• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Smajla
    JeaJea skrev 2007-08-15 19:37:33 följande:
    Lynn: Vi bor också på landet. Visserligen bara 5 minuter med bil till affären och 10 minuter till Malmö men ändå så att det inte finns bussar, lekplatser eller några gångvägar.Det var lite trist när man ville ut och gå med vagnen. Det vi möjligen oroar oss för är att vi får skjutsa runt barnen en massa sen men det gör man säkert ändå. Min man längtar ibland tillbaks till tätorten och vi kollar hus då och då men det ska verkligen vara något alldeles extra för att vi ska flytta härifrån. Fördelarna överväger nackdelarna, helt klart. Smajla: välkommen tillbaks!Salmiak: var rädd om dig!
    tack snälla!
    Salmiak6 skrev 2007-08-15 19:42:02 följande:
    Tack ni som kommenterat!Ska försöka hålla mig borta, men man är ju ngt beroende!Det kanske bara blir över kvällenMen ibland får jag känslan av att man är lite trött på mina inlägg och bilder. Kanske jag tjatar för mycket om mitt eget?
    absolut inte är det så!!
    MariaV skrev 2007-08-15 19:43:48 följande:
    mimmamum, vad duktig du är. Jag får bara spinn på mina murgrönor, så tråkigt Salmiak, stressa ner du och kom tillbaka när du är redo.Smajla, välkommen tillbaka.
    tack!
  • Peak

    men herregud nu har jag letat efter typsnittet Kids i två dar - ingen som kan länka till det?

  • Septemberpyret

    Sitter och funderar lite på vad jag vill har för badrumsmöbler i vårt badrum när vi bygger till huset. Övriga huset vill jag ha ljust, med mycket vita möbler i kombination med lite mörkt trä och marina (båt) inslag. Men badrummet har jag fastnat på helt! Funderar på mörkgråa avlångt kakel på golvet och vitt på väggarna, men sen... Det är så svårt att hitta fina badrumsmöbler som inte ser för moderna ut och som inte är för kitschiga. Någon som har några tips eller bilder på badrum i lantlig, marin stil?

  • JeaJea
    Salmiak6 skrev 2007-08-15 19:42:02 följande:
    Tack ni som kommenterat!Ska försöka hålla mig borta, men man är ju ngt beroende!Det kanske bara blir över kvällenMen ibland får jag känslan av att man är lite trött på mina inlägg och bilder. Kanske jag tjatar för mycket om mitt eget?
    Jag tröttnar iaf inte, tycker du är väldigt trevlig och inspirerande.

    Om nån ska dra är det ju jag, känner mig både osynlig, totalt ot och ovit just nu.
    Min blogg handlar om allt annat än inredning fast det är det jag tänker på mest. Är otroligt kritisk och tycker inget duger att visa upp. Alla andra målar och pysslar som galningar och jag blir inte nöjd eller färdig med någonting.
  • mimmi006

    Vi har väldigt neutrala badrumsmöbler från Ido, en i ek och en i vitt (snart uppsatt). Om du vill ha lite marin stil skulle jag satsa på miller, romantiskt Vedums Louis.


    Septemberpyret skrev 2007-08-15 20:27:53 följande:
    Sitter och funderar lite på vad jag vill har för badrumsmöbler i vårt badrum när vi bygger till huset. Övriga huset vill jag ha ljust, med mycket vita möbler i kombination med lite mörkt trä och marina (båt) inslag. Men badrummet har jag fastnat på helt! Funderar på mörkgråa avlångt kakel på golvet och vitt på väggarna, men sen... Det är så svårt att hitta fina badrumsmöbler som inte ser för moderna ut och som inte är för kitschiga. Någon som har några tips eller bilder på badrum i lantlig, marin stil?
Svar på tråden Vita hem del 5