• Catti

    Roliga händelser under förlossning del:7

     =  

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat

    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html Del:1
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html Del:2
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html Del:3
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html Del:4
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.html Del:5
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m23480094.html Del:6
    ♥ A♥ L♥ F♥ S♥ IN MY HEART!!!
  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del:7
  • Ayishaaa

    HAHAHAHA

    "Ett kompispar till mig var inne och hade fått sin bebbe o mannen var nog så euforisk o snurrig så när barnmorskan höll upp moderkakan för inspektion utbrast han lyckligt:

    "-ÅH, vilket kött!"

    Samma kille frågade också när bebben kommit ut
    "-Vad blev det för ett djur?" "

  • Liten kikka

    hehe några jag känner fick barnet i bilen å när alla frågade hur de va att förlösa kärringem svarade karln, "Äh de va inget det var ju bara som att förlösa en ko" !! kanske inte så jätte kul men va jävligt kul när folk berättade va han sackt.

  • Molnet

    Kanske inte så roligt men min man svimmade och fick på något vis med sig lustgasen. Jag låg i sängen och ropade. ursäkta jag har värk här men BM och sköterskan hade fullt upp med att vattna och väcka honom nere på golvet. Ingen gav tillbaka lustgasen. Kände mig väldigt övergiven. Ska han svimma denna gången också så tänker jag hålla hört i lustgasen. Roligt prat efteråt att han snodde gasen men inte just då.

  • kossan maja

    på min första förlossning så använde jag lustgasen flitigt..
    kanske lite för mkt. Efter ett tag så blev jag lite dragen. ville hångla med min kille. Han tyckte jag blev lite pinsam..
    - kom nu, måste få lite kärlek. sa jag!
    Bm fnissade o sa att man kan reagera olika.
    Men jag gav inte upp, jag låg där med min drink (nyponsoppa med sugrör) o trodde jag var på semester.
    Sen kom krystvärkarna...

  • Liten kikka

    jag har hört att man inte får dricka nyponsoppa när man är gravid. kanske bara är skit snack asså.

  • Happy Sally

    Åh, nu blev jag sugen på nyponsoppa... med mandelbiskvier i...

  • Ayishaaa

    Liten kikka skrev 2007-11-18 19:24:42 följande:


    jag har hört att man inte får dricka nyponsoppa när man är gravid. kanske bara är skit snack asså.
    Bm rekomenderar ju nyponsoppa mot illamåendet!
  • PiaMaria

    här kommer en till rolig...hände ju strax efter förlossningen men jag tror nog det e tillåtet ändå.

    Jag födde ju 13:39 och på kvällen så blödde jag igenom mina röd-lila mysbyxor. Mannen hade åkt hem så jag ringde till honom och bad honom ta med sig ett par svarta mys byxor så jag kan ha när jag åker hem dagen efter.

    Dagen efter kommer min man med mina svarta mysbyxor och ett par STRING!

    STRING????  

    - Vem f-n ska ha dom frågade jag honom
    - Du...jag menar....du sprack ju inget så då gör det ju inget!
    - Hallååååå???!!!!! Tror du det finns OB till elefanter också eller?????

  • Ayishaaa
    PiaMaria skrev 2007-11-18 19:51:45 följande:
    här kommer en till rolig...hände ju strax efter förlossningen men jag tror nog det e tillåtet ändå.Jag födde ju 13:39 och på kvällen så blödde jag igenom mina röd-lila mysbyxor. Mannen hade åkt hem så jag ringde till honom och bad honom ta med sig ett par svarta mys byxor så jag kan ha när jag åker hem dagen efter.Dagen efter kommer min man med mina svarta mysbyxor och ett par STRING!STRING????   - Vem f-n ska ha dom frågade jag honom- Du...jag menar....du sprack ju inget så då gör det ju inget!- Hallååååå???!!!!! Tror du det finns OB till elefanter också eller?????
    jag fattar inte, vaddå ob till elefanter?
Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del:7