• micorazón

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

    Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

    Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

    Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

    recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

    recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

    LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

    LISTTRÅD nr 2

    Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

    Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

    lexin2.nada.kth.se/

    Så nu kör vi:

    naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

    sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

    Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • PetraD

    här är adressen www.videoqendra.com/
    sen vet jag inte själv riktigt hur sidan funkar. är väl en del också att söka sig fram


    Jeta skrev 2008-01-09 12:23:33 följande:
    Var kan man hitta albanska filmer???
  • PetraD

    *håller allt vi har*


    shqiperi82 skrev 2008-01-09 12:58:05 följande:
    misan: Vad spännande, berätta mer!!! Hur gamla är dina barn? Visst hade du en liten? Vi vågade inte åka till Albanien i år med henne, jag vill att hon ska vara över ett år... Men hoppas att ni hade det toppenbra!!!!Jag hoppas verkligen att vi kan åka i Maj i år. Håll tummarna för oss alla. Jag har inte varit där sen 2004 så jag saknar alla människor där. Det är bara min svärmor och svåger som träffat Mirela än... Så snälla håll alla era tummar och tår för oss att vi kommer iväg...NÅGON SOM BILAT FRÅN SVERIGE TILL ALBANIEN GENOM ITALIEN?
  • PetraD

    nej, vill inte att mina barn ska åka utan mig. absolut inte.


    Trollmoren skrev 2008-01-09 13:45:24 följande:
    Annah: Alisia hatar åxå åka bil å hon gallskrek genom hela makedonien i stort sett. Men att ha dem i knä är ju otänkbart på dessa jäkla vägar!!!! Jag kommer INTE bila mer med mina förrens de är 4-5 år En gång räcker ypperligt! hahaHmm bara jag som inte vill låta mina kidz åka utan mej?? DET är helt uteslutet!!
  • shqiponjë
    PetraDeliu skrev 2008-01-09 15:58:18 följande:
    nej, vill inte att mina barn ska åka utan mig. absolut inte.
    inte jag heller, gud vilken ångest jag skulle ha...
  • PetraD

    verkligen
    är ju jobbigt ibland att inte veta vad de gör bara några timmar man åker utan dem för att handla

    Fam Ndreca skrev 2008-01-09 16:00:33 följande:


    inte jag heller, gud vilken ångest jag skulle ha...
  • msuse

    vad ni skriver mkt...

    Jennie: ta det lugnt, gör ju inget om bebis är inne så länge som möjligt även om han är stor å mår bra!

    Jeta: lycka till med verksta'n!

    Alisandra: lycka till du med..

    kram på er alla! *går å pussar på min Ilona*

  • shqiponjë
    PetraDeliu skrev 2008-01-09 16:03:11 följande:
    verkligenär ju jobbigt ibland att inte veta vad de gör bara några timmar man åker utan dem för att handlaFam Ndreca skrev 2008-01-09 16:00:33 följande:
    känner samma sak, har ångest för dagis (om 8 månader)...
    Hur ska jag kunna lämmna honom där?? Och att åka iväg till Albanien och jag inte får träffa honom på skitlänge... Nej, då blir jag med...
  • PetraD

    till dagis tänkte jag också så i början. men inte lika nu när jag är "van"
    men till kosovo i några veckor eller nåon månad ALDRIG!!!!!
    PRECIS, då följer jag med. skulle jag vara lite sjuk och tänkte att man ska stanna t.ex. en månad så tillfrisknar man nog ganska snabbt
    men skulle nog aldrig tillfriska från att vara borta från mina barn en månad och när det är så långt bort också

    Fam Ndreca skrev 2008-01-09 16:08:18 följande:


    känner samma sak, har ångest för dagis (om 8 månader)...Hur ska jag kunna lämmna honom där?? Och att åka iväg till Albanien och jag inte får träffa honom på skitlänge... Nej, då blir jag med...
  • JessyB

    Hej Hej... En till här, men inte man från kosova, utan från paradiet Albania

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!