• Nyfiken gul

    Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!

    Härmed öppnas tråden för alla våra bästa husmorstips vi sitter o ruvar på...

    Här får allt plats mellan himmel o jord som rör allehanda tips på hur man löser diverse problem...

    allt från hur man fjällar en fisk bäst till hur man få bort vinfläckarna på bästa duken...

    Alla såna här tips man läser om i veckotidningarna....

    Ös in med dom!!!

    VÄLKOMMEN!!!!
  • Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
  • NochA

    Är det nån som har nå´t bra tips på hur man kan få bort fett fläckar på tapeterna???
    (eller åtminstonde gör de lite mindre synliga)

  • JejDii
    honeypie84 skrev 2006-10-16 22:32:45 följande:
    Är det nån som har nå´t bra tips på hur man kan få bort fett fläckar på tapeterna??? (eller åtminstonde gör de lite mindre synliga)
    Häng en tavla framför

    Det beror väl på vilken sorts tapet det är, risken är ju att det bara blir utsmetat och en större fläck. försök med lite salt kanske, torrt, som för suga upp lite. Pressa med torrt hushållspapper.
  • NochA

    Jenny o Nike: Hehehe, ja jag hade gärna hängt en tavla för om det inte vore så att vi ska flytta till en annan lägenhet.
    Det är vanliga tapeter en lite ljusgrön och en gulaktig.

  • Lejlej

    finns det nåt sätt att få bort röd målarfärg (utefärg) från tygskor inkl.sula? alltså grova tygskor typ höst"jympa"skor; fritidsskor. Vet tyvärr ej om det är olje- eller vattenbaserad färg. Lacknafta, men är rädda att resten av färgen på skon försvinner oxå?. motortvätt kanske ?

  • JejDii

    nej, i den här tråden använder vi tydligen motorolja till allt

  • Baronessan
    honeypie84 skrev 2006-10-16 22:32:45 följande:
    Är det nån som har nå´t bra tips på hur man kan få bort fett fläckar på tapeterna??? (eller åtminstonde gör de lite mindre synliga)
    Googlade och hittade: "Fett på tapeter: badda med potatismjöl, gnid efter försiktigt med en torr linnelapp."
    Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
  • Tinulan

    Jag kan börja med och berätta att det funkar jättebra med att hänga upp klistrig "flugtejp" i köket, nästan alla mina banan/ blom flugor försvann... det gjorde under!!

    Men nästa problem.... min hund fastnade i detta klistriga helevte i natt kl 3 stod hon vid min säng och ville ha hjälp ur den,.... klisteret sitter som berg i pälsen... tvättade med både yes, tvål, handsprit ja det mesta men jag får inte ur det.... Kan nån hjälpa mej med nåt undermedel???

  • JejDii
    Tinulan: testa lite barnolja eller olivolja eller nåt
  • Tinulan

    Ja barnolja kanske funkar.... min mamma sa att kemisk bensin funkar nog, men det känns så starkt på hunden tycker jag... men hon klistrar sej på allt*ler*

Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!