• micorazón

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

    Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

    Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

    Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

    recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

    recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

    LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

    LISTTRÅD nr 2

    Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

    Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

    lexin2.nada.kth.se/

    Så nu kör vi:

    naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

    sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

    Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • micorazón

    men HALLÅÅÅÅÅÅÅ nu är faktiskt jul o nyår ÖVER!!! VAR ÄÄÄÄÄR NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII?

    Nu strruntar jag i datorn.. drar o käkar Pasul istället o dricker qaj

    Naten e mirë!


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • alisandra

    Jag och Bujar satt och tittade på tv och då dök en gammal kompis till han upp! Blero! Är det inte någon av er tjejer som är släkt med han eller hur det nu var?

    Han och Bujar har varit kompisar när han bodde i Smedjebacken frut och uppträtt tillsamans nere i Malmö.
    Min Bujar har ju också hållt på med musik. Han är fruktansvärt duktig faktiskt, han har en egen studio på vinden. Fast sen han träffade mig har det inte blivit mycket nytt, haha.

    Vart är alla ni tjejer?!
    Jag har så tråkigt!
    Haha, förstår inget på albanska tv:n heller.
    Så jag sitter här och lyssnar bara på musiken.

  • Moj Katile
    micorazón skrev 2008-01-01 18:44:39 följande:
    haha men tjena tjena, VISSTE väl att du smygtittar här lite då o då För er som inte vet så åkte jag o Malin samma buss ner till Kosovo när jag var där i somras. HUR stor var risken att vi, två svenskor, skulle träffas på Kosovo bussen?? haha NOLL typ VÄLKOMMEN ni nya.. I denna tråden FASTNAR man för alltid!O gott nytt år. Hade ni inget annat för er efter12 slaget? hahaSjälv hade jag KAOS. Vi väckte Dante lite innan tiolv för han ÄÄÄÄLSKAR allt som lyser och var heeelt fascinerad av fyrverkerierna, Drömde hela nattne om det sen - han pratade i sömnen o sa OOOOOOOOH helöa natten haha MEN han somnade vid 3.. lagom kul för oss. Nästa nyår SKA vi INTE väcka honom Imorn ska vi till IKEA o shoppa loss. Köpa lite småsaker till huset. Ska bli kuL!Sitter o kolalr på stupcat, GEZUAR 2008 dvd.. sååååå brahaha dem är så roliga alltså!
    Ganska stor chans faktiskt enl de som kör.
    De har 3-4 svenskar med i genomsnitt varje tur sa de i somras när vi lämnade svärmor vid bussen i halmstad

    Hade ni bra på nyår allihopa?
    Jag jobbade ju med¨åkte till "släkten"(vi har ju faktiskt flyttat i sär )nyårsdagen å  efterfirade lite. Mysigt!!
    Dini friade till mej igen och hade skrivit en hel lista på allt han ska ändra på hos sej själv. Nu äterstår om han gör det.....

    Idag åkte Min syster å hennes kille hem! ***SKÖNT***
    Urime vitin e ri!!!
  • zimona

    Hehe, jodå, jag har kikat in ibland ;)
    Jasså, det är så pass många svenskar med på varje resa ändå?
    Jag åkte med en svensk tjej på vägen hem också, och trodde att jag hade haft en väldans tur hehe, men tydligen så var det inte tur då, utan ganska vanligt :P
    Har ni lagt några nyårslöften? :D Vet inte om man kan kalla det nyåslöfte, men jag har iaf bestämmt mig för att bli vegetarian igen :) Var det mellan jag var 11-18, men började äta kött igen när jag flyttade ihop med pojkvännen..

    Frid, Malin.

  • Albu

    Halla tjejer!

    Im back nu fran Sverige! Känns som om jag gatt upp massa kilon nu när man har vart hemma hos mamma

    Haller pa o plocka undan lite och tvättar kläder..

    Sa har jag missat nat här inne??

    Kramar

  • PetraD

    välkommen

    gift med man från kosovo


    MissJO skrev 2007-12-30 20:31:20 följande:
    tjaaaa-kanske kan hänga här vettja- är då halv makedon!!  men känner förvisso ej min far- som är makedon  tyvärr...
  • micorazón
    alisandra skrev 2008-01-01 22:31:23 följande:
    Jag och Bujar satt och tittade på tv och då dök en gammal kompis till han upp! Blero! Är det inte någon av er tjejer som är släkt med han eller hur det nu var?Han och Bujar har varit kompisar när han bodde i Smedjebacken frut och uppträtt tillsamans nere i Malmö.Min Bujar har ju också hållt på med musik. Han är fruktansvärt duktig faktiskt, han har en egen studio på vinden. Fast sen han träffade mig har det inte blivit mycket nytt, haha.Vart är alla ni tjejer?!Jag har så tråkigt!Haha, förstår inget på albanska tv:n heller.Så jag sitter här och lyssnar bara på musiken.
    jepp, Blero är min mans kusin, dubbelkusiner tom. deras mammor e systrar o pappaorna e bröder
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Mèlie E

    hej på er alla!   det va ett tag man satt här i tim som förr :)
    Nu har sonen fyllt 6 år  ( igår) heeelt otroligt kan ej fatta att han blivit så stor:)

  • shqiponjë
    Mèlie E skrev 2008-01-02 23:44:46 följande:
    hej på er alla!   det va ett tag man satt här i tim som förr :) Nu har sonen fyllt 6 år  ( igår) heeelt otroligt kan ej fatta att han blivit så stor:)
    grattis i efterskott! (Du fick iaf till det så han kom på årets första dag )
    Har ni haft kalas??
    (L)Viktor(L)
  • Albu

    Hej tjejer!

    Var är ni allihopa? Det är ju jätte lungt här inne!!
    Jag ska iväg och shoppa lite nu..

    Kraam

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!