

    Inte för att det alls hör hit, men här är en kul historia om glassbilen..

    änkan beklagade sej: Allt gick jätte bra när vi höll takten till kyrkklockorna in på ding och ut på dong, men så kom den förbannade glassbilen.......

    Lite kul e den allt!

  • smulan76

    Apropå väckta barn så var jag helt knäckt häromdagen.
    Isac var extremt kinkig och trött, jag var ute och gick med vagnen och försökte få han att somna, efter ca 20 min skrikande i vagnen somnade han så äntligen, några minuter senare går jag förbi en trädgård där en liten ilsk hund börjar vrål-skälla och springa utefter staketet. Isac blev ju skiträdd och sen var han lika otröstlig igen.... suck! Tänkte många onda tankar om den hunden kan jag säga, men men så är det ju, man kan ju inte hindra hunden från att skälla. Fast speciellt kul var det ju inte när man äntligen lyckats få han att somna och sett framemot en fortsatt lugn promenad...

  • Jen75

    Jag förstår inte varför en glass bli kör runt vid 9 på kvällen. Verkar juh helsjuk Då e juh inte barnen uppe.
    Fy bojkotta deras hemska signal. Jag e arg på glassbilen för att den kom runt 3 hos oss. Jag jobbar natt. Yipeeeeeeee Nää inte riktigt då sover jag juh som bäst.

    Ang hundar som skäller när man går förbi. DÅLIG uppfostrad hund. Den ska inte fara efter er & skälla.
    förstår dej prescis. Har råkat ut för skrikiga ungar (skolbarn som väsnas) & Matilda tvärvaknar & gallskriker. HUUU va arg jag blir

  • ALY538
    Jossan skrev 2004-08-27 20:25:37 följande:

    är det när dem kör på er gata som han vaknar eller är det över ett helt område?
    är det bara på er gata kan du ju gå ut och fråga om dem måste plinga just där vanligtvis kör samma chafför samma sträcka gör dem iaf här sambons halva familj jobbar i ett företag som säljer glass med en extremt jobbig ringsignal...
    är det ett helt område kanske dem inte vill stänga av den dock men fråga går ju...
    kram J


    Hemglass?
  • ALY538
    smulan76 skrev 2004-08-28 14:57:17 följande:

    Apropå väckta barn så var jag helt knäckt häromdagen.
    Isac var extremt kinkig och trött, jag var ute och gick med vagnen och försökte få han att somna, efter ca 20 min skrikande i vagnen somnade han så äntligen, några minuter senare går jag förbi en trädgård där en liten ilsk hund börjar vrål-skälla och springa utefter staketet. Isac blev ju skiträdd och sen var han lika otröstlig igen.... suck! Tänkte många onda tankar om den hunden kan jag säga, men men så är det ju, man kan ju inte hindra hunden från att skälla. Fast speciellt kul var det ju inte när man äntligen lyckats få han att somna och sett framemot en fortsatt lugn promenad...


    Haha fniss, ursäkta men det lät så kul med "tänkte många onda tankar om den hunden".
    Har varit med om nåt liknande. När jag gick och letade glassbil så började en hund jaga mig, det var vidrigt. sen dess är jag livrädd för hundar.
Svar på tråden nedrans glassbil...