• vickis75

    Sims2 nr 11

    *** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. *** 



    *** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

    *** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

    *** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

    *** Länklista:
    Trollprinsessan har gjort en tråd om länkar till downloadssidor. Den finns här:
    Länktråden

    *** Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Länkarna till dem hittar ni här:
    Bloggtråden

    *** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: www.there.se/
    Förvirrad, men klok som en pekbok ändå!
  • Svar på tråden Sims2 nr 11
  • Vaja

    Idag när jag skulle bygga lite kunde jag inte få dit dörrar och fönster. När jag försökte sätta dit det stod det i en ruta att jag måste "placera mitt på rutan". Gjorde det, men det går inte få dit. De fortsätter att vara röda och kan inte placera någonstans. Första gången jag tänkt bygga efter att ha installerat Jorden runt.

    Någon som vet vad det kan bero på?

  • Twisted Angel
    ÅsaKj skrev 2007-12-28 14:54:14 följande:
    Trillingar och fyrlingar får du med "triplets and quads" hacket:box156.bluehost.com/~aestudi1/forums/inteenim...Insimenatorn hittar du här: www.insimenator.net/showthread.php
    Jo men det var de filerna som var konstiga, som min kille sa var krångliga!

    Och på Insimenator-sidan hittade jag som sagt inget... Och det är massa vita rutor med röda kryss i, som jag antar är saker man kan ladda ner eller når. Så jag vet inte vart jag ska klicka!
  • vickis75
    Twisted Angel skrev 2007-12-28 20:12:42 följande:
    Jo men det var de filerna som var konstiga, som min kille sa var krångliga!Och på Insimenator-sidan hittade jag som sagt inget... Och det är massa vita rutor med röda kryss i, som jag antar är saker man kan ladda ner eller når. Så jag vet inte vart jag ska klicka!
    Krångliga hur då? Jag har random only-versionen och den är inte ens lite krånglig. Bara att lägga i downloadsmappen - stör inte något av mina andra hacks eller downloads.

    På Insimforumet - de vita rutorna med röda kryssen i är högst upp va? Fortsätt och scrolla ner hela det första inlägget så har du de tre olika versionerna nedladdningsbara där. Välj EN av dem. Första inlägget är typ tre kilometer långt.
    Ajm pjååår evil, såreså!
  • Vårkänslor

    Nu har jag problem igen! Kan man ändra livsönskan? Ja hittar inte det på insim.. Hjälp tack

  • vickis75
    FlowerGirl skrev 2007-12-28 23:18:07 följande:
    nu har jag också hittat hit! hade letat och letat men kunde inte hitta er
    Nämen stackare! Tyckte iofs att det var alldeles för länge sedan jag såg till dig här.
    Vårkänslor skrev 2007-12-28 23:11:36 följande:
    Nu har jag problem igen! Kan man ändra livsönskan? Ja hittar inte det på insim.. Hjälp tack
    Jo i nån av pryttlarna kan du det, fast jag minns inte vilken. *hopplös*
    Ajm pjååår evil, såreså!
  • Auris

    Twisted angel: Trips and quads är inte konstig vad jag kan se. Välj en av versionerna, packa upp med winzip och lägg i downloadsmappen.

    Insimenatorsidan är lite lång men mitt på sidan finns tre .zip filer som heter något med sim, obj och dest. Välj en av dem, ladda hem, packa upp och lägg i downloadsmappen (jag har sim-versionen men det spelar ingen större roll vilken du tar.)

    vårkänslor: Om jag minns rätt är lättaste sättet att välja spawn och "aspiration adjustor".

  • Vårkänslor

    Vart hittar jag spawn nån stans då?

  • Twisted Angel
    vickis75 skrev 2007-12-28 22:59:55 följande:
    Krångliga hur då? Jag har random only-versionen och den är inte ens lite krånglig. Bara att lägga i downloadsmappen - stör inte något av mina andra hacks eller downloads.På Insimforumet - de vita rutorna med röda kryssen i är högst upp va? Fortsätt och scrolla ner hela det första inlägget så har du de tre olika versionerna nedladdningsbara där. Välj EN av dem. Första inlägget är typ tre kilometer långt.
    Näe han sa att såna filer är jobbiga... Jag visste inte vilken jag skulle klicka på, så jag tog första, men sen kunde inte min kille då det var såna där konstiga filer. Och jag kände inte heller igen dem...

    Okej, ska kika på insim-sidan igen sen då, tack.
  • Twisted Angel
    ÅsaKj skrev 2007-12-28 23:52:06 följande:
    Twisted angel: Trips and quads är inte konstig vad jag kan se. Välj en av versionerna, packa upp med winzip och lägg i downloadsmappen.Insimenatorsidan är lite lång men mitt på sidan finns tre .zip filer som heter något med sim, obj och dest. Välj en av dem, ladda hem, packa upp och lägg i downloadsmappen (jag har sim-versionen men det spelar ingen större roll vilken du tar.)vårkänslor: Om jag minns rätt är lättaste sättet att välja spawn och "aspiration adjustor".
    Det var då inga winzip-filer vi fick fram. Killen tycker de filer som kom är krångliga och kan inte såna. Och jag kände inte ens igen dem. Så de kan inte vara några vanliga filer.

    För hade det varit winzip så hade t.o.m. JAG klarat av det själv...
Svar på tråden Sims2 nr 11