• Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.
  • snobben
    Dimitra skrev 2007-06-21 18:09:26 följande:
    snobben - du kanske är helt paralyserad än och inte minns men när ska de skriva ut IVF-remiss till er?
    Han skulle fixa det på en gång och han sa att vi förhoppningsvis kan få börja i okt/nov
    //Snobbelito
  • snobben
    Dimitra skrev 2007-06-21 18:20:40 följande:
    Då tycker jag att du ska kliva in till oss här IVF i oktober
    Tack, skrev där nu
    //Snobbelito
  • Honeyflowers
    snobben skrev 2007-06-21 18:02:49 följande:
    Jaha, nu ska ni få en uppdatering. Undersökningen gick ju bra fast det gjorde fasansfullt ont ibland. Men det visade tyvär på rätt dåliga nyheter. Ena äggledaren så kom det inte in nån vätska alls i, den andra kom det in i men det var stopp i andra änden. Hur mycket stopp det var kunde han inte säga. Som han sa så är jag inte steril men att vi ska lyckas på egen hand är inte så jättestor. Det kom som en chock...inte hade jag väl kunnat ana att jag skulle ha stopp i båda mer eller mindre. Har gråtit hela dagen och känner mig så ledsen Han ska i allafall skicka remiss så vi kan börja med iVF till hösten. Vi har ju bra ägg och spermier och livmodern såg bra ut så det ska ju inte vara någr aproblem med IVF. bara det att vi bara har ett betalt försök.Känner mig så lurad på nåt vis, chockad, uppgiven och sååå jätteledsen. Kanske kan jag försöka tänka positivt om ett par dagar...att allt kommer gå vägen.
    hej! jag har skrivit lite i denna tråd också i samband med att vi började utredning i okt/nov-06 och jag gjorde en spolning i jan i år som också visade på stopp i båda äggledarna. Jag fick en stor chock, vet ej vad det beror på heller! Som du, så grät jag hela dagen efter spolningen. Vad jag vill säga nu som är uppmuntrande är att vi påbörjade IVF i mars i år, inga köer där vi bor, och jag är nu gravid i 10:e veckan så för oss lyckades det på första försöket Med vårt problem har man goda chanser vid IVF eftersom oftast allt annat är bra så att säga. Jag vill bara säga lycka till, till dig och det kommer att gå bra!!!
    Kram
    En 08:a blir det!!!!
  • snobben
    Honeyflowers skrev 2007-06-21 19:00:38 följande:
    hej! jag har skrivit lite i denna tråd också i samband med att vi började utredning i okt/nov-06 och jag gjorde en spolning i jan i år som också visade på stopp i båda äggledarna. Jag fick en stor chock, vet ej vad det beror på heller! Som du, så grät jag hela dagen efter spolningen. Vad jag vill säga nu som är uppmuntrande är att vi påbörjade IVF i mars i år, inga köer där vi bor, och jag är nu gravid i 10:e veckan så för oss lyckades det på första försöket Med vårt problem har man goda chanser vid IVF eftersom oftast allt annat är bra så att säga. Jag vill bara säga lycka till, till dig och det kommer att gå bra!!!Kram
    Tack snälla du för de orden, behöver höra sånt

    Stort grattis till graviditeten och att det lyckades på första försöket. Även om vi inte lyckas på första så gör vi det nångång. Det måste jag tror på.
    //Snobbelito
  • God Is A Girl

    Snobben, Ledsen att höra att det blev ett sånt besked, men dom HF säger är det ju goda chanser med ivf *håller tummarna hårt*
    Stoor kram på dig kära vän!!!

    Dimitra, Desamma fast i efterskott


  • God Is A Girl

    Kikar in.. länge sen någon skrev

    Hur är det med er alla?

Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.